Marko Purišić preko noći je osvojio Hrvatsku. Analiziramo njegov uspjeh iz komunikacijskog ugla!
—
3 min za čitanje
Piše:
Dialog komunikacije
Marko Purišić, poznatiji kao Baby Lasagna, pokorio je Hrvatsku i zasjao na europskom eurovizijskom nebu. Njegov uspjeh temelji se prije svega na odličnom proizvodu, ali i još par bitnih elemenata, od koji je jedan svakako i komunikacija.
Simboli su važni
Napisao je pjesmu koja ima zarazni ritam i pamtljivi refren i s kojom se mnogi mogu poistovjetiti. Također je briljirao u njenoj izvedbi – hiper pozitivnom energijom u glasu i pokretu osvojio je publiku i zasluženo dobio najveći broj njihovih glasova. Uspjehu je svakako pridonio i odličan spot, te originalni simboli pjesme – čipke i mačke.
Mogli bismo špekulirati bi li to sve bilo dovoljno da nije bilo izvrsno odrađene komunikacijske kampanje i Markove autentične, opuštene i skromne osobnosti, ali to baš i nema smisla. Marko je uspio.
Što možemo naučiti iz kampanje?
Prije svega, HRT je imao dobro osmišljen timing i hrpu ideja koje je publika prepoznala i nagradila angažmanom. Prvi video koji je objavljen 29. travnja, u kojem na Rim Tim Tagi Dim koreografiju između ostalog plešu balerine, mažoretkinje, folklorni ansambli, policajci i vatrogasci uskoro je postao viralan, pa su nakon njega plesala i vrtićka djeca, gluhonijeme osobe, biciklisti, poslovni ljudi, američka veleposlanica i zaposlenici Europske komisije u Zagrebu.
Vatrograsci plešu u znak potpore Baby Lasagni
Opća mobilizacija
Čipku su nosile mačke u avionu Croatia Airlinesa, IKEA mace, Rimčeva Nevera, hotelski stolovi i uredska računala – i nakon toga svi koji su pratili Eurosong. U kampanju se aktivno uključio i HTZ. Tijekom finalnog natjecanja i neposredno nakon objavili su čak 14 vizuala, fotografija i videa na svom Instagramu, a HRT od Markovog nastupa na Dori do povratka u Hrvatsku preko 200.
Primjer Instagram objave zrakoplovne kompanije Croatia Airlines
Izvor: Instagram profil @croatiafulloflife
Koliko je ukupno intervjua dao znaju samo on i njegov komunikacijski tim, a mi znamo da ih je samo na dan 29. ožujka dao čak 19! Uz ostale medijske obveze, pre-partije, nastupe u klubovima, probe i nastupe na Dori i na Eurosongu, Marko se ozbiljno naradio.
Zaključno, recept za komunikacijski uspjeh mogao bi glasiti: dobar proizvod, naporan rad, pokretačka energija, super videa, posvećenost društvenim mrežama, maksimalno iskorištene sve komunikacijske prilike, pogođeni komunikacijski simboli, kanali i alati, autentična osobnost, odlične komunikacijske vještine i ozbiljna komunikacijska podrška. Zvuči jednostavno, zar ne?
Prijavite se na naš Newsletter!
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Izdvojeno
Tko su Dida Zvonko, Emily Pellegrini i Ante Ilić?
Umjetna inteligencija sve snažnije ulazi u naš digitalni svakodnevni život, a jedan od najzanimljivijih fenomena jest pojava AI social media profila, virtualnih influencera koji komuniciraju, zabavljaju i educiraju publiku. Proučili smo tri popularna virtualna lika koji pokazuju moć i rizike AI komunikacije.
Koristimo kolačiće kako bismo unaprijedili korisničko iskustvo na našem mrežnom sjedištu. Odaberite kolačiće koje želite dopustiti da postavimo na vaše računalo. Za više informacija pogledajte našu "Politiku Kolačića" i "Zaštitu privatnosti.
Nužni
Nužni su za funkcioniranje mrežnog sjedišta i ne mogu se isključiti. Uobičajeno se postavljaju kao odgovor radnje Korisnika koje uključuju zahtjev za uslugama, kao što su postavke kolačića, prijava ili ispunjavanje obrazaca.
Izvedbeni
Omogućuju anonimno bilježenje posjeta i izvora prometa, koji dijelovi mrežnog sjedišta su više ili manje posjećeni, kretanje Korisnika po mrežnom sjedištu kako bismo mogli mjeriti i poboljšati učinkovitost mrežnog sjedišta. Ne pohranjuju izravno osobne podatke, ali temelje se na jedinstvenoj identifikaciji preglednika i internetskog uređaja Korisnika.