Više od pola potrošača prepoznalo je neiskrene društvene inicijative brandova!
Potrošači nemaju dovoljno povjerenja u društveno odgovorne tvrdnje kompanija, traže više transparentnosti, a trećina ih smatra da bluewashing može imati dugoročne posljedice!
—
2 min za čitanje
Piše:
Tea
U listopadu smo Vox Populi anketu posvetili bluewashingu, odnosno korištenju društveno odgovornih inicijativa od strane kompanija isključivo radi bolje reputacije, bez istinske posvećenosti društvenim ciljevima. Cilj ankete bio je razumjeti percepciju naših pratitelja prema društveno odgovornim tvrdnjama kompanija, njihovoj autentičnosti te utjecaju na povjerenje i odluke o kupovini.
Većina ispitanika, njih čak 83 % s Instagrama, smatra da kompanije koriste društveno odgovorne inicijative prvenstveno kao alat za izgradnju ili jačanje pozitivne reputacije, a ne radi istinske posvećenosti pozitivnim pojavama u društvu. Zabrinjavajuće, čak 93 % ispitanika na Instagramu i 85 % na LinkedInu izrazilo je sumnju u istinitost tvrdnji kompanija o društveno odgovornim aktivnostima za dobrobit društva ili određenih zajednica.
Potrošači ne vjeruju certifikatima i oznakama društvene odgovornosti
Kroz anketu smo istražili i utjecaj bluewashinga na odabir proizvoda. 56 % ispitanika odgovorilo je da komunikacija u ima “donekle” utjecaja, dok 44 % navodi da ima “prilično” utjecaja. No, njihovo povjerenje u certifikate i oznake društvene odgovornosti varira. Dok na Instagramu 56 % ispitanika izražava povjerenje, samo 28 % korisnika LinkedIna osjeća isto.
Zanimljivo, 60 % Instagram ispitanika izjavilo je da su barem jednom podržali brend zbog njegovih društveno odgovornih inicijativa, a da su kasnije otkrili kako one nisu bile autentične. Kada su upitani bi li nastavili kupovati proizvode takvih brandova, iznenađujuće, nešto više od pola se izjasnilo potvrdno.
Kratkoročno loš utjecaj na reputaciju
Naši pratitelj na društvenim mrežama jasno prepoznaju prednost kompanija koje zaista primjenjuju ekološke i društveno odgovorne prakse. Svi ispitanici na Instagramu (100 %) složili su se da su takve kompanije u boljoj poziciji od onih koje društvenu odgovornost koriste samo kao PR alat. Za povratak povjerenja nakon optužbe za bluewashing, očekuju konkretne mjere (50 %) i veću transparentnost kompanija i brandova (25 %). Zanimljivo, slično tome, upravo općenite tvrdnje o održivosti i nedostatak konkretnih podataka istakli su kao najčešće pokazatelje bluewashinga.
Konačno, čak 67 % ispitanika na Instagramu smatra da bluewashing može imati kratkoročno negativan učinak na reputaciju kompanije, dok 33 % predviđa dugoročne posljedice. Ovaj trend pokazuje da iako potrošači možda neće odmah prestati koristiti proizvode kompanija koje su optužene za bluewashing, s vremenom može doći do narušavanja njihovog povjerenja i lojalnosti.
Prijavite se na naš Newsletter!
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Izdvojeno
Tko su Dida Zvonko, Emily Pellegrini i Ante Ilić?
Umjetna inteligencija sve snažnije ulazi u naš digitalni svakodnevni život, a jedan od najzanimljivijih fenomena jest pojava AI social media profila, virtualnih influencera koji komuniciraju, zabavljaju i educiraju publiku. Proučili smo tri popularna virtualna lika koji pokazuju moć i rizike AI komunikacije.
Koristimo kolačiće kako bismo unaprijedili korisničko iskustvo na našem mrežnom sjedištu. Odaberite kolačiće koje želite dopustiti da postavimo na vaše računalo. Za više informacija pogledajte našu "Politiku Kolačića" i "Zaštitu privatnosti.
Nužni
Nužni su za funkcioniranje mrežnog sjedišta i ne mogu se isključiti. Uobičajeno se postavljaju kao odgovor radnje Korisnika koje uključuju zahtjev za uslugama, kao što su postavke kolačića, prijava ili ispunjavanje obrazaca.
Izvedbeni
Omogućuju anonimno bilježenje posjeta i izvora prometa, koji dijelovi mrežnog sjedišta su više ili manje posjećeni, kretanje Korisnika po mrežnom sjedištu kako bismo mogli mjeriti i poboljšati učinkovitost mrežnog sjedišta. Ne pohranjuju izravno osobne podatke, ali temelje se na jedinstvenoj identifikaciji preglednika i internetskog uređaja Korisnika.