Kako društveno odgovorno poslovanje uključiti u komunikacijske strategije?
Donosimo i tri primjera greenwashinga
—
3 min za čitanje
Piše:
Marina Čulić Fischer
O kompanijskim naporima na temu održivosti treba izvještavati transparentno, pravodobno i dosljedno. Velike razlike u odnosu na komunikaciju na drugim područjima realno nema, ali kod održivosti je posebno važno slijediti osnovne strukovne postulate zbog širih implikacija koje povreda ovih načela može izazvati, kao što su optužbe za greenwashing.
Recept za uspješnu DOP komunikaciju
Usklada strategije društvene odgovornosti sa širom komunikacijskom strategijom, pravodobna interna komunikacija, jasnoća oko ciljanih javnosti, ključnih poruka, ciljeva i ključnih indikatora uspješnosti, uz zrno kreativnosti kod odabira partnera, kanala i alata komunikacije neki su od ključnih sastojaka za postavljanje uspješnih komunikacijskih DOP programa.
Poruke se prenose kanalima koji najbolje korenspondiraju s ciljanim javnostima. Obzirom da su DOP inicijative na područjima održivosti, raznolikosti, jednakosti i uključenosti najzanimljivije mlađem targetu, primarni komunikacijski kanali svakako su digitalni.
Ipak, ne treba zaboraviti ni na jako važnu internu komunikaciju i zaposlenike koji rade u skladištima, poslovnicama ili u proizvodnji i do kojih je, uz online kanale, nekad potrebno doći i tradicionalnim metodama kao što su oglasne ploče, plakati ili interni eventi.
Kako izbjeći greenwashing
Greenwashing je za početak potrebno prepoznati, a onda ga i izbjeći tako da komunicirate samo ono što zaista i radite, što možete dokazati i što je istinito.
Puno se može naučiti i iz prakse – u tu svrhu donosimo tri primjera:
Deutsche Bank
Glavni direktor investicijske podružnice Deutsche Banka prije dvije godine ostao je bez posla kada je otkriveno da je banka investirala oko 850 milijuna dolara iz svojih “zelenih” fondova u kompanije koje se bave fosilnim gorivima. Možda bi ta činjenica ostala neotkrivena da udruge za zaštitu okoliša nisu počele istraživati što se krije iza bančinog programa za utjecaj na okoliš i prateće kampanje, čiji je slogan bio “Vrijeme je da promijenimo način na koji živimo”, a oznaka #PositiveImpact.
KLM
Nizozemska aviokompanija izgubila je sudski spor u kojem ju je udruga Fossielvrij optužila za zavaravajuće oglašavanje u 15 od 19 “zelenih” tvrdnji koje su istaknuli u svojoj komunikaciji, između ostalog i da se “kreću prema održivijoj budućnosti”.
ENI
Pažnju javnosti privukao je i slučaj iz Italije, u kojem je tamošnja agencija za zaštitu tržišnog natjecanja kaznila kompaniju Eni s pet milijuna Eura zbog tvrdnje da njezino Diesel+ gorivo doprinosi smanjenju stakleničkih plinova. Sličan slučaj desio se i njemačkom proizvođaču automobila, Volkswagenu.
Prijavite se na naš Newsletter!
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Izdvojeno
Tko su Dida Zvonko, Emily Pellegrini i Ante Ilić?
Umjetna inteligencija sve snažnije ulazi u naš digitalni svakodnevni život, a jedan od najzanimljivijih fenomena jest pojava AI social media profila, virtualnih influencera koji komuniciraju, zabavljaju i educiraju publiku. Proučili smo tri popularna virtualna lika koji pokazuju moć i rizike AI komunikacije.
Koristimo kolačiće kako bismo unaprijedili korisničko iskustvo na našem mrežnom sjedištu. Odaberite kolačiće koje želite dopustiti da postavimo na vaše računalo. Za više informacija pogledajte našu "Politiku Kolačića" i "Zaštitu privatnosti.
Nužni
Nužni su za funkcioniranje mrežnog sjedišta i ne mogu se isključiti. Uobičajeno se postavljaju kao odgovor radnje Korisnika koje uključuju zahtjev za uslugama, kao što su postavke kolačića, prijava ili ispunjavanje obrazaca.
Izvedbeni
Omogućuju anonimno bilježenje posjeta i izvora prometa, koji dijelovi mrežnog sjedišta su više ili manje posjećeni, kretanje Korisnika po mrežnom sjedištu kako bismo mogli mjeriti i poboljšati učinkovitost mrežnog sjedišta. Ne pohranjuju izravno osobne podatke, ali temelje se na jedinstvenoj identifikaciji preglednika i internetskog uređaja Korisnika.