B2B influencer marketing – snaga utjecaja na poslovnu zajednicu

B2B influencer marketing sve više dobiva na važnosti, nudeći poduzećima priliku da kroz vjerodostojne stručnjake dosegnu poslovnu zajednicu i donositelje odluka.

3 min za čitanje
Piše: Nataša Blagojević

Kada vam netko spomene influencer marketing, vjerojatno ćete prije pomisliti na lijepe fotografije ili videa kojima se promoviraju prehrambeni ili proizvodi ili usluge u području mode i ljepote, nego na objavu koja možda govori o tim istim proizvodima i uslugama, ali iz potpuno druge perspektive, primjerice istraživanja i razvoja, tehnoloških inovacija ili održivosti, čak i employer branda. Međutim, iako je u velikoj najvećoj mjeri influencer marketing orijentiran na B2C segment, sve važniji postaje i B2B segment. Podaci globalnog istraživanja agencije Ogilvy sugeriraju kako je zadnji tren za uskočiti na ovaj vlak jer 75 % B2B poduzeća trenutno koristi B2B influencer marketing. Dalje, 43 % poduzeća vidi pozitivan ROI i utjecaj na prodaju, a njih 93% planira povećati ulaganja u ovu lukrativnu taktiku.

 

O čemu se točno radi?

B2B influencer marketing je komunikacijski alat koji podrazumijeva partnerstva kompanija i brandova sa osobama koje su utjecajne u poslovnom okruženju – stručnjacima, liderima i opinion makerima u određenom području, koje njihovo dubinsko znanje i iskustvo kvalificiraju kao vjerodostojne osobe koje svojim stavovima mogu utjecati na druge poslovne stručnjake i donositelje odluka.

Baš kao i u B2C segmentu, i ovdje je riječ o tome da B2B kupci, potencijalni partneri, suradnici pa čak i potencijalni zaposlenici, istražuju kompanije i brandove jer žele donijeti informirane odluke. Pritom se u velikoj mjeri oslanjaju na pouzdane izvore informacija kao što su stručnjaci i vodeći ljudi iz industrije, poslovni ljudi koji aktivno koriste društvene mreže i pritom dijele autentičan sadržaj, stručna znanja, savjete i iskustva iz prve ruke, etablirajući se među poslovnom zajednicom.

 

Po čemu se razlikuju B2C i B2B influencer marketing?

Iako i B2C i B2B influencer marketing počivaju na utjecaju kroz snažnu online prisutnost te dijeljenje autentičnih iskustava, preporuka, mišljenja i drugih vrijednih sadržaja, nekoliko je osnovnih razlika među njima. Prije svega, B2B influencer marketing obraća se poslovnoj zajednici, a B2B influenceri su poslovni ili znanstveni stručnjaci u svojem polju djelovanja i iskusni profesionalci. Naglasak stavljaju na teme poslovnog karaktera i dijeljenje znanja. Za razliku od B2C influencera, lifestyle teme im uglavnom nisu u fokusu, iako nije neobično da istaknu pozitivne karakteristike proizvoda ili usluge koje osim u poslovne koriste i u privatne svrhe, npr. mobilni telefon ili rent-a-car.

Iako objavljuju i promotivne sadržaje, sadržaj i ton njihove komunikacije pretežno su edukativni i informativni. Manje se oslanjaju na kratke i zabavne formate te će prije podijeliti rezultate zanimljivih istraživanja, blog postove o trendovima ili objave duljeg formata u  kojem će iznijeti opsežna razmišljanja na neku temu značajnu u industriji ili poslovnoj zajednici i potaknuti diskusiju. Jasno, iz ovog proizlazi još jedna važna razlika. Dok je B2C influencer marketing više orijentiran na brze konverzije i brand affinity, B2B naglasak više stavlja na izgradnju dugoročnih odnosa i edukaciju.

Zaključno, snaga B2B marketinga leži u dubinskom znanju i stručnosti koju B2B influenceri donose. Kroz edukativni i informativni pristup, ove osobe mogu značajno utjecati na poslovne odluke, povećati prepoznatljivost brandova i olakšati povjerenje u proizvode ili usluge. U vremenu kada digitalna komunikacija sve više dominira poslovnim okruženjem, poduzeća koja na vrijeme prepoznaju vrijednost ovog trenda i pravilno ga implementiraju, zasigurno će ostvariti konkurentsku prednost i dugoročne poslovne uspjehe.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Šest razloga za korištenje komunikacije u ESG naporima

Tko ne bi htio dobru reputaciju, angažirane zaposlenike i marketing sa svrhom?

Društvene mreže ne štite nas od dezinformacija, pada i povjerenje u medije

Više od 2/3 naših pratitelja na društvenim mrežama povjerovalo je u dezinformaciju. U doba informacijskog overloada, sposobnost razlučivanja istinitih od lažnih tvrdnji, važnija je nego ikada.

Kako poslovati u skladu s ESG načelima?

Komunikacija odgovornog poslovanja kreće od stvarnih promjena