Tvrtke oprezno planiraju komunikacijske budžete za 2026.
Rezultati Vox Populi ankete otkrivaju gdje će kompanije ulagati više, a gdje rezati u 2026.
—
2 min za čitanje
Piše:
Marko Sitar
Ulaganja u komunikaciju uvijek su ogledalo tržišnih kretanja i poslovnih prioriteta. U novoj Vox Populi anketi istražili smo kakvi su komunikacijski planovi za 2026., gdje će budžeti rasti, a gdje će se rezati. Odgovori otkrivaju zanimljive trendove i dvojbe koje će oblikovati tržište iduće godine.
Planiranje s oprezom
Većina ispitanika (75 %) još nije krenula u izradu plana komunikacijskih ulaganja za 2026., dok je svega četvrtina već napravila prve korake. Time se jasno pokazuje da prevladava oprez i čekanje, što ne čudi s obzirom na nesigurno ekonomsko i političko okruženje.
Kada govorimo o visini ulaganja, rezultati su podijeljeni. Naime, pola ispitanika ih planira povećati, a druga polovica smanjiti. To možda i nije čudno, obzirom da na te odluke jednako utječu prodajni rezultati, ekonomski pokazatelji i društveno-politička zbivanja.
Što se tiče geografskog fokusa, velika većina (83 %) ulaganja će ostati u Hrvatskoj, dok se tek 17 % okreće regiji.
Digital i eventi u fokusu, ali i rezovi
Kada se pogleda raspodjela ulaganja po kategorijama, digitalna komunikacija prednjači (50 % ispitanika planira povećanje budžeta upravo ovdje), dok eventi bilježe 33 %, a PR 17 %. No, kada se govori o rezovima, upravo PR i eventi dijele prvo mjesto s 40 %, dok digital nosi nešto manji rez od 20 %.
U samom području PR-a, većina planira ulagati u brend PR (80 %), dok je korporativni PR u fokusu tek kod petine ispitanika. Krizni PR, čini se, neće doživjeti rast ulaganja jer čak 86 % ispitanika kaže da takve situacije ne očekuje.
Društvene mreže i Instagram kao glavni kanal
Kada je riječ o digitalu, društvene mreže apsolutno dominiraju – 80 % ispitanika ulaganja planira upravo u taj kanal, dok display i tražilice bilježe tek 10 % svaki.
Među platformama, Instagram je prvi izbor (64 %), slijedi TikTok (27 %), dok je Facebook pao na svega 9 %. Jasno je da mlađe i vizualno orijentirane mreže postaju prioritet za brendove.
Zanimljiva je i činjenica da, dok polovica tvrtki najavljuje rast ukupnih digitalnih ulaganja, kod influencer marketinga trend je obrnut – 60 % planira rezove, a 40 % povećanje. Isti je omjer i kada govorimo o makro influencerima, što pokazuje da će brendovi u 2026. pažljivije birati suradnje i tražiti veću isplativost.
Prijavite se na naš Newsletter!
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Izdvojeno
Tko su Dida Zvonko, Emily Pellegrini i Ante Ilić?
Umjetna inteligencija sve snažnije ulazi u naš digitalni svakodnevni život, a jedan od najzanimljivijih fenomena jest pojava AI social media profila, virtualnih influencera koji komuniciraju, zabavljaju i educiraju publiku. Proučili smo tri popularna virtualna lika koji pokazuju moć i rizike AI komunikacije.
Koristimo kolačiće kako bismo unaprijedili korisničko iskustvo na našem mrežnom sjedištu. Odaberite kolačiće koje želite dopustiti da postavimo na vaše računalo. Za više informacija pogledajte našu "Politiku Kolačića" i "Zaštitu privatnosti.
Nužni
Nužni su za funkcioniranje mrežnog sjedišta i ne mogu se isključiti. Uobičajeno se postavljaju kao odgovor radnje Korisnika koje uključuju zahtjev za uslugama, kao što su postavke kolačića, prijava ili ispunjavanje obrazaca.
Izvedbeni
Omogućuju anonimno bilježenje posjeta i izvora prometa, koji dijelovi mrežnog sjedišta su više ili manje posjećeni, kretanje Korisnika po mrežnom sjedištu kako bismo mogli mjeriti i poboljšati učinkovitost mrežnog sjedišta. Ne pohranjuju izravno osobne podatke, ali temelje se na jedinstvenoj identifikaciji preglednika i internetskog uređaja Korisnika.