Kako izgleda internet bez pravila? Pitali smo Europsku komisiju i Gen Z kreatore!

U kampanji za Predstavništvo Europske komisije u Hrvatskoj, udružili smo snage s popularnim kreatorima sadržaja i kroz realne scenarije prikazali koliko su važni EU aktovi koji čuvaju naša digitalna prava.

2 min za čitanje
Piše: Marko Sitar

Jeste li se ikada zapitali kako bi izgledao online svijet bez ikakvih pravila? Koliko bismo sigurni bili u takvom okruženju? U najnovijoj kampanji koju smo proveli za Predstavništvo Europske komisije u Hrvatskoj, zajedno s popularnim kreatorima sadržaja, prikazali smo kako bi izgledao internet bez djelovanja Europske unije i triju ključnih akata koji čine regulatorni okvir za velike digitalne platforme – Akta o digitalnim uslugama, Akta o umjetnoj inteligenciji i Uredbe o digitalnim tržištima.

Kako je kampanja provedena?

Cilj kampanje bio je približiti ovu važnu, ali kompleksnu temu mlađoj publici – kroz konkretne, svakodnevne situacije u kojima se mogu prepoznati. Na taj način željeli smo im osvijestiti koliko su njihova prava u online svijetu zaštićena zahvaljujući EU regulativi.

Za prenošenje poruke odabrali smo trojicu relevantnih i utjecajnih kreatora sadržaja – Niku Čuturića, Ivana Maglu i Darija Marčaca. Svaki od njih je, na sebi svojstven način, predstavio jedan od triju EU akata koji reguliraju sigurnost i pravednost digitalnog prostora.

Niko Čuturić je kroz humorističan prikaz obradio Akt o digitalnim uslugama, ilustrirajući kako bi izgledalo da algoritmi na društvenim mrežama bez ikakve kontrole korisnicima serviraju nepoželjan i potencijalno štetan sadržaj. Ivan Magla približio je publici Akt o umjetnoj inteligenciji, objašnjavajući kako nas on štiti od zlouporabe osobnih podataka i potencijalnih opasnosti koje nosi neregulirana AI tehnologija. Dario Marčac fokusirao se na Uredbu o digitalnim tržištima, prikazujući što bi se dogodilo kad bi postojala samo jedna trgovina aplikacijama – i kako bi to ograničilo našu slobodu izbora u kupnji, komunikaciji i korištenju digitalnih usluga.

@ko.je.niko

Znaš ono kad ti u feedu iskoči točno ono što si jučer samo pomislio? ???? Zamisli da uopće ne znaš kako algoritmi rade. Ili da nemaš nikakvu kontrolu nad time što ti iskače – samo scrollaš i nadaš se najboljem. E pa, srećom, ne moramo zamišljati takav scenarij. Zahvaljujući Aktu o digitalnim uslugama (DSA) društvene mreže i online trgovine moraju objasniti kako i zašto nam prikazuju određeni sadržaj, oglase ili preporuke. Također, možemo prilagoditi postavke, a ako ti maknu objavu ili blokiraju račun – imaš pravo na žalbu. #EU #EKHrvatska #EuropskaUnija #DSA #DigitalServiceAct #humor #sprdnja #smijesno #fora #croatia #hrvatska #balkantiktok #balkan #fyp #foryou #internet

♬ original sound – kojeNiko

Uz sadržaj koji su objavili kreatori, osmislili smo i objave te interaktivne pitalice kako bismo dodatno potaknuli angažman i uključivanje publike na službenim kanalima Predstavništva.

Rezultati

Svi kreatori objavili su svoje video sadržaje na Instagramu i TikToku – platformama na kojima se nalazi upravo naša ciljana publika.
Videa su ukupno pregledana više od 400.000 puta, uz gotovo 8.000 interakcija. Velik broj organskih pregleda i angažmana ukazuje na to da je kampanja bila vrlo uspješna i da je poruka pronašla svoj put do publike.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Kako izgleda internet bez pravila? Pitali smo Europsku komisiju i Gen Z kreatore!

U kampanji za Predstavništvo Europske komisije u Hrvatskoj, udružili smo snage s popularnim kreatorima sadržaja i kroz realne scenarije prikazali koliko su važni EU aktovi koji čuvaju naša digitalna prava.

More than a dinner with NIVEA

Što se dogodi kada spojite inovaciju u njezi kože i gastronomiju?

Male pobjede za veliki učinak

Suočeni s izazovima očuvanja okoliša, svi se pitamo što možemo učiniti da doprinesemo pozitivnim promjenama. Uz podršku influencerica i kreatorica sadržaja, za brend Ecover kreirali smo kampanju u kojoj smo pokazali kako svaka „mala pobjeda“ u svakodnevnom životu, poput odabira održivijih opcija, može voditi ka očuvanju okoliša.