Hoće li u Hrvatskoj uskoro zaživjeti trend održivih putovanja?

Na valu rastuće ekološke osviještenosti i s većom potražnjom za putovanjima nakon pandemije, trend održivih putovanja sve je popularniji.

4 min za čitanje
Piše: Anamarija Morić

Posljednjih godina način razmišljanja putnika se mijenja, a koncept održivih putovanja se pojavio kao rezultat želje putnika da umanje negativan utjecaj turizma na okoliš (ili pretjeranog turizma, u nekim slučajevima). Zajedno s rastućom svijesti o globalnim ekološkim problemima, sada kada raste i potražnja za putovanjima nakon što su nam dulji period mogućnosti za to bile ograničene, ovaj je trend još više dobio na značaju.

Koncept održivosti prilikom putovanja

Održivi turizam je okvir za uključivanje putnika i turističke industrije općenito u podržavanje ciljeva koji uključuju zaštitu okoliša, rješavanje klimatskih promjena, odgovorno gospodarenje resursima, minimiziranje potrošnje plastike i doprinos gospodarskom razvoju u lokalnim zajednicama. Održivi putnik ili eko-svjestan putnik je pak turist koji podržava takve ciljeve i donosi individualne izbore u skladu s praksama održivog turizma. Kako bismo saznali koliko je naša zajednica na društvenim mrežama upoznata s ovim trendom i kako to izgleda u praksi, upravo je ovo bila tema naše posljednje VoxPopuli ankete.

Hrvatski putnici nisu dovoljno upoznati s održivim putovanjima

Prema našoj lipanjskoj anketi saznali smo kako je 68% Instagram ispitanika upoznato s pojmom održivih putovanja te smo isto pitanje postavili i na našem LinkedIn profilu te dobili odgovor da 43% ispitanika ne zna za pojam održivih putovanja, 39% njih zna dok 17% njih djelomično zna što su održiva putovanja. Od ukupnog broja ispitanika na Instagramu za koje se pokazalo kako su više upoznati s ovim konceptom, samo 30% njih je bilo u održivoj vrsti objekta.

Kada je u pitanju odabir smještaja prilikom putovanja, ispitanici su podijeljeni te 45% njih obraća pažnju na specifikaciju održivosti, dok je 100% ispitanika odgovorilo kako će prilikom traženja smještaja za novi godišnji obratiti pažnju da objekt bude po standardima održivosti. Kada su cijene smještaja u pitanju, 84% njih smatra kako će etiketa održivosti izazvati porast cijena. U svjetlu nepovoljnih ekonomskih kretanja uzrokovanih pandemijom i ratnim sukobom u Ukrajini, prije svega galopirajuće inflacije, preostaje vidjeti hoće li se to odraziti na usporavanje trenda popularnosti održivih putovanja.

Možda i najzanimljivije je kako većina ispitanika smatra kako bi održivost trebala postati norma današnjih putovanja (91%), a značajno manji postotak uopće vjeruje kako je moguće postići održivost na putovanjima (70%).

Održivost je budućnost hrvatskog turizma

Kao putnici i turisti, moramo preuzeti odgovornost za zagovaranje održivog putovanja i turizma u Hrvatskojkako zbog praćenja svjetskih trendova, tako i zbog očuvanja našeg mora,  vegetacije te ostalih ekoloških razloga. Hrvatska na žalost još uvijek nema neki značajan broj održivih objekata, što su potvrdili ispitanici njih, 92%. Neke od održivih destinacija koje su naveli ispitanici su uglavnom otoci (Krk, Cres i  Rab) te smještaji oko nacionalnih parkova. Svi ispitanici, 100% njih, smatraju kako treba povećati broj održivih smještaja u Hrvatskoj, a 79% njih se slaže da je održivost budućnost hrvatskog turizma.

Dobiveni rezultati VoxPopuli ankete na ovu popularnu temu jako su ohrabrujući te pokazuju da ljudi vjeruju u trend održivih putovanja i da ga žele što više prakticirati. Kako bi ostali relevantni, različiti dionici u hrvatskoj turističkoj industriji moraju razumjeti značenje održivog putovanja i prilagoditi se kako bi ispunili promjenjiva očekivanja rastućeg segmenta  ekološki osviještenih putnika. Nadamo se boljoj budućnosti i više mogućnosti za zelena i održiva putovanja u našoj domovini.

 

Izdvojeno

12 starih i 12 novih trendova u PR industriji

Što se od predikcija početkom godine održalo kao trend, što se promijenilo i čemu nas je do sada naučila 2022. godina?

Pet savjeta kako izgraditi uspješan LinkedIn profil CEO-a

Pomoću LinkedIn profila, CEO može uvelike doprinijeti humanizaciji kompanije i izgradnji vlastitog imidža. Saznajte kako!

U većini kampanja s LGBTQ+ temama ipak je profit u prvom planu

Sudionici ovomjesečne #VoxPopuli ankete su kampanje posvećene LGBTQ+ temama više percipirali kao društveno – odgovorne, a ne komercijalne. Ipak, kada su u pitanju njihovi ciljevi, blagu prednost daju profitu nad stvarnim promjenama u društvu.