Tri izazova koji će oblikovati budućnost komunikacijskih agencija
Strukturne reforme već su započele
—
3 min za čitanje
Piše:
Marina Čulić Fischer
Naša direktorica Marina Čulić Fischer za časopis Lider pisala je o ključnim izazovima za komunikacijske agencije u razdoblju koje je pred nama. Tekst prenosimo u cijelosti.
Prema kvalitativnom istraživanju kojeg je nedavno proveo PRWeek, razgovarajući s liderima deset najvećih britanskih komunikacijskih agencija, agencijama je prije svega potrebna strukturna reforma. Iako se domaće tržište podosta razlikuje od britanskog, neke paralele mogu se povući, a uostalom do sada se već pokazalo da ono što se događa na razvijenijim tržištima vrlo brzo dolazi i do nas.
Veliki rade na integraciji, mali na partnerstvima
Reforma naravno može značiti različite stvari, ovisno o tome s koje pozicije polazite. Početkom dvijetisućitih kod nas je započeo procvat komunikacijskih grupacija s nizom specijaliziranih agencija i za takve modele danas je najveći izazov reintegracija usluga potaknuta smanjenim mogućnostima organskog rasta.
Globalne komunikacijske mreže u taj su proces ušle još prije desetak godina – i ne staju. Od početka ove godine Burson UK smanjio je broj svojih specijaliziranih jedinica sa šest na četiri, a Edelman je integrirao sestrinske i nišne agencije u širu organizaciju. Na našim prostorima vidimo slične primjere, iako naravno ima i iznimaka.
S druge strane, nezavisne agencije sve više traže partnerstva koja bi im u okrupnjavanju velikih omogućila bolju poziciju u pružanju integriranih komunikacijskih rješenja, obzirom da se granice između pojedinih specijalizacija brišu.
Prilagođena generativna rješenja
Brišu ih mediji, brišu ih potrošači, ali prije svega – brišu ih oglašivači. Integracija marketinga, komunikacijskog savjetovanja i javnih poslova prije svega zahtijeva prilagodbu načina rada i razvoj dodatnih kapaciteta. U Dialogu smo integrirani model rada usvojili još prije pandemije, no drugi izazov – razvoj kapaciteta – ostaje kao konstanta.
Kao jedno od mogućih rješenja pojavljuje se razvoj prilagođenih GPT alata, pa je tako naš mrežni Ketchum nedavno lansirao OmniAI, odličan alat za sofisticirane usluge poput razvoja strategija. U tom kontekstu umjetna inteligencija predstavlja izvanrednu priliku za optimizaciju procesa, a izazov je samo jedan – biti brži od konkurencije.
Zaključno, tri najveća agencijska izazova su: razvoj dodatnih kapaciteta i novih kompetencija, brzina prilagođavanja AI alatima i otpornost u kontekstu političko-gospodarskih previranja, koja u velikoj mjeri utječu i na komunikacijski sektor. Ta tri područja odredit će tko će zadržati relevantnu tržišnu poziciju u godinama koje dolaze.
Prijavite se na naš Newsletter!
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Izdvojeno
Tko su Dida Zvonko, Emily Pellegrini i Ante Ilić?
Umjetna inteligencija sve snažnije ulazi u naš digitalni svakodnevni život, a jedan od najzanimljivijih fenomena jest pojava AI social media profila, virtualnih influencera koji komuniciraju, zabavljaju i educiraju publiku. Proučili smo tri popularna virtualna lika koji pokazuju moć i rizike AI komunikacije.
Koristimo kolačiće kako bismo unaprijedili korisničko iskustvo na našem mrežnom sjedištu. Odaberite kolačiće koje želite dopustiti da postavimo na vaše računalo. Za više informacija pogledajte našu "Politiku Kolačića" i "Zaštitu privatnosti.
Nužni
Nužni su za funkcioniranje mrežnog sjedišta i ne mogu se isključiti. Uobičajeno se postavljaju kao odgovor radnje Korisnika koje uključuju zahtjev za uslugama, kao što su postavke kolačića, prijava ili ispunjavanje obrazaca.
Izvedbeni
Omogućuju anonimno bilježenje posjeta i izvora prometa, koji dijelovi mrežnog sjedišta su više ili manje posjećeni, kretanje Korisnika po mrežnom sjedištu kako bismo mogli mjeriti i poboljšati učinkovitost mrežnog sjedišta. Ne pohranjuju izravno osobne podatke, ali temelje se na jedinstvenoj identifikaciji preglednika i internetskog uređaja Korisnika.