Voice-over i zvuk u digitalnom marketingu: Novi horizonti za brendove
U eri sve kraće pažnje i prezasićenosti vizualima, zvuk – a posebno voice-over – dobiva sve važniju ulogu u digitalnom marketingu.
—
3 min za čitanje
Piše:
Bruna Trze
Nekada je pri izradi vloga, reela ili TikToka bilo najvažnije koju ćemo glazbenu podlogu izabrati: trenutno viralnu pjesmu, zaboravljeni hit ili smiješan sound koji ide uz prikazano na ekranu. Naracija, a pogotovo auditivna, je bila puno rijeđe prisutna, a kreatori su se znali i ispričavati pri korištenju voice-overa jer ne vole svoj glas. U zadnje vrijeme svjedočimo potpunom zaokretu: brendovi i kreatori se opremaju profesionalnom audio-opremom, a voice-overi postaju isplanirani, besprijekorno izvedeni, a nekada čak i poetični. Zašto je tome tako?
Snaga glasa: zašto voice-over radi
Najočitiji odgovor koji se nameće jest da se puno lakše, dublje i brže emotivno povezujemo s ljudskim glasom, nego sa samim tekstom ili vizualima. Korištenje glasa dodaje element ljudskosti brendu ili kreatoru, ali i povećava razumijevanje poruke, zato se voice-overi i koriste u reklamnoj industriji gotovo od njenih početaka. Zadnjih godina svjedočimo rastu popularnosti podcasta, ali i slanja i primanja glasovnih poruka – bilo zbog prezasićenosti vizualnim sadržajem ili usamljenosti koja vlada u društvu, čini se da volimo slušati glasove drugih ljudi. Podcasti i vlogovi su u svojoj srži zapravo storytelling, alat koji može biti iznimno koristan brendovima, stoga ne čudi kako vidimo (odnosno čujemo :)) porast korištenja voice-overa u, primjerice, edukativnim videima, brand explainerima i demonstracijama proizvoda.
Zvuk kao identitet
Opće je poznata važnost vizualnog identiteta za brendove, ali što je sa zvučnim? Zvučni potpisi nisu novost, ali porastom korištenja zvuka i voice-overa u digitalnom marketingu dodatno dobivaju na značenju. Ranije smo ih vezali najčešće uz filmske produkcijske kuće (poput jinglea za Warner Bros. ili lavlje rike za Metro-Goldwyn-Mayer), a među najpoznatijima danas možemo izdvojiti McDonaldsov zvižduk ili Netflixov “ta-dum”. Brendovi posežu za stvaranjem zvučnog potpisa jer kontinuitet u zvuku stvara prepoznatljivost, a često se razvija i kompletni zvučni identitet – koristi se prepoznatljivi stil glazbe, govora, dikcije, pa čak i boja glasa.
Platforme koje otvaraju prostor za zvuk
Društvene mreže poput TikToka, Instagram Reelsa i YouTube Shortsa temelje se na formatu kratkog videa u kojem je zvuk presudan za vidljivost i angažman. U tim kontekstima, dobro odabran voice-over može dodatno pojačati poruku, privući pažnju ili naglasiti emociju sadržaja.
Podcasti su još jedna sve popularnija platforma za brendove. Kroz kvalitetno producirane epizode mogu se graditi autoritet, povjerenje i lojalnost. Voice-over u tom kontekstu postaje alat za strukturiranje epizoda, uvodnu najavu, brendirani segment ili oglasnu poruku, pri čemu profesionalni ton i izvedba igraju ključnu ulogu.
Na scenu sve više stupaju i glasovni asistenti poput Alexe, Google Assistanta i Siri. Brendovi koji razvijaju aplikacije i sadržaj optimiziran za voice-search imaju priliku biti prisutni u potpuno novom obliku interakcije, onome koji se događa bez ekrana.
Upravo na tim kanalima, gdje je zvuk primarni način komunikacije, voice-over može biti razlika između prosječne i izvrsne korisničke interakcije.
Praktični savjeti za brendove
Investirajte u profesionalni voice-over i obratite pažnju na kvalitetu glasa, dikciju i emociju.
Razmislite o svojoj publici i prilagodite jezik i ton glasa onima kojima se obraćate.
Razvijte konzistentan audio identitet.
Igrajte se, eksperimentirajte i testirajte kako publika reagira na različite glasove i stilove.
Zvuk u digitalnom marketingu nije trend – on je postao neizostavan dio brend strategije. Kroz voice-over i audio identitet, brendovi danas mogu govoriti ne samo glasnije, već i pametnije – i srcima bliže.
Prijavite se na naš Newsletter!
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Izdvojeno
Tko su Dida Zvonko, Emily Pellegrini i Ante Ilić?
Umjetna inteligencija sve snažnije ulazi u naš digitalni svakodnevni život, a jedan od najzanimljivijih fenomena jest pojava AI social media profila, virtualnih influencera koji komuniciraju, zabavljaju i educiraju publiku. Proučili smo tri popularna virtualna lika koji pokazuju moć i rizike AI komunikacije.
Koristimo kolačiće kako bismo unaprijedili korisničko iskustvo na našem mrežnom sjedištu. Odaberite kolačiće koje želite dopustiti da postavimo na vaše računalo. Za više informacija pogledajte našu "Politiku Kolačića" i "Zaštitu privatnosti.
Nužni
Nužni su za funkcioniranje mrežnog sjedišta i ne mogu se isključiti. Uobičajeno se postavljaju kao odgovor radnje Korisnika koje uključuju zahtjev za uslugama, kao što su postavke kolačića, prijava ili ispunjavanje obrazaca.
Izvedbeni
Omogućuju anonimno bilježenje posjeta i izvora prometa, koji dijelovi mrežnog sjedišta su više ili manje posjećeni, kretanje Korisnika po mrežnom sjedištu kako bismo mogli mjeriti i poboljšati učinkovitost mrežnog sjedišta. Ne pohranjuju izravno osobne podatke, ali temelje se na jedinstvenoj identifikaciji preglednika i internetskog uređaja Korisnika.