
Pet ključnih trendova koji oblikuju influencer marketing u 2025.
Industrija dostiže procijenjenu globalnu tržišnu vrijednost od 32,55 milijardi dolara
Suradnje s influencerima s manjim brojem pratitelja, ulaganja u sadržaj na društvenim mrežama i iskorak na TikTok obilježit će komunikaciju domaćih brandova u 2023.
U prvoj ovogodišnjoj #VoxPopuli anketi posvetili smo se predviđanjima o komunikacijskoj industriji i trendovima u 2023. Pitanja smo podijelili u tri segmenta – odnosi s javnošću, influencers marketing te društvene mreže. U nastavku su rezultati i trendovi koji će obilježiti komunikaciju domaćih brandova ove godine.
Unatoč brojnim promjenama u poslovnom okruženju i trendovima u održivosti koje diktiraju potrošači, mišljenja o aktivnostima i budžetima u domeni korporativnog komuniciranja su relativno podijeljena. Tek nešto više od pola sudionika naše ankete smatra kako će i ove godine rasti ulaganja u korporativni PR (58 % odgovora). Ispitanici smatraju kako će se, između dvije značajne teme društvene odgovornosti, kompanije u većoj mjeri baviti zaštitom okoliša (78 % odgovora), nego ljudskim pravima (22 % odgovora). Odgovori su podijeljeni i oko employer branding aktivnosti, gdje 50 % odgovora sugerira rast, a isto toliko pad ulaganja. Kada je u pitanju brand PR, uvjerljivijih 74 % anketiranih smatra kako će u 2023. biti više ulaganja u promociju brandova.
Influencers marketing je posljednjih godina vodeći trend i neizostavan dio komunikacijskih kampanja, a prema rezultatima naše ankete, čini se kako će njegova vrijednost u Hrvatskoj rasti i ove godine (67 % odgovora). Kada je u pitanju profil influencera s kojima sudionici ankete planiraju surađivati, znatno veći naglasak bit će na suradnjama s nano i micro (77 %), nego macro i celebrity influencerima (23 %). Fokus će ujedno u kampanjama znatno više biti na angažmanu (68 %), nego dosegu pratitelja influencera (32 %) s kojima planiraju suradnje.
Sudionike ankete pitali smo i hoće li influenceri biti manje ili više angažirani i kao brand ambasadori. 58 % odgovora je potvrdno odnosno sugerira kako će biti više takvih oblika suradnji, dok nešto manji postotak smatra kako će influenceri manje biti angažirani i kao brand ambasadori.
Društvene mreže će i u 2023. imati važnu ulogu u komunikacijskim strategijama i planovima. Skoro tri četvrtine sudionika izjasnilo se kako će povećati ulaganja na društvene mreže ove godine. Naglasak će pritom biti na kreiranju sadržaja (67 % odgovora), a ne na klasičnom oglašavanju. Među sudionicima ankete, 60 % ih planira iskoračiti na neku novu komunikacijsku platformu, najviše na TikTok.
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Industrija dostiže procijenjenu globalnu tržišnu vrijednost od 32,55 milijardi dolara
Jesu li društvene mreže pokretač promjena ili samo platforma za virtualno negodovanje?
Očekivanja potrošača, transparentnost i korporativna kultura na vrhu su liste