Kako i zašto uvesti zelene uredske prakse

Uredi diljem svijeta postaju važna točka promjene

3 min za čitanje
Piše: Marko Sitar

Važnost očuvanja planete i njenih resursa, zaštite okoliša, smanjenja otpada i ukidanja jednokratne plastike već je ukorijenjena u kolektivnu svijest, stoga i brojne kompanije diljem svijeta sve više implementiraju održive prakse kao sastavni dio svog poslovanja.

Uredi nisu iznimka, jer sve više organizacija prepoznaje važnost smanjenja štetnih utjecaja na okoliš kroz svakodnevne aktivnosti kompanije i zaposlenika. Iako se mogu činiti kao mali koraci, ipak su važni jer osim što pozitivno utječu na okruženje i zdravlje zaposlenika, potiču individualnu i kolektivnu odgovornost, jačaju imidž tvrtke i često rezultiraju uštedama u resursima.

Lepeza mogućih rješenja

Sve veći broj ureda uvodi politike smanjenja ili potpune zabrane korištenja jednokratne plastike. Umjesto plastičnih čaša i boca, zaposlenicima se nude staklene ili metalne boce i šalice, dok se kod naručivanja hrane preferiraju dostave koje koriste biorazgradivu ambalažu. Plastic Free July jedna je od inicijativa koje organizacije obilježavaju svakog srpnja, a potiče na minimalnu uporabu jednokratne plastike, u cilju da nam te dobre navike ostanu tijekom cijele godine.

Digitalizacija dokumenata smanjuje potrebu za ispisom i arhiviranjem jer se sve više koristi elektronička komunikacija, digitalni potpisi i online sastanci. Istovremeno, uredi postaju energetski učinkovitiji prelaskom na LED rasvjetu, senzore pokreta i uređaje s energetskim certifikatima, a mnogi ulažu i u obnovljive izvore energije, poput solarnih panela. Održiva mobilnost potiče zaposlenike na korištenje javnog prijevoza, bicikala ili hodanje, uz subvencije i podršku organizacije.

Kako mi to radimo u Dialogu

Održivo poslovanje za nas nije samo teorija, već svakodnevna praksa koju živimo u uredu. Vjerujemo da velike promjene počinju malim navikama, zato već godinama ne koristimo jednokratnu plastiku, razvrstavamo otpad, printamo minimalno ili obostrano i koristimo reciklirani papir. Ured čistimo ekološkim sredstvima, biramo biorazgradive i dugotrajne proizvode, od tonera do kuhinjskog pribora. Pijemo kavu koja dolazi iz zrna, koristimo staklenke, izbacili smo plastične kontejnere za vodu, a ručak često kuhamo sami, kako bismo smanjili otpad od dostave obroka.

Još od siječnja 2021. službeno smo i zeleni eko ured, a održivost nastojimo širiti i prema van kroz platformu THE GREEN HUB osnovanu s inicijativom Ditch Plastic Croatia unutar koje provodimo edukacije, savjetovanja i aktivnosti koje pomažu drugim tvrtkama da posluju odgovornije i ostave pozitivan trag u svojoj zajednici i okolišu.

Takvi pomaci prema održivosti ne donose korist samo planeti, već postaju i snažan dio identiteta i imidža organizacije, prepoznatljivog kako zaposlenicima, tako i poslovnim partnerima. I na njih smo jako ponosni!

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Tko su Dida Zvonko, Emily Pellegrini i Ante Ilić?

Umjetna inteligencija sve snažnije ulazi u naš digitalni svakodnevni život, a jedan od najzanimljivijih fenomena jest pojava AI social media profila, virtualnih influencera koji komuniciraju, zabavljaju i educiraju publiku. Proučili smo tri popularna virtualna lika koji pokazuju moć i rizike AI komunikacije.

Kreativni alati za male timove

Kreativnost traži hrabrost, znatiželju i prave alate

Tvrtke oprezno planiraju komunikacijske budžete za 2026.

Rezultati Vox Populi ankete otkrivaju gdje će kompanije ulagati više, a gdje rezati u 2026.