Saznajte koje kompanije i organizacije su već prozvane za pogreške u komunikaciji.
—
3 min za čitanje
Piše:
Mia Musulin
Greenwashing aktivnosti kreću se od krivo postavljenih strategija za komunikaciju proizvoda ili usluga do praksi koje naglašavaju održive aktivnosti kako bi se pažnja publike odvratila od po okoliš štetnih politika. Zbog različitih pristupa greenwashingu, a prema izvješću Planet Trackera s početka ove godine, definirano je šest vrsta nepoželjne komunikacije s potrošačima. Donosimo ih u nastavku s primjerima iz prakse:
Greencrowding je izgrađen na uvjerenju da se organizacija može ‘sakriti u gomili’. Temelji se, dakle, na ideji da skrivanje u grupi drugih poduzeća može zadržati ekološki štetne aktivnosti neprimjetnima. Jedan od primjera su aktivnosti Saveza za zaustavljanje plastičnog otpada (AEPW), koji je zapravo povezan s petrokemijskim divovima i čiji članovi nisu reciklirali 99,9% vlastitog plastičnog otpada.
Greenlighting su aktivnosti koje bacaju svjetlo na prakticiranje manje “zelenih” aktivnosti kako bi skrenule pozornost s onih ekološki štetnih. Primjeri uključuju proizvođače koji se hvale praksama na području dekarbonizacije, dok istovremeno povećavaju onečišćenje plastikom i korištenje ekološki neprihvatljivih resursa. Primjerice, The Hongkong and Shangai Banking Corporation se pohvalila kako je izdvojila milijardu američkih dolara za sadnju dva milijuna stabala, ali je na vidjelo izašao i njihov doprinos emisijama ugljika u drugim aspektima poslovanja. Drugi primjer odnosi se na poznati lanac trgovina odjećom, H&M. Njihov apel kupcima da svoju odbačenu odjeću vrate u trgovine na recikliranje u konačnici se prelijeva u poticanje na kupnju novih artikala, što je u suprotnosti s načelima održivosti.
Greenshifting se odnosi na situacije u kojima tvrtke pokušavaju prebaciti krivnju za svoje neodrživo poslovanje na nekog drugog. British Petroleum Company (BP) pokrenuo je kampanju “Upoznaj svoj ugljični otisak”, tražeći da njihovi potrošači svakodnevno koriste aplikaciju, odnosno računaju svoj ugljični otisak kako bi ga smanjili (pri tom ne spominjući vlastite emisije CO2).
Neke tvrtke koriste pak greenlabeling, praksu u kojoj kompanije potrošače dovode u zabludu tvrdeći da je neki njihov proizvod ekološki prihvatljiv. KLM – Royal Dutch Airlines tvrdi da njihov program ugljičnih kredita, CO2ZERO, u potpunosti neutralizira utjecaj letenja na okoliš. Ipak, stručnjaci iz područja održivosti tvrde da proizvodi kao što je CO2ZERO ne čine ništa za ograničavanje štete na okoliš povezane s letenjem.
Izvješće također naglašava rast greenrinsinga, do kojeg dolazi kada tvrtke mijenjaju ciljeve vezane uz klimu i održivost prije nego što su postignuti. Planet Tracker u ovom je kontekstu istaknuo PepsiCo, koji je u proteklih pet godina pomaknuo svoje ciljeve vezano uz recikliranje čak tri puta. Važno je napomenuti da PepsiCo nerijetko postavlja i nerealne ciljeve kad je u pitanju zaustavljanje krčenja šuma, a osim što ih pomiču terminski, rade s dobavljačima koji su bili umiješani u uništavanje najvažnijih prašuma jugoistočne Azije u ekosustavu Leuser.
Greenhushingse odnosi na poduzeća koja nedovoljno izvješćuju ili skrivaju svoje podatke o održivosti. Poznati primjer greenhushinga je Coca-Colin “PlantBottle”, napravljen od samo 30% biljnih materijala. Tvrtka tvrdi da je boca ekološki prihvatljivija od tradicionalne plastične boce, ali budući da je još uvijek uglavnom napravljena od neobnovljivih fosilnih goriva, ta tvrdnja ‘ne drži vodu’.
Prijavite se na naš Newsletter!
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Izdvojeno
Tko su Dida Zvonko, Emily Pellegrini i Ante Ilić?
Umjetna inteligencija sve snažnije ulazi u naš digitalni svakodnevni život, a jedan od najzanimljivijih fenomena jest pojava AI social media profila, virtualnih influencera koji komuniciraju, zabavljaju i educiraju publiku. Proučili smo tri popularna virtualna lika koji pokazuju moć i rizike AI komunikacije.
Koristimo kolačiće kako bismo unaprijedili korisničko iskustvo na našem mrežnom sjedištu. Odaberite kolačiće koje želite dopustiti da postavimo na vaše računalo. Za više informacija pogledajte našu "Politiku Kolačića" i "Zaštitu privatnosti.
Nužni
Nužni su za funkcioniranje mrežnog sjedišta i ne mogu se isključiti. Uobičajeno se postavljaju kao odgovor radnje Korisnika koje uključuju zahtjev za uslugama, kao što su postavke kolačića, prijava ili ispunjavanje obrazaca.
Izvedbeni
Omogućuju anonimno bilježenje posjeta i izvora prometa, koji dijelovi mrežnog sjedišta su više ili manje posjećeni, kretanje Korisnika po mrežnom sjedištu kako bismo mogli mjeriti i poboljšati učinkovitost mrežnog sjedišta. Ne pohranjuju izravno osobne podatke, ali temelje se na jedinstvenoj identifikaciji preglednika i internetskog uređaja Korisnika.