Društvene mreže su novi trgovački centri

Velike društvene mreže razvijaju funkcionalnosti koje korisnicima omogućuju kupnju proizvoda i usluga izravno s platformi, a najsofisticiranija rješenja za sada ima META.

4 min za čitanje
Piše: Nataša Blagojević

Društvene mreže su nam već više od desetljeća prozor u svijet, mjesto za inspiraciju i povezivanje s prijateljima, cijelo ovo vrijeme uspješno se prilagođavajući željama i potrebama korisnika. Relativno nova stepenica u njihovu razvoju je social commerce odnosno trgovina na društvenim mrežama. Društvene mreže razvojem vlastitih inačica virtualnih trgovina postaju novi trgovački centri.

E-commerce vs social commerce

Za razliku od klasične e-trgovine koja podrazumijeva kupnju putem internetske stranice ili aplikacije, kod trgovine na društvenim mrežama, kako se iz samog naziva da zaključiti, riječ je o prodaji i kupnji proizvoda i usluga izravno s platformi. Ovo praktično rješenje unaprjeđuje dosadašnju ulogu društvenih mreža kao mjesta za otkrivanje robnih marki te istraživanje različitih proizvoda i usluga prema mjestu na kojem korisnici mogu to sve na način da dovrše kupnju bez napuštanja same platforme. Usput mogu i prokomentirati što planiraju kupiti s drugim korisnicima te društvene mreže odnosno svojim prijateljima. Upravo jednostavnost tog procesa u okruženju u kojem se već nalaze i bezbrižno pregledavaju fotografije i videa na svojem newsfeedu jedan je od razloga zašto se korisnicima diljem svijeta ova opcija toliko sviđa. Stručnjaci procjenjuju kako će se u SAD-u vrijednost trgovine na društvenim mrežama u 2022. povećati za 24,9% u odnosu na prethodnu godinu i dosegnuti vrijednost od 45,74 milijarde dolara.

Najpoznatije social commerce platforme

Kao najpoznatija društvena mreža i platforma s najvećim brojem korisnika (2.9 milijardi), Facebook je i jedna od ključnih social commerce platformi. Brojne tvrtke su već bile prisutne kroz poslovne stranice na Facebooku, a pokretanjem opcije Facebook Shop doslovno im se otvorila mogućnost da besplatno korisnicima dodatno približe svoje proizvode i usluge kroz svoju online trgovinu na Facebooku. U jeku pandemije koronavirusa, mali proizvođači i brandovi dobili su moćan alat koji im je omogućio da dođu do svojih kupaca i konkuriraju većim igračima. U Facebook Shopu proizvode predstavljaju kroz kolekcije, a izgled i stil „shopa“ mogu prilagoditi svojem brandu kroz brojne značajke. Posljednji trend je Live Shopping koji će spojiti zabavnu stranu live video sadržaja s praktičnošću online kupnje. Korisnici mogu istraživati proizvode i postavljati pitanja u realnom vremenu, dok brandovi na ovaj način mogu jačati odnose s kupcima i pojednostaviti im proces kupnje.

Na Instagramu, vizualno orijentiranoj društvenoj mreži s više od 1,2 milijarde korisnika, dostupna je opcija Instagram Shop. Funkcionalnosti su usko povezane sa alatima potrebnim za kreiranje Facebook shopa, baš kao što su slične mogućnosti za predstavljanje proizvoda i live shopping. Ono što cijelu priču na Instagramu čini znatno uspješnijom je kultura kreatora sadržaja i influencera koji su iznimno važan kotačić uspjeha brandova i trgovine. Oni su autentičan glas koji na zabavan, a nerijetko i edukativan način, proizvode i usluge uspijevaju približiti svojoj publici, motivirajući ih na kupnju. Zajedno s brandovima, kreatori sadržaja i influenceri etablirali su Instagram kao mjesto na kojem se inspiriramo, otkrivamo trendove te pronalazimo nove proizvode i usluge. Uz svega par klikova, bez odlaska iz same aplikacije, te proizvode i usluge uskoro ćemo i kupovati. I na Facebooku i na Instagramu to za sada mogu samo korisnici iz SAD-a, ali nema sumnje kako će jednako lako i ugodno iskustvo kupnje direktno s platformi uskoro imati i korisnici u drugim regijama.

TikTok kao sljedeća velika stvar

Imajući na umu kako hashtag #TikTokMadeMeBuyIt ima već preko impresivnih 11 milijardi pregleda i kako je upravo TikTok najveći izazivač velikim društvenim mrežama (posebno Instagramu) obzirom na rast broja korisnika i njihov visok engagement, upravo bi ova društvena mreža mogla biti sljedeća velika social commerce platforma. Prvi koraci u tom smjeru već su napravljeni – „shop now buttoni na oglasima koji vode na internetske trgovine brandova, partnerstva s e-commerce platformama te mogućnost dodavanja Shopping tabova na poslovne profile. Korisnici TikToka vrlo su angažirani – 37% ih je odmah kupilo nešto što su otkrili pregledavajući video sadržaje na ovoj mreži. Štoviše, u usporedbi s korisnicima drugih društvenih mreža, takav je scenarij za TikTok korisnike vjerojatniji čak 1.5 puta.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Tri izazova koji će oblikovati budućnost komunikacijskih agencija

Strukturne reforme već su započele

SRAM kao medijski fenomen

Uz četiri lekcije za komunikacijsku industriju

Savršeni spoj prirode, inovacije i personaliziranog pristupa

Lansirali smo NIVEA Cellular serume