Psihologija storytellinga: zašto ljudi vole pričati i slušati priče?
Stvaranje povezanosti s potrošačima kroz priče
—
3 min za čitanje
Piše:
Marinela Štrk
Storytelling je umjetnost pričanja priča koja se koristi kako bi se stvorila emocionalna povezanost između pripovjedača i publike. On je danas moćan alat u marketingu koji brendovima daje mogućnost da promoviraju svoje proizvode i usluge na inovativan i kreativan način te da se tako pozicioniraju u svijesti potrošača i stvore dugoročne odnose.
Što je posebno u pričama?
Bilo da se radi o pričama iz mitologije, bajkama ili anegdotama, od najranijih vremena ljudi su koristili priče za prenošenje znanja, emocija i iskustava. One pomažu ljudima da se lakše povežu s izvorom priče te da lakše razumiju složene ideje i situacije. To nam omogućuje bolje pamćenje jer je lakše zapamtiti informacije koje su prezentirane u obliku priče nego one koje su samo iznesene kao niz podataka.
Vrste storytellinga
Postoji nekoliko vrsta storytellinga. Jedan od njih je brand storytelling koji ističe nastajanje i povijest brenda, njegov identitet i osnovne vrijednosti, misiju i viziju kroz koje se povezuje s publikom. Zatim, product storytelling koji u središte priče stavlja sam proizvod ili uslugu, naglašava kako proizvod ili usluga može poboljšati kvalitetu života korisnika. Ovdje brend komunicira da je proizvod više od samog objekta, simbolizira ga kao rješenje za potrebe i želje potrošača.
Customer storytelling koristi stvarne potrošače za pričanje priče. On daje glas potrošačima koji potom dijele svoja iskustva sa samim proizvodom ili brendom. Ove priče su najefektivnije pri utjecaju na odluke novih kupaca. Pristup problem – rješenje je vrsta storytellinga koja u fokusu ima isticanje problema koji će potom brend moći riješiti. Ova vrsta se najčešće koristi za iskazivanje prednosti proizvoda ili usluge.
Recept za uspješan storytelling
Zašto bi netko u moru istih proizvoda izabrao baš vaš? Dobar proizvod ili usluga sama po sebi će rijetko stvoriti povezanost s potrošačima. Ono što zapravo dugoročno povezuje brend i potrošače je doživljaj koji se stvara pričanjem priče brenda. Važno je da priča bude dovoljno zanimljiva da zaokupi pažnju i da se pozicionira u svijesti potrošača. Također, bitno je i da izazove pozitivnu emociju koju će kasnije potrošači povezivati uz brend. Primjerice, Coca-Cola je jedan od brendova koji vješto koristi storytelling u svojim kampanjama. Coca-Cola je izgradila svoj imidž ne samo kao brend koji prodaje gazirane napitke, već kao simbol zajedništva i pozitivnih trenutaka jer je pričala priče o obiteljskim okupljanjima, prijateljstvu i ljubavi koje je povezivala s trenucima uživanja u napitku.
Ukratko, storytelling omogućuje brendovima da budu više od samo još jednog proizvoda na tržištu, omogućuje im da se istaknu od konkurencije i stvore dugoročan odnos sa svojim potrošačima.
Prijavite se na naš Newsletter!
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Izdvojeno
Tko su Dida Zvonko, Emily Pellegrini i Ante Ilić?
Umjetna inteligencija sve snažnije ulazi u naš digitalni svakodnevni život, a jedan od najzanimljivijih fenomena jest pojava AI social media profila, virtualnih influencera koji komuniciraju, zabavljaju i educiraju publiku. Proučili smo tri popularna virtualna lika koji pokazuju moć i rizike AI komunikacije.
Koristimo kolačiće kako bismo unaprijedili korisničko iskustvo na našem mrežnom sjedištu. Odaberite kolačiće koje želite dopustiti da postavimo na vaše računalo. Za više informacija pogledajte našu "Politiku Kolačića" i "Zaštitu privatnosti.
Nužni
Nužni su za funkcioniranje mrežnog sjedišta i ne mogu se isključiti. Uobičajeno se postavljaju kao odgovor radnje Korisnika koje uključuju zahtjev za uslugama, kao što su postavke kolačića, prijava ili ispunjavanje obrazaca.
Izvedbeni
Omogućuju anonimno bilježenje posjeta i izvora prometa, koji dijelovi mrežnog sjedišta su više ili manje posjećeni, kretanje Korisnika po mrežnom sjedištu kako bismo mogli mjeriti i poboljšati učinkovitost mrežnog sjedišta. Ne pohranjuju izravno osobne podatke, ali temelje se na jedinstvenoj identifikaciji preglednika i internetskog uređaja Korisnika.