Četiri primjera koji će vam pomoći u izgradnji učinkovite ESG komunikacijske strategije

Što možete naučiti od Unilevera, IKEA-e, Volkswagena i Nestléa

3 min za čitanje
Piše: Marina Čulić Fischer

Analiza stvarnih poslovnih primjera pruža vrijedne uvide u uspjehe i izazove ESG komunikacije. Uspješni primjeri pokazuju kako organizacije mogu učinkovito prenijeti svoje ESG inicijative, čime jačaju povjerenje i angažman dionika. S druge strane, loša ESG komunikacija – poput nepotpunog izvještavanja ili nedosljednih poruka – može rezultirati kritikama i narušavanjem reputacije. Donosimo vam dva pozitivna i dva negativna primjera koji vam mogu poslužiti kao vodič za izgradnju uspješnije ESG komunikacijske strategije.

1. IKEA

IKEA se istaknula snažnom ESG komunikacijom zahvaljujući predanosti održivim praksama i društvenoj odgovornosti. Njihova strategija People & Planet Positive jasno definira ciljeve i napredak u područjima poput obnovljive energije, održivog nabavljanja sirovina i dobrobiti radnika. IKEA-ina komunikacija je strateška i transparentna – redovito objavljuju detaljna izvješća o održivosti i ažuriranja na svojim mrežnim stranicama. Također, njihovi marketinški materijali često naglašavaju ESG inicijative, a kroz kampanje koje promiču ekološku i društvenu odgovornost dodatno jačaju percepciju brenda kao odgovorne i vizionarske tvrtke.

2. Unilever

Unilever se pozicionirao kao predvodnik u ESG komunikaciji, osobito sa svojom strategijom Sustainable Living Plan. ESG principi duboko su integrirani u njihov poslovni model, a komunikacija je transparentna, detaljna i lako dostupna. Njihova izvješća o održivosti sadrže opsežne podatke o ekološkom utjecaju, društvenom doprinosu i korporativnom upravljanju. Unilever koristi različite platforme, uključujući društvene mreže, kako bi angažirao dionike i prikazao svoj napredak. Njihova dosljedna i jasna komunikacija dodatno jača povjerenje u njihovu predanost održivosti.

3. Volkswagen

Afera s emisijama štetnih plinova, koja je izašla na vidjelo 2015. godine, primjer je loše ESG komunikacije. Volkswagen je koristio softver za manipulaciju rezultatima ispitivanja emisija dizelskih vozila, čime je ugrozio vjerodostojnost svojih ekoloških tvrdnji. Njihova ESG komunikacija bila je obmanjujuća i neiskrena. Tvrtkine ranije tvrdnje o ekološkoj odgovornosti bile su u potpunosti poništene skandalom, što je dovelo do gubitka povjerenja javnosti. Osim toga, njihov prvotni odgovor na krizu bio je neadekvatan – davali su nejasne izjave i kasnili s priznavanjem punog razmjera problema. Nedostatak transparentnosti i nepripremljenost za otvorenu komunikaciju dodatno su pogoršali štetu nanesenu njihovoj reputaciji.

4. Nestlé

Nestlé je bio na meti kritika zbog načina na koji nabavlja palmino ulje, što je povezano s krčenjem šuma i ekološkim uništenjem. Njihova komunikacija o tom pitanju bila je nedosljedna i nedovoljno detaljna. Iako je tvrtka obećala da će palmino ulje nabavljati na održiv način, postojale su sumnje u stvarnu provedbu i nadzor tih obveza. Nedostatak detaljnih izvještaja i nepružanje jasnih odgovora na postojeće probleme dodatno su pojačali skepticizam oko njihovih ESG inicijativa.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Četiri primjera koji će vam pomoći u izgradnji učinkovite ESG komunikacijske strategije

Što možete naučiti od Unilevera, IKEA-e, Volkswagena i Nestléa

More than a dinner with NIVEA

Što se dogodi kada spojite inovaciju u njezi kože i gastronomiju?

Male pobjede za veliki učinak

Suočeni s izazovima očuvanja okoliša, svi se pitamo što možemo učiniti da doprinesemo pozitivnim promjenama. Uz podršku influencerica i kreatorica sadržaja, za brend Ecover kreirali smo kampanju u kojoj smo pokazali kako svaka „mala pobjeda“ u svakodnevnom životu, poput odabira održivijih opcija, može voditi ka očuvanju okoliša.