Kako i zašto koristiti AI u tržišnim komunikacijama
Generativna umjetna inteligencija sve je prisutnija u našem radu
—
2 min za čitanje
Piše:
Marina Fischer
U posljednjih nekoliko godina tržišne komunikacije prolaze kroz značajnu transformaciju pod utjecajem generativne umjetne inteligencije. Dinamika komunikacije nikad nije bila brža – a da bismo je pratili, oslanjanje na alate koji omogućuju automatizaciju procesa postalo je neizbježno.
Ubrzanje i dostupnost
Jedna od najvećih prednosti korištenja umjetne inteligencije u agencijskom radu jest ubrzavanje operativnih procesa – od tekstualne i vizualne produkcije, preko istraživanja tržišta, zakupa i monitoringa medija, pa do izvještavanja. AI omogućuje brzo generiranje sadržaja, daje ideje, pojednostavljuje produkciju i često olakšava kreativne zadatke onima koji možda nemaju formalnu edukaciju iz određenog područja. Ako imate ideju i talent, umjetna inteligencija vam može pomoći da brzo i efikasno isporučite osnovne produkcijske zahtjeve klijenata.
Brzina ipak nije uvijek prednost
Ipak, važno je prepoznati granice. Postoje brojna područja unutar tržišnih komunikacija u kojima jednostavno nije moguće “skratiti put”. Tu prije svega govorimo o strateškom promišljanju – izradi komunikacijskih koncepata, planova i strategija. Ti zahtjevi traže više od informiranosti: traže kritičko razmišljanje, sposobnost povezivanja elemenata u širem kontekstu te dubinsko razumijevanje industrije u kojoj klijent posluje.
Slično vrijedi i za odnose s javnošću i stakeholderima – novinarima, influencerima, partnerima, pa i zaposlenicima. Ljudski kontakt, intuicija i emocionalna inteligencija u tim odnosima i dalje su nezamjenjivi. I u disciplinama poput iskustvenog marketinga ili event managementa, osobni dojam i fizička prisutnost još su uvijek ključni faktori uspjeha.
AI kao asistent
Mi zato umjetnu inteligenciju doživljavamo otprilike kao agencijskog asistenta. Ona ima svoju vrijednost i funkciju, ali još uvijek je u fazi razvoja u kojoj je nužno ljudsko znanje da bi krajnji rezultat bio u skladu s profesionalnim standardima. AI može značajno olakšati posao iskusnim agencijskim profesionalcima – dizajnerima, copywriterima, accountima i planerima, no ne predstavlja adekvatnu zamjenu za godine ljudskog iskustva i angažmana.
Prijavite se na naš Newsletter!
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Izdvojeno
Tko su Dida Zvonko, Emily Pellegrini i Ante Ilić?
Umjetna inteligencija sve snažnije ulazi u naš digitalni svakodnevni život, a jedan od najzanimljivijih fenomena jest pojava AI social media profila, virtualnih influencera koji komuniciraju, zabavljaju i educiraju publiku. Proučili smo tri popularna virtualna lika koji pokazuju moć i rizike AI komunikacije.
Koristimo kolačiće kako bismo unaprijedili korisničko iskustvo na našem mrežnom sjedištu. Odaberite kolačiće koje želite dopustiti da postavimo na vaše računalo. Za više informacija pogledajte našu "Politiku Kolačića" i "Zaštitu privatnosti.
Nužni
Nužni su za funkcioniranje mrežnog sjedišta i ne mogu se isključiti. Uobičajeno se postavljaju kao odgovor radnje Korisnika koje uključuju zahtjev za uslugama, kao što su postavke kolačića, prijava ili ispunjavanje obrazaca.
Izvedbeni
Omogućuju anonimno bilježenje posjeta i izvora prometa, koji dijelovi mrežnog sjedišta su više ili manje posjećeni, kretanje Korisnika po mrežnom sjedištu kako bismo mogli mjeriti i poboljšati učinkovitost mrežnog sjedišta. Ne pohranjuju izravno osobne podatke, ali temelje se na jedinstvenoj identifikaciji preglednika i internetskog uređaja Korisnika.