Sukob komunikacija: od Boomera do Alphi – koja je generacija u pravu? Niti jedna ili sve?
Dobrodošli u komunikacijski ring u kojem živimo, gdje se generacije suočavaju u borbi za titulu šampiona komunikacije!
—
5 min za čitanje
Piše:
Nina Marković
U jednom kutu imamo Boomere s njihovim telefonima s velikim tipkama i listama za shopping, a u drugom uglu je Generacija Alpha, čija djeca znaju koristiti tablet prije nego što progovore. Kojem svijetu vi pripadate? Osjećate li se možda u vlastitoj kući kao izvanzemaljac među svojom djecom? Nekima je ovo razlog za uzrujavanje, no ovaj šareni svijet komunikacijskog jaza prepun je zabave i smiješnih situacija u kojima treba uživati!
Probajte zamisliti ring u kojem kreće verbalni sukob generacija, tko bi pobijedio?
Runda 1: Baby Boomeri (1946-1964) – „Halo, ovdje nostalgija.“
Boomeri su rođeni u vrijeme kad je tehnologija bila telefonski broj napisan na papiru. Oni su druga najveća generacija (nakon generacije Y), a odrastali su u razdoblju ekonomske stabilnosti i višeg životnog standarda. Najdraže im je komunicirati uz šalicu kave i dugi razgovor licem u lice. Mogu provesti sate i sate razgovarajući preko fiksnog telefona (da, fiksnog telefona), a email je otprilike najnapredniji alat komunikacije koji koriste s ponosom.
Boomers like:
Telefonski razgovori: Sve riječi izgovaraju glasno i jasno.
Sastanci licem u lice – to je njihov teren.
Email: Kratko, formalno i često uz “S poštovanjem”.
Boomers dislike:
Smatraju da je SMS previše neformalan. Ne šalju poruke, pišu eseje.
Zbunjuje ih kako „srce“ može značiti i “sviđa mi se” na „tom“ internetu.
Runda 2: Generacija X (1965-1980) – „Mogu i jedno i drugo“
Gen X su majstori prilagođavanja – pamte vrijeme prije interneta, ali su ga s oduševljenjem prigrlili kada je stigao. Oni lako balansiraju između starog i novog, pisama i emaila, između telefonskog poziva i WhatsApp poruka. Za razdoblje odrastanja predstavnika ove generacije karakteristični su ekonomska nestabilnost i velike promjene, kako u društvenom, tako i u političkom smislu.
Gen X likes:
Email: Kratak, ali detaljan.
SMS: Kratko i efektivno, kao tajni agenti u filmovima.
Društvene mreže: „Tamo gdje su stari prijatelji iz srednje.“
Gen X dislikes:
Ne razumiju zašto bi netko snimio video ili glasovnu poruku umjesto jednostavnog poziva.
Milenijalsi (engl. High-tech generation) su odrasli sa internetom, SMS-om i prvom generacijom pametnih telefona. Njihov svijet je digitalan, a komunikacija brza i šarena. Formalnost im nije toliko bitna, puno je važnije da sve bude zabavno i kreativno.
Milenijals like:
Društvene mreže su njihovo prirodno stanište.
Messaging aplikacije: Šalju poruke dok jedu, hodaju i spavaju. Multitasking je njihovo drugo ime!
Memeovi i GIF-ovi: Kad riječi ne mogu opisati, GIF će reći sve.
Milenijals dislike:
Stariji ih često ne razumiju jer koriste previše slika i malo riječi.
Znaju se uvrijediti kada im stariji kažu da su ovisni o tehnologiji.
Runda 4: Generacija Z (1997-2012) – „Internet je njihovo drugo ime“
Gen Z ne poznaje svijet bez interneta. Odrastali su u razdoblju u kojem je tehnologija već ovladala svijetom. Nazivamo ih »tihom generacijom«, »iGeneration«. Njihov jezik je digitalan, a platforme poput TikToka su im prvi izbor za komunikaciju. Brzina, autentičnost i vizualni sadržaji njihov su zakon.
Gen Z likes:
TikTok i Instagram: Kreiraju sadržaj koji komunicira bolje od tisuću riječi.
Brzi odgovori: Ako ne odgovore odmah, vjerojatno se nešto ozbiljno desilo.
Memeovi i GIF-ovi: Da, koriste ih još više nego milenijalsi.
Gen Z dislikes:
Ponekad ih starije generacije vide kao previše direktne i bezobrazne.
Boje se telefonskih poziva. Zašto poziv kada se sve može riješiti porukom?
Alphaši, najmlađa generacija, odrastaju u 100 % digitalnom svijetu gdje su pametni uređaji dio njihove svakodnevice. Komuniciraju kroz alate poput Snapchata koje starije generacije možda nikad neće ni razumjeti.
Alphas like:
Interaktivne aplikacije znaju koristiti prije nego što nauče hodati.
AI i VR: Njihova stvarnost je virtualna.
Brzina: Odrastaju „brzinom interneta“ koja im servira sve informacije u sekundi.
Alphas dislike:
Stariji će morati naučiti njihove metode komunikacije kako bi ih razumjeli jer oni se ne prilagođavaju nikome.
Komunikaciju licem u lice ne poznaju, ali priča se da je jednom jedan pripadnik generacije Alpha gledao svog sugovornika u oči čak 3 sekunde!
Finalna runda: mogu li sve generacije zajedno do pobjede?
Sukobi među generacijama zapravo se svode na različite stilove i životne preferencije. Odrastali smo u različitim svjetovima koji su nam diktirali neka druga pravila. Ali, ljepota je u toj različitosti koja nam nudi puno prilika za učenje jedni od drugih. Boomeri mogu učiti kako koristiti društvene mreže, dok Alphe mogu saznati zašto je lijepo popiti kavu i razgovarati uživo. Na kraju dana, komunikacija nije samo o tome kako, već o tome zašto komuniciramo – a to je nešto što sve generacije imaju zajedničko. Ne moramo se truditi uskladiti naše različite komunikacijske stilove, ali se moramo truditi razumjeti jedni druge.
Prijavite se na naš Newsletter!
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Izdvojeno
Tko su Dida Zvonko, Emily Pellegrini i Ante Ilić?
Umjetna inteligencija sve snažnije ulazi u naš digitalni svakodnevni život, a jedan od najzanimljivijih fenomena jest pojava AI social media profila, virtualnih influencera koji komuniciraju, zabavljaju i educiraju publiku. Proučili smo tri popularna virtualna lika koji pokazuju moć i rizike AI komunikacije.
Koristimo kolačiće kako bismo unaprijedili korisničko iskustvo na našem mrežnom sjedištu. Odaberite kolačiće koje želite dopustiti da postavimo na vaše računalo. Za više informacija pogledajte našu "Politiku Kolačića" i "Zaštitu privatnosti.
Nužni
Nužni su za funkcioniranje mrežnog sjedišta i ne mogu se isključiti. Uobičajeno se postavljaju kao odgovor radnje Korisnika koje uključuju zahtjev za uslugama, kao što su postavke kolačića, prijava ili ispunjavanje obrazaca.
Izvedbeni
Omogućuju anonimno bilježenje posjeta i izvora prometa, koji dijelovi mrežnog sjedišta su više ili manje posjećeni, kretanje Korisnika po mrežnom sjedištu kako bismo mogli mjeriti i poboljšati učinkovitost mrežnog sjedišta. Ne pohranjuju izravno osobne podatke, ali temelje se na jedinstvenoj identifikaciji preglednika i internetskog uređaja Korisnika.