
Pinkwashing i momwashing – manipulacija ili podrška?
Koliko su skriveni lažni pokušaji aktivizma i kako možemo pružiti stvarnu podršku?
Što veće, to bolje. Je li moguće da na takav način razgovaramo čak i nakon što najveće društvene mreže aktivno koristimo više od desetljeća? Ako mislite da je odgovor ne, varate se.
Prisjetite se samo koliko ste puta pozvani na natječaj u kojemu je jedini ili glavni cilj bio broj novih pratitelja na Facebooku. Iako vam je u tom trenutku prvi poriv možda bio uhvatiti se za glavu, činjenica je da još uvijek ima prostora da educiramo klijente i kolege, ali i sve ostale koji (ne) koriste društvene mreže.
Ego vs stvarnost algoritama društvenih mreža
Osim ega koji je često glavni uzrok briefa s početka priče, što još stoji iza želje za velikim brojem pratitelja na društvenim mrežama? Nerijetko veliki brojevi izgledaju primamljivo jer mislimo da ujedno znače i kako svi ti ljudi jako mare za naše proizvode i usluge. Međutim, velik broj pratitelja ne znači ujedno da će ta publika angažirano komentirati vaše objave, čitati članke i gledati videa, kao i na kraju dana kupiti vaš proizvod ili uslugu ili ostvariti neki drugi cilj koji vam je važan. U praksi, što je više pratitelja na stranici, to je njezin organski doseg manji. Želimo li ipak dosegnuti više ljudi, možemo uložiti u dobru kreativu, precizno targetirati željene korisnike i uz pomoć sve sofisticiranijih oglasa uspješno ćemo plasirati željene poruke do svoje ciljne skupine.
Ipak, ako ne posvetimo vrijeme i pažnju zajednici koja nas prati na društvenim mrežama, preostat će nam jedino oglašavanje, a naša prisutnost na društvenim mrežama ubrzo će se pretvoriti u monolog. Upravo zato, u komunikaciji na društvenim mrežama umjesto „ganjanja“ velikog broja pratitelja i dosega, naglasak je važnije staviti na kontinuiranu prisutnost, dobar sadržaj koji će pratiti interese naše publike i kvalitetnu komunikaciju s tim istim pratiteljima.
Kada znamo da organski doseg kontinuirano pada, važno je resurse usmjeriti na ono što sigurno ima pozitivan učinak. Gradite odnos s publikom, aktivno komunicirajte, pružite podršku i uputite lijepu riječ svakom pratitelju. S vremenom, identificirat ćete ljude koji su vaši zagovornici te rado komentiraju vaše objave i dijele pozitivna iskustva s vašim proizvodima i uslugama, čak i s drugim korisnicima. Njihova riječ i angažman vrijedi puno više od onih nekoliko desetaka tisuća pratitelja za koje znate da postoje, ali vi kao da ne postojite za njih jer vaše objave ne vide niti reagiraju na njih.
Kako ostaviti dobar prvi dojam?
Česta je percepcija i kako korisnici mogu steći dojam kako proizvod ili usluga nisu poželjni ako njihove stranice ne prati jako puno ljudi na društvenim mrežama. Međutim, jesu li samo veliki brojevi presudni za kredibilitet? Iako u ovom kontekstu mogu imati određenu težinu, niz je drugih načina kako možemo ostaviti dobar dojam na društvenim mrežama.
Razmislite što vide korisnici koji prvi put dođu na neku vašu stranicu ili profil. Jesu li sve objave povezane s onim što vaša stranica ili profil predstavljaju? Izgledaju li i zvuče objave ujednačeno? Odgovara li vaš sadržaj vašim vrijednostima i ciljevima koje želite ostvariti? Jesu li sva pitanja odgovorena u kratkom roku i na profesionalan način? Stotinu tisuća pratitelja ne vrijedi ništa nekome čija je poruka s konkretnim problemom koji je potrebno riješiti zaglavila u bespućima vaših „sandučića“ na Facebooku ili Instagramu. Ako ste sigurni da ste ovo sve odradili kako treba, vjerojatno ste na dobrom putu da vaša zajednica raste, možda sporo, ali kvalitetno, što je dugoročno gledano mnogo važnije jer će vas pratiti ljudi koje stvarno zanimaju vaši proizvodi i usluge.
Društvene mreže nisu jedino mjerilo uspjeha
Konačno, društvene mreže nisu jedini kanal na kojem komunicirate s potencijalnim korisnicima vaših proizvoda i usluga i na temelju kojih se gradi dobra reputacija. Jeste li prisutni u medijima? Gdje se i kako oglašavate? Kada ste posljednji put ažurirali svoju internetsku stranicu? Jesu li korisnici uistinu zadovoljni kvalitetom vaših proizvoda i usluga?
Odgovorite za početak na ova pitanja, a nađete li se i dalje u nedoumici što napraviti kako bi vaši proizvodi i usluge imali kvalitetniju komunikaciju s korisnicima na društvenim mrežama ili nekom dugom komunikacijskom kanalu, javite nam se i zajedno ćemo pronaći najbolji način.
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Koliko su skriveni lažni pokušaji aktivizma i kako možemo pružiti stvarnu podršku?
Dok su neki „rođeni“ za javni nastup, drugima to može predstavljati značajan izazov, srećom savladiv!
Koliko pažnje poklanjamo blagdanskim kampanjama? Privlače li nas više inovativni koncepti ili tradicionalni motivi? Odgovore na ova i mnoga druga pitanja pronašli smo provodeći anketu Vox Populi u prosincu.