Kampanja “Neka odrastanje bude dječja igra“

NIVEA je, naslanjajući se na globalni program društvene odgovornosti “Stalo nam je do obitelji” provela projekt Neka odrastanje bude dječja igra.

5 min za čitanje
Piše: Dialog Komunikacije

S ciljem pružanja podrške obiteljima i njihovom osnaživanju, četvrti put zaredom 2017. godine proveden je društveno odgovorni projekt Neka odrastanje bude dječja igra.

U Hrvatskoj je najviše zapostavljen segment obrazovanja predškolske djece – prema podacima UNICEF-a čak 70% djece u ruralnim područjima ne prolazi tzv. malu školu, tj. predškolske programe, a upravo su Društva Naša djeca u lokalnim sredinama rijetki nositelji ovakvih aktivnosti. Kako bi zajedno s DND-ovima pomogla u nastojanju da se ulaže u ovakve aktivnosti, NIVEA i partner Savez Društava naša djeca osmislili su novi program podnazivom Bajkaonica, besplatnu, edukativnu i organiziranu aktivnost za djecu predškolske dobi i djecu od 1. – 4. razreda osnovne škole te opremanje posebnog kutka za ostvarivanje tog programa. Glavna tema programa je pripovijedanje, a kroz priču i pripovijedanje djeca uče o svijetu oko sebe, međusobno se druže i igraju, razvijaju socijalno-kognitivne vještine te ih se potiče na razmišljanje.

Polazna osnova programa „Bajkaonica“ je Konvencija UN-a o pravima djeteta. „Bajkaonica“ kao specifičan izvaninstitucionalni program odgoja i obrazovanja namijenjen djeci predškolske i mlađe školske dobi prilog je ostvarivanju niza prava navedenih u Konvenciji UN-a o pravima djeteta koja je polazište za rad Saveza DND: pravo djeteta na igru, stvaralačko izražavanje, udruživanje u slobodnom vremenu, stjecanje pismenosti, pravo na informiranje i iznošenje vlastitog mišljenja, kvalitetno slobodno vrijeme, kultura i umjetnost i podrška roditeljima u odgoju djece.

Komunikacijska strategija bazirala se na povezivanju sa strateškim partnerom Savezom društava Naša djeca (nevladinom i humanitarnom udrugom koja okuplja 96 društava Naša djeca koja djeluju diljem Hrvatske, a koji je u mnogim gradovima i općinama Hrvatske jedino mjesto gdje djeca mogu provoditi slobodno vrijeme kroz igru, kreativne aktivnosti i sport) te na provođenju ovog višeslojnog projekta kombinirajući PR i digitalne aktivnosti kroz dulji vremenski period, s fokusom na suradnji s NGO partnerom, nacionalnoj pokrivenosti, edukaciji i kreativnosti, ostvarenju punih potencijala djece, te na kontinuiranoj komunikaciji s tri ključna dionika  –  stručnom javnosti, širom javnosti i medijima.

Projekt je započet edukacijama volontera, uz dva edukacijska programa: pripovijedanje (tehnike, načini “izgradnje” priče) 
i scenski/dramski nastup – govorne vježbe, gestikulacija, mimika, ton glasa, izrada popratnih rekvizita za pripovijedanje. 
Uvodna edukacija prvih voditelja programa „Bajkaonica“ povjerena je pedagozima: Jasni Held, profesionalnoj pripovjedačici narodnih bajki i priča, Kseniji Rožman, dramskoj pedagoginji te programskoj voditeljici u Centru mladih Ribnjak, Zvjezdani Baliji, lutkarici, dramskoj pedagoginji i odgajateljici.

Predstavljen je javnosti početkom rujna na opuštenom druženju za novinare gdje je glavnu temu projekta nevjerojatnom lakoćom pripovijedanja iznio vrhunski narator Zijah Sokolović te medije uveo u čarobni svijet priča objasnivši im važnost očuvanja pripovijedanja za razvoj identiteta, kreativnost i stvaralački potencijal djeteta. Predstavljena je i projektna web stranica i kreativni natječaj Pričam ti priču.

