Savladajte javni nastup u 10 ključnih koraka
Dok su neki „rođeni“ za javni nastup, drugima to može predstavljati značajan izazov, srećom savladiv!
Kupcima B2B tech kompanija je vrlo važno da su kompanije s kojima surađuju prepoznate kao poželjni poslodavci, zbog čega employer brand postaje ključan ne samo za privlačenje talenata, već i prodaju.
Kada su u pitanju tech kompanije, dobar employer brand ne samo da je preduvjet za privlačenje i zadržavanje izvrsnih zaposlenika, već i nezamjenjiv prodajni alat. Naime, prema LinkedInovom istraživanju provedenom među više od četiri tisuće B2B organizacija (potencijalnih kupaca) i marketinških stručnjaka u tech segmentu, vrlo visokih 88 % kupaca je izjavilo kako je važno da B2B tehnološki brandovi s kojima surađuju imaju pozitivnu percepciju kao potencijalni poslodavci. Suprotno tome, samo 5 % marketinških stručnjaka smatra kako to što se kompanija ne doživljava kao odlično mjesto za rad ne bi utjecalo na odluku potencijalnog klijenta o kupnji i suradnji s tom kompanijom.
Zaključak je jasan – employer brand ne samo da je ključan dio ukupne reputacije tech kompanije, već i nešto što izravno utječe na privlačenje kupaca, rast prodaje, a onda i profitabilnost i razvoj same kompanije.
Prema ranije spomenutom istraživanju, tri su odrednice dobrog employer branda tech kompanije ako je suditi prema očekivanjima i razmišljanjima njihovih potencijalnih kupaca. Prioritet je ravnoteža poslovnog i privatnog života (44 %), a slijede ju mogućnosti za profesionalni razvoj i napredovanje u karijeri (40 %) te pozitivan utjecaj na društvo i zajednicu (36 %). Njihovi stavovi nadilaze razmišljanja o funkcionalnim karakteristikama proizvoda ili cijena usluga, a u fokus stavljaju vrijednosti same kompanije i ljude kao njezin najvažniji resurs.
Legitimna je pretpostavka da ako se kompanija dobro odnosi prema svojim zaposlenicima, da će se s jednakim poštovanjem odnositi i prema poslovnom partneru te surađivati u najboljoj vjeri. Isto tako, da će sretni i zadovoljni zaposlenici koji su ujedno vrhunski stručnjaci u svojem poslu, pružiti uslugu kakva se očekuje u ovoj visoko kompetitivnoj i inovativnoj industriji.
Neograničene količine kave, čokoladice i prostor za opuštanje zvuče sjajno, ali teško mogu privući talente ako nisu ispunjeni i različiti drugi konkurentni uvjeti poput financijskog paketa, fleksibilnih opcija za rad ili mogućnosti za profesionalni napredak. Početak svega je razumijevanje tržišnih prilika, sposobnost odgovora na zahtjeve tržišta rada i vrijednost koju kompanija može nuditi. Stručnjaci za ljudske resurse tu imaju izuzetno važnu ulogu, baš kao i stručnjaci za internu komunikaciju. Međutim, u zreloj fazi, kada je definirana jedinstvena vrijednost koju kompanija kao poslodavac nudi, a employer brand izgrađen na zdravim i čvrstim temeljima, ključna postaje eksterna javnost.
Komunikacija s poslovnom zajednicom, potencijalnim zaposlenicima i kupcima, medijima i utjecajnim osobama zahtijeva drugačiji pristup i kanale, iako su poruke slične. Profiliranjem ciljne skupine i željenih klijenata te najboljih alata kako bismo im se približili, potrebno je ispričati priču o kompaniji i njezinim vrijednostima. Pritom, employer brand postaje dio cjelovite komunikacijske strategije i napora u komunikaciji s različitim interesnim javnostima, pridonoseći pozitivnoj reputaciji kompanije.
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Dok su neki „rođeni“ za javni nastup, drugima to može predstavljati značajan izazov, srećom savladiv!
Koliko pažnje poklanjamo blagdanskim kampanjama? Privlače li nas više inovativni koncepti ili tradicionalni motivi? Odgovore na ova i mnoga druga pitanja pronašli smo provodeći anketu Vox Populi u prosincu.
Kome idu 24 milijarde USD?