Savladajte javni nastup u 10 ključnih koraka
Dok su neki „rođeni“ za javni nastup, drugima to može predstavljati značajan izazov, srećom savladiv!
Prenosimo sadržaj razgovora naše savjetnice za Uvide i planiranje Nataše Blagojević za Glas Slavonije
Influencers marketing se usko povezano s društvenim mrežama etablirao kao vrlo vrijedan komunikacijski alat i taj je trend već neko vrijeme na vrhuncu. Od 2016. godine, kada mu je vrijednost iznosila 1,7 milijardi američkih dolara, u 2020. je narasla na 9,7 milijardi, a za 2021. godinu se procjenjuje da će se taj iznos popeti na 13,8 milijardi (izvor: Statista, 2021.). Zanimljivo je kako se influencers marketing s jedne strane mijenja s novim komunikacijskim platformama i novim mogućnostima u kreiranju sadržaja, ali i kako s druge strane upravo influenceri „nose“ te trendove i omogućuju im pravi procvat.
U fokusu su social commerce i aktivizam
Dobar primjer za to je social commerce, jer su društvene mreže postale od prozora u svijet i mjesta za inspiraciju i mjesto na kojem sve više ostvarujemo kupnju, u čemu ključnu ulogu nerijetko imaju upravo influenceri, odnosno njihove preporuke i sposobnost da proizvode i usluge predstave na kreativan i zanimljiv način i time nam privuku pažnju.
Influenceri danas sve glasnije progovaraju i o nekim osjetljivim i globalno važnim pitanjima. Pandemija koronavirusa sve nas je osvijestila o prioritetima, primarno zdravlju, ali smo se kao društvo počeli suočavati i s prijetnjama koje su u domeni zaštite okoliša. Influenceri su svjesni kako utjecaj znači i odgovornost, stoga je sve više dobrih primjera edukacije, kao i primjera kako usvojiti “zelenije” navike. Pojavljuje se svojevrsni aktivizam na društvenim mrežama, a osim po pitanjima zaštite okoliša, u fokusu su i ljudska prava te borba za jednakost, odnosno protiv različitih oblika diskriminacije.
Tko se snašao u pandemiji?
Društvene mreže su osnova influencers marketinga i ono preko čega su influenceri stvorili utjecaj. Bez njih, njihov glas teško bi mogao doprijeti do toliko ljudi. Ne samo da su im društvene mreže omogućile prostor za kreativno izražavanje i plasiranje sadržaja, već i za dvosmjernu komunikaciju, a istinski utjecaj počiva u tome da influencere publika aktivno sluša i slijedi. Vjerujem da će usko s trendovima u tom segmentu biti povezani i trendovi u influencers marketingu, pogotovo u smislu formata sadržaja i novih platformi. Primjerice, TikTok je pravi game changer koji predstavlja pravu oazu zabavnog sadržaja i postavlja trendove koje slijede drugi igrači, primjerice Instagram s opcijom Reels.
„Pravila igre“ se stalno mijenjaju i izazovno je ostati vjeran sebi, a uvijek iznova prihvaćati nove trendove i ostati relevantan. Osim toga, živimo u sve kompleksnijem okruženju gdje je sve teže pronaći ravnotežu u temama kojim se influenceri bave. Mnogi od njih nisu se snašli u pandemiji i pretjerano zabavan sadržaj i ili jednostavno ignoriranje stvarnosti nije naišlo na odobravanje. Jedna od tema koja će u budućnosti sasvim sigurno više zahvatiti i društvene mreže i influencere je mentalno zdravlje i na koji način sadržaj koji primarno mladi ljudi vide online oblikuje njihove stavove i ponašanje.
Kampanje koje su privukle pažnju
Kao odličan primjer influencer kampanje izdvojila bih automobilski brand Toyotu koji je promovirao vozilo idealno za offroad putovanja i avanture, a u kojoj je glavna zvijezda bio omiljeni dogfluencer Loki, pas kojega na Instagramu prati skoro dva milijuna korisnika koji uživaju u fotografijama prirodnih ljepota i dogodovština s mnogobrojnih izleta Lokija i njegovog vlasnika. U ovom su se primjeru odlično poklopile poruke koje je brand htio plasirati s vrijednostima i stilom života Lokija i njegova vlasnika te interesima njihovih pratitelja. Dobar primjer je i suradnja Svjetske zdravstvene organizacije, Instagrama i profila @dudewithsign koji je na sebi svojstven i zabavan način adresirao dezinformacije o koronavirusu u jeku pandemije prošle godine i pozvao više od sedam milijuna pratitelja na odgovorno ponašanje.
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Dok su neki „rođeni“ za javni nastup, drugima to može predstavljati značajan izazov, srećom savladiv!
Koliko pažnje poklanjamo blagdanskim kampanjama? Privlače li nas više inovativni koncepti ili tradicionalni motivi? Odgovore na ova i mnoga druga pitanja pronašli smo provodeći anketu Vox Populi u prosincu.
Kome idu 24 milijarde USD?