BeReal – sada ili nikada

BeReal je platforma koja nas potiče da se prikažemo u pravom svijetu tj. bez filtera, namještanja i svih ostalih pomagala kojima uljepšavamo sadržaj.

3 min za čitanje
Piše: Ivana Perinčić

Mnogi su čuli za TikTok kao jednu od najpopularnijih društvenih mreža koja diktira trendove, međutim postoji još jedna zanimljiva aplikacija na koju vrijedi obratiti pažnju. Riječ je o platformi koja nas potiče da se prikažemo u pravom svjetlu tj. bez filtera, namještanja i svih ostalih pomagala kojima uljepšavamo sadržaj – BeReal.

 

O BeReal aplikaciji

 

Iako je došla u trgovine aplikacija 2020. godine, tek početkom 2022. je počela stjecati popularnost. Glavna značajka BeReal aplikacije je dnevna obavijest koja potiče korisnike da podijele fotografiju sebe i svoje okoline u nasumično odabranom „dvominutnom prozoru“ svakog dana. Pritom koristi prednju i stražnju kameru kako bi kreirala kolaž i pokazala pratiteljima što se događa u datom trenutku bez puno namještanja ili filtera. Korisnici mogu vidjeti objave svojih prijatelja te reagirati na iste s RealMoji, tj. fotografijom svog izraza lica koja predstavlja emotikon (engl. emoji).

 

Obzirom na jednostavnost, nije neobično kako je BeReal proglašen aplikacijom godine na Appleovim AppStore nagradama. Uz autentičnost kao pokretačku snagu, BeReal aplikacija je popularna među pripadnicima Generacije Z. Za njih je karakteristično kako im se ne sviđa sadržaj koji ne smatraju ‘autentičnim’ i umjesto toga žele se usredotočiti na online svijet koji je realističan.

 

Mogu li brandovi „BeReal“?

 

Kreativna direktorica Open Influencea Sierra Moore smatra kako su stavovi brandova prema BeRealu slični njihovom početnom pristupu TikToku. Početna neodlučnost i oprez mijenjaju se u paniku i FOMO osjećaj, što znači da dolazi pravo vrijeme da se iskoristi moć aplikacije. Ipak, prilikom odluke o komunikaciji na ovoj platformi, marketinški stručnjaci prvo bi trebali procijeniti kako njihov brand izgleda i kakve emocije može izazvati kad je „sirov ili nefiltriran“. Ako se brand uvelike oslanja na dotjerivanje ili blistave vizualne elemente, BeReal možda neće biti prvi izbor. Međutim, ako brand njeguje “low key” stil, može iskoristiti BeReal tako da objavljuje behind-the-scenes fotografije, izgradi zajednicu s Gen Z korisnicima i bude povezan sa svojim pratiteljima.

 

BeReal je dobar pokazatelj rastuće popularnosti neobrađenog ili neuređivanog sadržaja. Njegov koncept nije nov, ali je svojevrsni dašak svježine među aplikacijama koje se u velikoj mjeri oslanjaju na filtere. Možda nije savršeno autentična i sigurno postoje neke značajke koje bi mogli uvesti za poboljšanje aplikacije, ali u digitalnom svijetu punom fejkova, lijepo je samo biti stvaran.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Može li promjena narativa promijeniti način na koji ljudi doživljavaju ESG?

Promjenom kompliciranog ESG jezika kompanije mogu dobiti puno više podrške za svoje održive napore.

Tko su i što znaju najveći utjecajnici današnjice?

Vrijednost influencer marketinga bi do 2032. trebala dosegnuti 200 milijardi dolara.

Žene dominiraju u komunikacijskoj industriji – mit ili istina?

Istraživanje Vox Populi u ožujku otkrilo je da većina ispitanika smatra da muškarci imaju veće izglede za zapošljavanje na tržištu radu, no da je u komunikacijskoj industriji ipak više žena.