Doznali smo koji trendovi će obilježiti komunikaciju domaćih brandova u 2023.

Suradnje s influencerima s manjim brojem pratitelja, ulaganja u sadržaj na društvenim mrežama i iskorak na TikTok obilježit će komunikaciju domaćih brandova u 2023.

2 min za čitanje
Piše: Nataša Blagojević

U prvoj ovogodišnjoj #VoxPopuli anketi posvetili smo se predviđanjima o komunikacijskoj industriji i trendovima u 2023. Pitanja smo podijelili u tri segmenta – odnosi s javnošću, influencers marketing te društvene mreže. U nastavku su rezultati i trendovi koji će obilježiti komunikaciju domaćih brandova ove godine.

 

Brand PR u fokusu

 

Unatoč brojnim promjenama u poslovnom okruženju i trendovima u održivosti koje diktiraju potrošači, mišljenja o aktivnostima i budžetima u domeni korporativnog komuniciranja su relativno podijeljena. Tek nešto više od pola sudionika naše ankete smatra kako će i ove godine rasti ulaganja u korporativni PR (58 % odgovora). Ispitanici smatraju kako će se, između dvije značajne teme društvene odgovornosti, kompanije u većoj mjeri baviti zaštitom okoliša (78 % odgovora), nego ljudskim pravima (22 % odgovora). Odgovori su podijeljeni i oko employer branding aktivnosti, gdje 50 % odgovora sugerira rast, a isto toliko pad ulaganja. Kada je u pitanju brand PR, uvjerljivijih 74 % anketiranih smatra kako će u 2023. biti više ulaganja u promociju brandova.

 

Trend nano i micro influencera

 

Influencers marketing je posljednjih godina vodeći trend i neizostavan dio komunikacijskih kampanja, a prema rezultatima naše ankete, čini se kako će njegova vrijednost u Hrvatskoj rasti i ove godine (67 % odgovora). Kada je u pitanju profil influencera s kojima sudionici ankete planiraju surađivati, znatno veći naglasak bit će na suradnjama s nano i micro (77 %), nego macro i celebrity influencerima (23 %). Fokus će ujedno u kampanjama znatno više biti na angažmanu (68 %), nego dosegu pratitelja influencera (32 %) s kojima planiraju suradnje.

Sudionike ankete pitali smo i hoće li influenceri biti manje ili više angažirani i kao brand ambasadori. 58 % odgovora je potvrdno odnosno sugerira kako će biti više takvih oblika suradnji, dok nešto manji postotak smatra kako će influenceri manje biti angažirani i kao brand ambasadori.

 

Domaći brandovi napokon uskaču na TikTok vlak

 

Društvene mreže će i u 2023. imati važnu ulogu u komunikacijskim strategijama i planovima. Skoro tri četvrtine sudionika izjasnilo se kako će povećati ulaganja na društvene mreže ove godine. Naglasak će pritom biti na kreiranju sadržaja (67 % odgovora), a ne na klasičnom oglašavanju. Među sudionicima ankete, 60 % ih planira iskoračiti na neku novu komunikacijsku platformu, najviše na TikTok.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Više od pola potrošača prepoznalo je neiskrene društvene inicijative brandova!

Potrošači nemaju dovoljno povjerenja u društveno odgovorne tvrdnje kompanija, traže više transparentnosti, a trećina ih smatra da bluewashing može imati dugoročne posljedice!

Što nas čeka u komunikacijskom biznisu u 2025.?

Iduću godinu obilježit će umjetna inteligencija, autentičnost i upravljanje promjenama.

Zašto volimo photo dumpove?

Koliko je zapravo lako biti effortlessly cool?