Tri načina kako će GenAI oblikovati komunikaciju u 2026.

Predviđamo koji GenAI trendovi će se najviše odraziti na posao komunikacijskih stručnjaka tijekom 2026. godine.

4 min za čitanje
Piše: Nataša Blagojević

Dok je 2025. u mnogočemu još bila godina učenja i otkrivanja potencijala generativne AI, koliko se brzo ova tehnologija razvija, toliko brzo i mijenja način na koji pretražujemo informacije i kreiramo sadržaj. Od toga da nam je olakšala pisanje, prijevode i sažimanje iscrpnih tekstova ili zaključaka sa online sastanaka, čak i kreiranje i audio i vizualnih sadržaja, shvaćamo koliko GenAI ima utjecaja i na to kako drugi koriste ovu tehnologiju i na koji način dobivaju informacije.


SEO vs GEO

Tradicionalni SEO (Search Engine Optimization) sve više ustupa mjesto GEO (Generative Engine Optimiziation), a generativnoj optimizaciji tražilica cilj je poboljšati vidljivost brendova u odgovorima koje umjetna inteligencija generira na korisničke upite. Dobiveni (tzv. earned) sadržaj sada je stoga još važniji u izgradnji i jačanju reputacije jer GenAi odgovore na pitanja temelji na podacima, člancima, intervjuima i stručnim izjavama koje već pronalazi u objavama relevantnih medija.

Zanimljive priče, relevantan sadržaj prilagođen publici, partnerska suradnja s medijima, ekskluzivni podaci i perspektiva „iznutra“ samo su dio profesionalnih alata kojima komunikacijski stručnjaci svakodnevno raspolažu, a za kojima će potreba biti izraženija.

Važan dio učenja bit će i razumijevanje kako je brend ili industrija predstavljena unutar glavnih AI platformi. Komunikacijski stručnjaci morat će razumjeti na koji način korisnici istražuju i postavljaju upite Gen-AI-u, kako uočiti netočne informacije prije nego što se prošire te potencijalne predrasude.

 

Pisanje za stroj vs pisanje za novinare

Usko povezano s trendom razvoja generativne optimizacije tražilica postaje jasno kako ćemo pisani sadržaj sve više prilagođavati umjetnoj inteligenciji. Kraće rečenice, jasno istaknuti podnaslovi, podaci, informacije strukturirane po točkama, stručne izjave – sadržaj koji je lako čitati s razumijevanjem postat će još važniji i vratiti nas na početne postavke kod pripreme materijala koje šaljemo u redakcije.

Sadržaji potkrijepljeni podacima iz istraživanja tržišta, trendovi i stručne analize, relevantne studije slučaja ponudit će ne samo zanimljive vijesti, već narativ iza kojeg stoji kredibilitet i temelj za povjerenje čitatelja. Dok s jedne strane sve manje novinara u sve zasićenijem informacijskom okruženju dobiva sve više sadržaja u potpunosti pisanih ili barem dijelom pripremljenih uz pomoć umjetne inteligencije, uz pretpostavku ulaganja u dobre odnose s medijima, jasno je kako bi ovakav pristup u 2026. mogao biti učinkovitiji.

Preostaje nam vidjeti hoće li razvoj generativne AI u sljedećoj godini pratiti i veća ulaganja klijenta u dobiveni sadržaj i jačanje kapaciteta svojevrsnih redakcija interno ili uz podršku PR agencija, u kojima će naglasak biti na uredničkom sadržaju i pretvaranju kvalitetnih uvida u dobre priče.


Autentičnost – da, još uvijek pričamo o njoj

U sveopćoj inflaciji poruka i sadržaja kojima smo izloženi kao prosječni konzumenti različitih komunikacijskih kanala, još uvijek ponavljamo osnovne pretpostavke uspjeha u prenošenju dobrih priča. Autentičnost, relevantnost, originalnost – sve su to pojmovi koje već znamo i provjereni su recept za uspjeh. Pa ipak, unatoč svim mogućim komunikacijskim kanalima i AI alatima koji pričanje priča mogu učiniti uspješnijima, kao da je autentičnih glasova sve manje ili se teže probijaju.

Međutim, baš zato što je sve više objava koje djeluju kao da ih je pisala GenAI, ispoliranih, ali generičkih sadržaja koji kao da su rađeni po istom receptu, fotografija i videa generiranih umjetnom inteligencijom, publika je željna stvarnih ljudi i priča.

Stvarna lica i iskrene emocije još će više činiti razliku, kao i dosljednost i transparentnost u porukama. U 2026. stoga ćemo viđati sve više originalnih video serijala za društvene mreže i podcasta koji će upravo njih staviti u fokus.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Tri načina kako će GenAI oblikovati komunikaciju u 2026.

Predviđamo koji GenAI trendovi će se najviše odraziti na posao komunikacijskih stručnjaka tijekom 2026. godine.

Trendovi na društvenim mrežama za 2026. godinu: manje buke, više smisla

U 2026. vrijednost će imati sadržaj koji je osoban i prepoznatljiv, kakav AI ne može proizvesti.

Hrvatski influenceri zarađuju sve više, ali brine ih negativna percepcija javnosti

Proveli smo istraživanje DIABLOG, najnoviji i najopsežniji pregled domaće industrije kreatora sadržaja