Kampanja “Neka odrastanje bude dječja igra“

NIVEA je, naslanjajući se na globalni program društvene odgovornosti “Stalo nam je do obitelji” provela projekt Neka odrastanje bude dječja igra.

5 min za čitanje
Piše: Dialog Komunikacije

S ciljem pružanja podrške obiteljima i njihovom osnaživanju, četvrti put zaredom 2017. godine proveden je društveno odgovorni projekt Neka odrastanje bude dječja igra.

U Hrvatskoj je najviše zapostavljen segment obrazovanja predškolske djece – prema podacima UNICEF-a čak 70% djece u ruralnim područjima ne prolazi tzv. malu školu, tj. predškolske programe, a upravo su Društva Naša djeca u lokalnim sredinama rijetki nositelji ovakvih aktivnosti. Kako bi zajedno s DND-ovima pomogla u nastojanju da se ulaže u ovakve aktivnosti, NIVEA i partner Savez Društava naša djeca osmislili su novi program podnazivom Bajkaonica, besplatnu, edukativnu i organiziranu aktivnost za djecu predškolske dobi i djecu od 1. – 4. razreda osnovne škole te opremanje posebnog kutka za ostvarivanje tog programa. Glavna tema programa je pripovijedanje, a kroz priču i pripovijedanje djeca uče o svijetu oko sebe, međusobno se druže i igraju, razvijaju socijalno-kognitivne vještine te ih se potiče na razmišljanje.

Polazna osnova programa „Bajkaonica“ je Konvencija UN-a o pravima djeteta. „Bajkaonica“ kao specifičan izvaninstitucionalni program odgoja i obrazovanja namijenjen djeci predškolske i mlađe školske dobi prilog je ostvarivanju niza prava navedenih u Konvenciji UN-a o pravima djeteta koja je polazište za rad Saveza DND: pravo djeteta na igru, stvaralačko izražavanje, udruživanje u slobodnom vremenu, stjecanje pismenosti, pravo na informiranje i iznošenje vlastitog mišljenja, kvalitetno slobodno vrijeme, kultura i umjetnost i podrška roditeljima u odgoju djece.

Komunikacijska strategija bazirala se na povezivanju sa strateškim partnerom Savezom društava Naša djeca (nevladinom i humanitarnom udrugom koja okuplja 96 društava Naša djeca koja djeluju diljem Hrvatske, a koji je u mnogim gradovima i općinama Hrvatske jedino mjesto gdje djeca mogu provoditi slobodno vrijeme kroz igru, kreativne aktivnosti i sport) te na provođenju ovog višeslojnog projekta kombinirajući PR i digitalne aktivnosti kroz dulji vremenski period, s fokusom na suradnji s NGO partnerom, nacionalnoj pokrivenosti, edukaciji i kreativnosti, ostvarenju punih potencijala djece, te na kontinuiranoj komunikaciji s tri ključna dionika  –  stručnom javnosti, širom javnosti i medijima.

Projekt je započet edukacijama volontera, uz dva edukacijska programa: pripovijedanje (tehnike, načini “izgradnje” priče) 
i scenski/dramski nastup – govorne vježbe, gestikulacija, mimika, ton glasa, izrada popratnih rekvizita za pripovijedanje. 
Uvodna edukacija prvih voditelja programa „Bajkaonica“ povjerena je pedagozima: Jasni Held, profesionalnoj pripovjedačici narodnih bajki i priča, Kseniji Rožman, dramskoj pedagoginji te programskoj voditeljici u Centru mladih Ribnjak, Zvjezdani Baliji, lutkarici, dramskoj pedagoginji i odgajateljici.

Predstavljen je javnosti početkom rujna na opuštenom druženju za novinare gdje je glavnu temu projekta nevjerojatnom lakoćom pripovijedanja iznio vrhunski narator Zijah Sokolović te medije uveo u čarobni svijet priča objasnivši im važnost očuvanja pripovijedanja za razvoj identiteta, kreativnost i stvaralački potencijal djeteta. Predstavljena je i projektna web stranica i kreativni natječaj Pričam ti priču.

U okviru aktivnosti Bajkaonica, nastale su i nezaboravne priče koje su ispričalo mnogo djeca iz Društava Naša djeca. A na nagradnom NIVEA natječaju za najljepšu priču, s najviše glasova djece i odraslih odabrana je priča „Leopard i dječak“, koju su osmislila djeca iz Društva Naša djeca Zabok.  Umjetnica i ilustratorica Ivana Guljašević Kuman oživjela je svojim maštovitim ilustracijama leoparda i dječaka Zvonkeca, a glumac Zijah Sokolović poput nekog čarobnjaka  dao im je glas i ispričao njihovu priču o prijateljstvu.

U realizaciji projekta ostvareni su opći ciljevi poput promocije i osiguranja prava djece na stvaralaštvo i stvaralaštvo za djecu te pozicioniranje NIVEE kao društveno odgovornog brenda koji brine o obiteljima.

Ostvareni su i specifični ciljevi u obliku nastavka suradnje s kredibilnim NGO partnerom, educiran je veći broj volontera koji će dalje prenositi znanje, uključena je stručna javnost i pokrenut je proces verifikacije programa pri Agenciji za odgoj i obrazovanje, izrađen je Priručnik za voditelje pripovijedaonica kao sredstvo kojim se omogućuje daljnja održivost programa, obuhvaćen je veći broj obitelji u Hrvatskoj, organizirane su Bajkaonice za djecu i roditelje u DND-ovima u Mjesecu pripovijedanja, aktivirana je web stranica projekta, angažirana je šira javnost u natječaju na webu, izrađeno je 150 ilustriranih slikovnica kao trajna ostavština projekta DND-ovima i ostvarena je pozitivna medijska pokrivenost u kojoj su prenesene ključne poruke projekta.

Za potrebe provedbe ovog projekta osmišljen je odgojno obrazovni, vrijedni izvaninstitucionalni program pod nazivom Bajkaonica, a koji pokretanjem procesa verifikacije programa od strane Agencije za odgoj i obrazovanje dobiva mogućnost dugoročne održivosti te mogućnost provedbe na području cijele Hrvatske, uključujući Društva Naša djeca, škole, vrtiće, knjižnice i javne prostore.

Istraživanja pokazuju da uključivanje djeteta i pojedinca u umjetničke procese razvija u svakom djetetu/pojedincu smisao za stvaralaštvo i inicijativu, bogatu imaginaciju, emocionalnu inteligenciju i moralni „kompas“, sposobnost kritičkog mišljenja, smisao za samostalnost te slobodu mišljenja i djelovanja, a program „Bajkaonica“ umjetnički je proces koji dijete potiče na navedeno.

Izdvojeno

Ljetni piknik u boho stilu

Predstavili smo nove NIVEA Sun proizvode u velikoj kampanji i na intimnom druženju u vrtu Akademije likovnih umjetnosti

“Hepatitis ne može čekati!”

Kako smo za Udrugu HUHIV realizirali još jednu edukativnu kampanju koja je naglasila potrebu za ubrzanjem napora za eliminaciju hepatitisa

Kako dobrom pričom stvoriti međunarodni hype

Angažman globalno poznate osobe nije bio jedini element uspjeha - jednako važna bila je i ekskluzivna ponuda dostupna samo tijekom 72 sata