U okviru aktivnosti Bajkaonica, nastale su i nezaboravne priče koje su ispričalo mnogo djeca iz Društava Naša djeca. A na nagradnom NIVEA natječaju za najljepšu priču, s najviše glasova djece i odraslih odabrana je priča „Leopard i dječak“, koju su osmislila djeca iz Društva Naša djeca Zabok.  Umjetnica i ilustratorica Ivana Guljašević Kuman oživjela je svojim maštovitim ilustracijama leoparda i dječaka Zvonkeca, a glumac Zijah Sokolović poput nekog čarobnjaka  dao im je glas i ispričao njihovu priču o prijateljstvu.

U realizaciji projekta ostvareni su opći ciljevi poput promocije i osiguranja prava djece na stvaralaštvo i stvaralaštvo za djecu te pozicioniranje NIVEE kao društveno odgovornog brenda koji brine o obiteljima.

Ostvareni su i specifični ciljevi u obliku nastavka suradnje s kredibilnim NGO partnerom, educiran je veći broj volontera koji će dalje prenositi znanje, uključena je stručna javnost i pokrenut je proces verifikacije programa pri Agenciji za odgoj i obrazovanje, izrađen je Priručnik za voditelje pripovijedaonica kao sredstvo kojim se omogućuje daljnja održivost programa, obuhvaćen je veći broj obitelji u Hrvatskoj, organizirane su Bajkaonice za djecu i roditelje u DND-ovima u Mjesecu pripovijedanja, aktivirana je web stranica projekta, angažirana je šira javnost u natječaju na webu, izrađeno je 150 ilustriranih slikovnica kao trajna ostavština projekta DND-ovima i ostvarena je pozitivna medijska pokrivenost u kojoj su prenesene ključne poruke projekta.

Za potrebe provedbe ovog projekta osmišljen je odgojno obrazovni, vrijedni izvaninstitucionalni program pod nazivom Bajkaonica, a koji pokretanjem procesa verifikacije programa od strane Agencije za odgoj i obrazovanje dobiva mogućnost dugoročne održivosti te mogućnost provedbe na području cijele Hrvatske, uključujući Društva Naša djeca, škole, vrtiće, knjižnice i javne prostore.

Istraživanja pokazuju da uključivanje djeteta i pojedinca u umjetničke procese razvija u svakom djetetu/pojedincu smisao za stvaralaštvo i inicijativu, bogatu imaginaciju, emocionalnu inteligenciju i moralni „kompas“, sposobnost kritičkog mišljenja, smisao za samostalnost te slobodu mišljenja i djelovanja, a program „Bajkaonica“ umjetnički je proces koji dijete potiče na navedeno.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Male pobjede za veliki učinak

Suočeni s izazovima očuvanja okoliša, svi se pitamo što možemo učiniti da doprinesemo pozitivnim promjenama. Uz podršku influencerica i kreatorica sadržaja, za brend Ecover kreirali smo kampanju u kojoj smo pokazali kako svaka „mala pobjeda“ u svakodnevnom životu, poput odabira održivijih opcija, može voditi ka očuvanju okoliša.

Integriranom NIVEA SUN kampanjom najavili smo početak ljeta i ostvarili sjajne rezultate

Kada bi vas netko pitao da navedete tri stvari koje vas podsjećaju na ljeto, koje bi to bile? Za jednu smo sigurni - omiljeni SPF. Da, to je taj miris koji nas odmah teleportira na omiljenu plažu i budi u nama neopisiv osjećaj bezbrižnosti.

Od zelene energije do AI-a: EU jezikom generacije Z

Uz pomoć popularnih mladih kreatora sadržaja mladima smo približili važne teme kao što su klimatske promjene i umjetna inteligencija te što sve EU radi po tom pitanju.