Tajne uspješne PR komunikacije kroz dobro vođenu adremu
—
2 min za čitanje
Piše:
Marko Sitar
Baš kao što ne možete zamisliti slikara bez kista, isto tako je teško zamisliti dobrog PR-ovca bez medijske adreme. Medijska adrema je baza kontakata novinara, urednika i drugih ključnih ljudi u medijima. Koristi se za slanje priopćenja za javnost, pozivanje medijskih predstavnika na PR evente ili bilo koju drugu situaciju u kojoj je potrebno plasirati informacije namijenjene medijima.
Evo kako je sastaviti brzo i efikasno!
Pronađite relevantne kontakte
Prilikom sastavljanja medijske adreme važno je doći do provjerenih kontakata novinara i urednika. Najčešće ih možete pronaći na web stranicama medija, u potpisima članaka ili na LinkedInu. Ako vam to ne pođe za rukom, uvijek je dobro posegnuti za starim dobrim običajem i podići slušalicu telefona te zamoliti kolege iz branše da podijele kontakt.
Strukturirajte podatke
Adremu najčešće vodimo u Excel tablici, Google Sheetu ili nekom drugom CRM alatu. Podatke koje je potrebno navesti su:
Ime i prezime novinara
Medij u kojem rade ili medijska kuća
Pozicija
E-mail
Telefon
Adresa
Napomena o preferiranom načinu komuniciranja, temama koje pokriva i drugim važnim detaljima
Poželjno je kontakte segmentirati prema područjima koje pokrivaju, poput politike, biznisa, lifestylea itd. To će vam olakšati prilagodbu adreme ovisno o vrsti vijesti koju šaljete.
Redovito ažurirajte podatke
Kaže se da je PR-ovac dobar onoliko koliko je uredna i ažurirana njegova adrema. Medijska industrija je dinamična – novinari često mijenjaju redakcije ili napuštaju profesiju. Stoga je važno povremeno, primjerice nakon slanja priopćenja, napraviti follow-up putem telefona i provjeriti jesu li kontakti i dalje aktualni. U suprotnom, vaša priopćenja mogu završiti u neželjenoj pošti.
Važno je pridržavati se pravila privatnosti i zaštite podataka. Adremu ne biste smjeli dijeliti s trećim osobama, a ako vas netko zamoli da ga uklonite s popisa, obavezno to učinite.
Sretno u pripremi adreme i ne zaboravite ažurirati kontakte!
Prijavite se na naš Newsletter!
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Izdvojeno
Tko su Dida Zvonko, Emily Pellegrini i Ante Ilić?
Umjetna inteligencija sve snažnije ulazi u naš digitalni svakodnevni život, a jedan od najzanimljivijih fenomena jest pojava AI social media profila, virtualnih influencera koji komuniciraju, zabavljaju i educiraju publiku. Proučili smo tri popularna virtualna lika koji pokazuju moć i rizike AI komunikacije.
Koristimo kolačiće kako bismo unaprijedili korisničko iskustvo na našem mrežnom sjedištu. Odaberite kolačiće koje želite dopustiti da postavimo na vaše računalo. Za više informacija pogledajte našu "Politiku Kolačića" i "Zaštitu privatnosti.
Nužni
Nužni su za funkcioniranje mrežnog sjedišta i ne mogu se isključiti. Uobičajeno se postavljaju kao odgovor radnje Korisnika koje uključuju zahtjev za uslugama, kao što su postavke kolačića, prijava ili ispunjavanje obrazaca.
Izvedbeni
Omogućuju anonimno bilježenje posjeta i izvora prometa, koji dijelovi mrežnog sjedišta su više ili manje posjećeni, kretanje Korisnika po mrežnom sjedištu kako bismo mogli mjeriti i poboljšati učinkovitost mrežnog sjedišta. Ne pohranjuju izravno osobne podatke, ali temelje se na jedinstvenoj identifikaciji preglednika i internetskog uređaja Korisnika.