O autentičnosti kod generacije Z ususret konferenciji DIABLOG
Pripadnici generacije Z su izuzetno važna grupa mladih ljudi od kojih svi možemo i moramo učiti, jer su dio digitalne budućnosti.
—
4 min za čitanje
Piše:
Dialog Komunikacije
Ususret trećem izdanju konferencije DIABLOG koja se održava u Zagrebu 21. studenog 2018. i na kojoj će biti riječi o autentičnosti blogera i influencera i utjecaju na GenZ, proučili smo što za mlade ljude znači autentičnost sadržaja, koliko vremena provode u online svijetu te kako percipiraju svijet oko sebe.
Generaciju Z čini čak 18% svjetske populacije, a pripadaju joj je osobe rođene između 1995. i 2005. godine. Društvene mreže i mobiteli sastavni su dio njihovog života, a prema MaryLeigh Bliss, direktorici za digitalni sadržaj u Ypulse, pripadnici generacije Z ovisni su o svojim mobilnim uređajima te ne znaju živjeti bez njih. Objašnjava kako to više nije ni obična ovisnost već njihova nadogradnja, neizostavni digitalni produžetak tijela, što i potvrđuje brojka koja govori da provode šest sati dnevno na svojim mobilnim uređajima.
Stalno povezani i društveno osviješteni
Iako im se često predbacuje koliko vremena provode u online svijetu i da su stalno povezani na svojim uređajima, istraživanja su pokazala kako genzeovci zapravo komuniciraju više sa svojim prijateljima nego što su to činile generacije prije njih. Tehnologija se uklopila u njihov svakodnevni život i novi način prijateljstva, pa se tako druže u live chatovima, pišu zadaću zajedno dok livestreamaju, a ponekad samo šute i rade odvojene stvari, ali su zajedno na platformi kao što je FaceTime.
Genzeovci su generacija koja stalno iznenađuje, prate trendove, mijenjaju ih i postavljaju.
Oni su generacija koja je potaknuta vrijednostima, a više od 50% njih želi biti čimbenik koji će svijet učiniti boljim mjestom, što izravno utječe na njihovo ponašanje, komuniciranje, kupnju i sadržaj koji usvajaju. Genzeovci će pratiti brandove i influencere koji razumiju njihov identitet, smisao i vrijednosti te posjeduju autentičnost i relevantnost onome što njih zanima.
Live video kao potvrda autentičnosti
Jedan od najboljih načina za kreiranje autentičnih poruka je kreiranje sadržaja uživo. Livestreaming na društvenim mrežama i ostalim platformama postavili su novu eru live sadržaja koja mijenja način zabave i pripadnici generacije Z je prate i stvaraju. Prema istraživanju Ypuls-a, većina genzeovaca svakodnevno livestreama sa svojim prijateljima ili kreira live sadržaj za platforme na koje je uključen, a tri od četiri je reklo da sigurno sat vremena gleda live sadržaj influencera i brandova koje prate na Instagramu, Facebooku ili Youtube-u. Za njih biti live znači biti autentičan i kreativan, način na koji uspijevaju zadržati interes za sadržaj koji žele pratiti.
Genzeovci se često nazivaju i stream generacijom , a prema istraživanju nekoliko je razloga zašto je to njihov idealan tip sadržaja.
Dostupnost
Svatko tko se osjeća dovoljno slobodno može snimiti svoj autentični sadržaj, podijeliti ga s drugima, potaknuti na neku promjenu ili potencijalno zaraditi. Taj isti sadržaj može u vrlo kratkom roku biti svima dostupan te zbog iste te dostupnosti genzeovci mogu biti u korak sa svim trendovima, prijateljima i sadržajem koji žele pratiti.
Personalizacija
Genzeovci ne žele trošiti puno vremena na pretraživanje zanimljivog sadržaja, već žele da im ga medij kojeg koriste ponudi na osnovi njihovih prijašnjih pretraživanja. U ovom slučaju nema njihovog uključivanja, ali im je bitan upravo taj lažni osjećaj uključenosti koji im način personaliziranog odabira sadržaj daje. Najbolji primjer za to je Netflixovapreporuka filmova i serija na osnovi prije gledanog sadržaja (eng. Because you watched…) ili Twitch, platforma gdje gledatelji mogu uživo gledati druge ljude kako igraju igrice na osnovi prijašnjeg odabira istih.
I dok se većina istraživanja bavi time koliko vremena genzeovci provode u online okruženju, ona nam ujedno pokazuju kako su pripadnici generacije Z najveći potrošači i kreatori digitalnog sadržaja te izuzetno važna grupa mladih ljudi od kojih svi možemo i moramo učiti, jer su dio digitalne budućnosti.
Prijavite se na naš Newsletter!
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Izdvojeno
Tko su Dida Zvonko, Emily Pellegrini i Ante Ilić?
Umjetna inteligencija sve snažnije ulazi u naš digitalni svakodnevni život, a jedan od najzanimljivijih fenomena jest pojava AI social media profila, virtualnih influencera koji komuniciraju, zabavljaju i educiraju publiku. Proučili smo tri popularna virtualna lika koji pokazuju moć i rizike AI komunikacije.
Koristimo kolačiće kako bismo unaprijedili korisničko iskustvo na našem mrežnom sjedištu. Odaberite kolačiće koje želite dopustiti da postavimo na vaše računalo. Za više informacija pogledajte našu "Politiku Kolačića" i "Zaštitu privatnosti.
Nužni
Nužni su za funkcioniranje mrežnog sjedišta i ne mogu se isključiti. Uobičajeno se postavljaju kao odgovor radnje Korisnika koje uključuju zahtjev za uslugama, kao što su postavke kolačića, prijava ili ispunjavanje obrazaca.
Izvedbeni
Omogućuju anonimno bilježenje posjeta i izvora prometa, koji dijelovi mrežnog sjedišta su više ili manje posjećeni, kretanje Korisnika po mrežnom sjedištu kako bismo mogli mjeriti i poboljšati učinkovitost mrežnog sjedišta. Ne pohranjuju izravno osobne podatke, ali temelje se na jedinstvenoj identifikaciji preglednika i internetskog uređaja Korisnika.