Liderstvu po birokratskom top-down modelu došao je kraj – zaključak je studije “Ketchum Leadership Communication Monitor 2015.”, koju je po četvrti put proveo Ketchum, jedna od vodećih svjetskih agencija za odnose s javnošću.
—
2 min za čitanje
Piše:
Dialog Komunikacije
Istraživanje je provedeno na uzorku od preko 6000 ispitanika u 12 zemalja, od kojih su se tražili odgovori koji se tiču učinkovitog liderstva, komunikacije i poveznice između dvaju pojmova. Ključna je spoznaja istraživanja činjenica da 41% ispitanika smatra da liderstvo treba dolaziti od same organizacije i svih njezinih članova, a ne od strane izvršnih direktora, za što se opredijelilo tek 25% ispitanih. Samo jedna četvrtina ispitanika vjeruje da su, ukupno gledajući, lideri učinkoviti, a više od polovice ispitanih kupit će manje ili čak potpuno prestati kupovati određene proizvode ako se razočaraju ponašanjem čelnika kompanija.
Rezultati studije označili su početak kraja birokratskog top-down modela vodstva, koji je nastupio zbog kolizije s današnjim umreženim svijetom u kojem ljudi na sve većem broju platformi neprestano izmjenjuju informacije u realnom vremenu. Prvenstvo vodstva pridaje se visoko umreženim i utjecajnim “liderima bez titule”, a takva kolaborativna komunikacijska kultura osnažuje pojedince bez obzira na njihovo mjesto na hijerarhijskoj ljestvici.
Istraživanje je pokazalo da je pet najvažnijih karakteristika učinkovitog lidera u svojoj osnovi i dalje povezano s njihovim načinom komuniciranja. Tako se prvenstvo pridaje davanju osobnog primjera (63%), potom otvorenom i transparentnom komuniciranju (61%), priznavanju pogrešaka (59%), uočavanju i poticanju najboljeg u drugima (58%) te smirenom i samouvjerenom rješavanju kriznih situacija (58%).
Ovogodišnja studija pokazuje i da visokih 61% ispitanika očekuje da su muškarci ti koji bi trebali voditi svijet kroz narednih pet godina, što je u odnosu na prošlogodišnje rezultate porast od čak 7%. Ipak, žene lideri su se i ove godine pokazale uspješnijima od muških kolega u tri od pet ključnih osobina koje dobar lider mora posjedovati.
“Ovogodišnja KLCM studija pokazala je i porast kredibiliteta društvenih mreža kada se radi o utjecaju korporativnih lidera na javno mnijenje. Ljudi žele da su njihovi lideri osobno prisutni u komunikaciji prema ciljanim javnostima. Važnu ulogu u formiranju korporativnog imidža ipak još uvijek imaju i priopćenja za javnost, televizijski i print intervjui, službene web stranice i javni nastupi lidera. Utjecaj oglašavanja u ovom kontekstu bilježi pad.”, naglasila je Marina Čulić Fischer, direktorica agencije Dialog komunikacije, Ketchumova ekskluzivnog zastupnika u Hrvatskoj.
Prijavite se na naš Newsletter!
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Izdvojeno
Tko su Dida Zvonko, Emily Pellegrini i Ante Ilić?
Umjetna inteligencija sve snažnije ulazi u naš digitalni svakodnevni život, a jedan od najzanimljivijih fenomena jest pojava AI social media profila, virtualnih influencera koji komuniciraju, zabavljaju i educiraju publiku. Proučili smo tri popularna virtualna lika koji pokazuju moć i rizike AI komunikacije.
Koristimo kolačiće kako bismo unaprijedili korisničko iskustvo na našem mrežnom sjedištu. Odaberite kolačiće koje želite dopustiti da postavimo na vaše računalo. Za više informacija pogledajte našu "Politiku Kolačića" i "Zaštitu privatnosti.
Nužni
Nužni su za funkcioniranje mrežnog sjedišta i ne mogu se isključiti. Uobičajeno se postavljaju kao odgovor radnje Korisnika koje uključuju zahtjev za uslugama, kao što su postavke kolačića, prijava ili ispunjavanje obrazaca.
Izvedbeni
Omogućuju anonimno bilježenje posjeta i izvora prometa, koji dijelovi mrežnog sjedišta su više ili manje posjećeni, kretanje Korisnika po mrežnom sjedištu kako bismo mogli mjeriti i poboljšati učinkovitost mrežnog sjedišta. Ne pohranjuju izravno osobne podatke, ali temelje se na jedinstvenoj identifikaciji preglednika i internetskog uređaja Korisnika.