Clubhouse – elitizam digitalnog doba

Clubhouse, hibrid podcasta i alata za konferencijske pozive, pametno je osmišljena aplikacija koja se temelji na iskustvu audio-chata korisnika.

2 min za čitanje
Piše: Tea Tizaj

Korisnici Clubhouse-a mogu slušati tuđe razgovore, intervjue i rasprave o raznim, individualno odabranim temama, ali u njima i sami mogu aktivno sudjelovati. Posebnost platforme je to što funkcionira na sustavu pozivnice. Kako biste ga počeli koristiti netko od postojećih korisnika mora vam uputiti poziv (koji je ograničen na dvije osobe), što cijeli koncept čini izuzetno intrigantnim. Osjećaj je kao da vas je netko pozvao na privatnu zabavu elitnog društva.

 

Elon Musk je kriv za sve

Unatoč činjenici da Clubhouse postoji od ožujka 2020. godine, kada su ga pokrenuli poduzetnici iz Silicijske doline, njegov eksponencijalni rast dogodio se tek nedavno, kada je Elon Musk, osnivač kompanija Tesla i SpaceX (među ostalima), organizirao jedan od audio-chatova unutar aplikacije. Događaj je premašio ograničenja prostorije za razgovor i kasnije je prenošen i putem YouTube live streaminga. Time je Musk pomogao odvesti Clubhouse na vrh ljestvice najpoželjnijih chat aplikacija, izazvavši pravu pomamu za pozivnicama. U međuvremenu, najavljene su nove značajke, poput napojnica, ulaznica ili pretplata, kao oblika izravnog plaćanja kreatorima aplikacije za njezino korištenje.

 

Požuda kao provjerena formula uspjeha

Kada već postojećem sustavu ograničenog dosega korištenja koji počiva na mehanizmu pozivnica dodate mrvicu dodatnog ograničenja u vidu dostupnosti aplikacije isključivo iPhone korisnicama, dobili ste “mračni predmet želje” svakog trendsettera. Stoga ne čudi da Clubhouse trenutno ima 2 milijuna korisnika, dok ih je prošle godine u ovo vrijeme bilo samo 1500. Prema trenutnim informacijama, potražnja za članstvom je toliko velika da se u Kini pozivnice “prodaju” i na tržnicama.

Do kada će Clubhouse nastaviti svoj eksponencijalni razvoj ovisit će između ostalog i o tezi koju je Elon Musk izgovorio tijekom razgovora s Tenevom, a koja se sastoji od toga da ljudi nemaju mogućnost rapidne promjene konteksta i da će karakteristika platforme da svatko bira i prati jednu ili manji broj tema koje ga zanimaju doprinijeti daljnjoj popularizaciji ovog najnovijeg online fenomena.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Voice-over i zvuk u digitalnom marketingu: Novi horizonti za brendove

U eri sve kraće pažnje i prezasićenosti vizualima, zvuk – a posebno voice-over – dobiva sve važniju ulogu u digitalnom marketingu.

Kako napisati medijsku adremu

Tajne uspješne PR komunikacije kroz dobro vođenu adremu

Naša direktorica dobitnica je priznanja PRO PR GLOBE PEOPLE ACHIEVEMENT AWARD!

Veliko priznanje za našu Marinu