Doznali smo koji trendovi će obilježiti komunikaciju domaćih brandova u 2023.
Suradnje s influencerima s manjim brojem pratitelja, ulaganja u sadržaj na društvenim mrežama i iskorak na TikTok obilježit će komunikaciju domaćih brandova u 2023.
—
2 min za čitanje
Piše:
Nataša Blagojević
U prvoj ovogodišnjoj #VoxPopuli anketi posvetili smo se predviđanjima o komunikacijskoj industriji i trendovima u 2023. Pitanja smo podijelili u tri segmenta – odnosi s javnošću, influencers marketing te društvene mreže. U nastavku su rezultati i trendovi koji će obilježiti komunikaciju domaćih brandova ove godine.
Brand PR u fokusu
Unatoč brojnim promjenama u poslovnom okruženju i trendovima u održivosti koje diktiraju potrošači, mišljenja o aktivnostima i budžetima u domeni korporativnog komuniciranja su relativno podijeljena. Tek nešto više od pola sudionika naše ankete smatra kako će i ove godine rasti ulaganja u korporativni PR (58 % odgovora). Ispitanici smatraju kako će se, između dvije značajne teme društvene odgovornosti, kompanije u većoj mjeri baviti zaštitom okoliša (78 % odgovora), nego ljudskim pravima (22 % odgovora). Odgovori su podijeljeni i oko employer branding aktivnosti, gdje 50 % odgovora sugerira rast, a isto toliko pad ulaganja. Kada je u pitanju brand PR, uvjerljivijih 74 % anketiranih smatra kako će u 2023. biti više ulaganja u promociju brandova.
Trend nano i micro influencera
Influencers marketing je posljednjih godina vodeći trend i neizostavan dio komunikacijskih kampanja, a prema rezultatima naše ankete, čini se kako će njegova vrijednost u Hrvatskoj rasti i ove godine (67 % odgovora). Kada je u pitanju profil influencera s kojima sudionici ankete planiraju surađivati, znatno veći naglasak bit će na suradnjama s nano i micro (77 %), nego macro i celebrity influencerima (23 %). Fokus će ujedno u kampanjama znatno više biti na angažmanu (68 %), nego dosegu pratitelja influencera (32 %) s kojima planiraju suradnje.
Sudionike ankete pitali smo i hoće li influenceri biti manje ili više angažirani i kao brand ambasadori. 58 % odgovora je potvrdno odnosno sugerira kako će biti više takvih oblika suradnji, dok nešto manji postotak smatra kako će influenceri manje biti angažirani i kao brand ambasadori.
Domaći brandovi napokon uskaču na TikTok vlak
Društvene mreže će i u 2023. imati važnu ulogu u komunikacijskim strategijama i planovima. Skoro tri četvrtine sudionika izjasnilo se kako će povećati ulaganja na društvene mreže ove godine. Naglasak će pritom biti na kreiranju sadržaja (67 % odgovora), a ne na klasičnom oglašavanju. Među sudionicima ankete, 60 % ih planira iskoračiti na neku novu komunikacijsku platformu, najviše na TikTok.
Prijavite se na naš Newsletter!
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Izdvojeno
Više od pola potrošača prepoznalo je neiskrene društvene inicijative brandova!
Potrošači nemaju dovoljno povjerenja u društveno odgovorne tvrdnje kompanija, traže više transparentnosti, a trećina ih smatra da bluewashing može imati dugoročne posljedice!
Koristimo kolačiće kako bismo unaprijedili korisničko iskustvo na našem mrežnom sjedištu. Odaberite kolačiće koje želite dopustiti da postavimo na vaše računalo. Za više informacija pogledajte našu "Politiku Kolačića" i "Zaštitu privatnosti.
Nužni
Nužni su za funkcioniranje mrežnog sjedišta i ne mogu se isključiti. Uobičajeno se postavljaju kao odgovor radnje Korisnika koje uključuju zahtjev za uslugama, kao što su postavke kolačića, prijava ili ispunjavanje obrazaca.
Izvedbeni
Omogućuju anonimno bilježenje posjeta i izvora prometa, koji dijelovi mrežnog sjedišta su više ili manje posjećeni, kretanje Korisnika po mrežnom sjedištu kako bismo mogli mjeriti i poboljšati učinkovitost mrežnog sjedišta. Ne pohranjuju izravno osobne podatke, ali temelje se na jedinstvenoj identifikaciji preglednika i internetskog uređaja Korisnika.