Propast Stop For Hate pokreta?

Istraživanje pokazalo da preko 40% kompanija nije sudjelovalo u bojkotu Facebookovih platformi.

2 min za čitanje
Piše: Viktorija Stukar

Piše: Viktorija Štukar

 

U želji da detektiramo kakav su stav organizacije u Hrvatskoj zauzele po pitanju #StopForHate kampanje i bojkota oglašavanja na platformama u vlasništvu Facebooka, te da pomognemo donositeljima odluka u planiranju i provedbi komunikacije, lansirali smo još jedno #DialogKnows istraživanje, koje je provedeno u kolovozu i u kojem je sudjelovalo 50 ispitanika.

Kampanju podržala tek četvrtina ispitanika

Većina (86,2%) ih je čula za #StopForHate pokret, a do informacija su uglavnom  dolazili putem društvenih mreža (44,9%) i portala (26,5%), te u razgovoru sa suradnicima ili drugim ljudima koje je ta tema zanimala (26,5%).

Iako je kampanja dobila veliki medijski publicitet, prema istraživanju čak je 42,6% kompanija u Hrvatskoj odlučilo da u njoj neće sudjelovati, dok se njih 25,5% priključilo pokretu. Nešto više od trećine ispitanika (31,9%) o tome još nije donijelo odluku. Razlog za to možda leži u činjenici da nešto više od polovice ispitanika (56,3%) misli da kompanije koje su se odlučile priključiti pokretu takvim stavom ne mogu profitirati, dok njih 43,7% ima suprotan stav.

Bojkot neće uzdrmati Facebook

Kao razlog za priključenje pokretu većina ispitanika (73,9%) navodi poboljšanje reputacije kompanije. Zanimljivo je i što većina ispitanika (60,4%), smatra kako kompanije koriste ovu priliku kao izliku za smanjivanje budžeta zbog loših ekonomskih pokazatelja i prognoza.

Facebookova reakcija na pokret bila je, blago rečeno, mlaka, što iznenađuje obzirom da se #StopForHate kampanji priključilo preko 400 brendova, uključujući Coca-Colu i Starbucks. Većina ispitanika (45,1%) Facebookov stav podržava, njih 23,5% takvu reakciju ne opravdava, a 31,4% o tome ima neutralan stav.

Bez obzira smatraju li reakciju Facebooka primjerenom ili ne, većina (66,7%) ispitanika misli da će #StopForHate pokret ipak pridonijeti uklanjanju govora mržnje i rasističkog sadržaja.

Nastavi li se bojkot i tokom jeseni, samo 40% kompanija od onih koje su se uključile na početku nastavit će svoju podršku, dok će isti broj njih odustati. Većina ispitanika (75%) mišljenja je da bojkot neće ostaviti dugoročne posljedice na platforme Facebooka.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Tajne uspješnog influencer marketing menadžmenta

Od briefa do reporta: sve što se u influencer marketingu ne vidi, a radi razliku.

Messy Aesthetic: od kaosa do karaktera

Zašto “neuredno” postaje nova strategija autentične komunikacije

DIABLOG se vraća!

Pokrećemo novo istraživanje o hrvatskoj influencer sceni