Iduću godinu obilježit će umjetna inteligencija, autentičnost i upravljanje promjenama.
—
3 min za čitanje
Piše:
Nataša Blagojević
Predviđanja o budućnosti komunikacije oduvijek su predstavljala poseban izazov zbog brzine promjena s kojima se susrećemo, no teško se oteti dojmu kako danas trendovi „dolaze“ sve sporije. Zašto je tome tako? Odgovor je prilično jednostavan – svaka promjena je teška i zahtijeva određeno vrijeme za implementaciju. Nije stoga neobično kako se u predviđanjima posljednjih godina ponavljaju isti ili slični zaključci, no smatramo da je potrebno još jednom se na njih osvrnuti. Donosimo vam naša tri favorita:
1. KREIRANJE SADRŽAJA
Uspješno smo zakoračili u AI eru! Alati su dostupni, sve su raznovrsniji, pametniji i bolje odgovaraju na naše potrebe. Prilika je to za sve komunikatore i kreatore sadržaja da ubrzaju procese te svojoj produktivnosti daju novi zamah. Osim na kreiranju komunikacijskih koncepata, tekstova i privlačnih fotografija, u nadolazećem razdoblju naglasak bi mogao biti na audio sadržajima, primjerice voice overima koji su postali neizostavan dio Instagram Reelsa i TikTokova.
Uz mutacije glasova koje zvuče uvjerljivo i prirodno, kreiranje zvučnih efekata ili čak glazbe, AI powered titlovi i transkripcija pojednostavit će kreiranje sadržaja i donijeti još više kreativnosti. Osim u videima za društvene mreže, koristi od umjetne inteligencije imat će i kreatori podcasta.
2. AUTENTIČNOST I DOSLJEDNOST
O autentičnosti se dosta govorilo u kontekstu kreatora sadržaja i influencera na društvenim mrežama, međutim jasno je kako se ni brendovi više ne mogu skrivati iza generičkih poruka i kampanja koje se trebaju svidjeti svima. Potrošači su sve glasniji i jasniji u svojim očekivanjima da brendovi zauzmu stav o važnim društvenim pitanjima koja utječu na naše živote, a s velikom prilikom dolazi i velika odgovornost. Visokih 71 % sudionika iz ovogodišnjeg Edelman Trust Barometer istraživanja na temu politike i brendova smatra kako brendovi, kada se nađu pod pritiskom da zauzmu stranu u kontroverznom društvenom ili političkom pitanju, moraju zauzeti stav. Dodatno, 51 % ih smatra da kada brend ne komunicira svoje postupke o društvenim pitanjima, ili ne radi ništa ili nešto skriva.
3. MENADŽMENT PROMJENA
Posljednjih godina svjedočili smo pojavama i događajima koji su duboko utjecali na društvo, politiku i ekonomiju. Ratni sukobi, jačanje ekstremizama i utjecaj umjetne inteligencije na rast dezinformacija u javnom prostoru pojačali su potrebu za praćenjem i razumijevanjem implikacija ovih događaja na poslovanje i komunikaciju. Sukladno tome rasla je i važnost savjetničke uloge komunikatora koja nadilazi operativne procese i ulazi ne samo u planiranje komunikacijskih aktivnosti, već i poslovnih procesa, odnosno u sferu upravljanja promjenama. Klimatska kriza, zdravstvene ugroze, promjene u lancu opskrbe ili političke sankcije – sve to podrazumijeva usku suradnju između menadžmenta i njihovih komunikacijskih savjetnika, koji postaju ključni resurs za tvrtke koje žele uspješno navigirati u dinamičnom okruženju.
Prijavite se na naš Newsletter!
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Izdvojeno
Tko su Dida Zvonko, Emily Pellegrini i Ante Ilić?
Umjetna inteligencija sve snažnije ulazi u naš digitalni svakodnevni život, a jedan od najzanimljivijih fenomena jest pojava AI social media profila, virtualnih influencera koji komuniciraju, zabavljaju i educiraju publiku. Proučili smo tri popularna virtualna lika koji pokazuju moć i rizike AI komunikacije.
Koristimo kolačiće kako bismo unaprijedili korisničko iskustvo na našem mrežnom sjedištu. Odaberite kolačiće koje želite dopustiti da postavimo na vaše računalo. Za više informacija pogledajte našu "Politiku Kolačića" i "Zaštitu privatnosti.
Nužni
Nužni su za funkcioniranje mrežnog sjedišta i ne mogu se isključiti. Uobičajeno se postavljaju kao odgovor radnje Korisnika koje uključuju zahtjev za uslugama, kao što su postavke kolačića, prijava ili ispunjavanje obrazaca.
Izvedbeni
Omogućuju anonimno bilježenje posjeta i izvora prometa, koji dijelovi mrežnog sjedišta su više ili manje posjećeni, kretanje Korisnika po mrežnom sjedištu kako bismo mogli mjeriti i poboljšati učinkovitost mrežnog sjedišta. Ne pohranjuju izravno osobne podatke, ali temelje se na jedinstvenoj identifikaciji preglednika i internetskog uređaja Korisnika.