Hoće li umjetna inteligencija zamijeniti radna mjesta u PR-u i digitalu?

Prvi jesenski Vox Populi otkriva izraženo pozitivan stav poslovne zajednice prema korištenju AI-ja u poslu, pri čemu polovina ispitanika već koristi AI za izradu kreativnih koncepata. Otkrivamo imaju li pritom grižnju savjesti.

3 min za čitanje
Piše: Katarina Peroković

O umjetnoj inteligenciji ili AI-u (en. artificial intelligence) puno se priča i piše, no naš subjektivni dojam je da se o njegovom korištenju u poslu još uvijek ne priča dovoljno ili se ne priča dovoljno otvoreno. Zanimao nas je stav naših pratitelja na društvenim mrežama prema korištenju ChatGPT-ja ili drugih AI chatbota na radnom mjestu, a zatim i korištenje AI-a u odnosima s javnošću te pisanju sadržaja za web ili društvene mreže.

 

Većina ispitanika smatra da AI neće zamijeniti njihovo radno mjesto

Anketa je pokazala kako su gotovo svi naši pratitelji na društvenim mrežama čuli za ChatGPT (96 %), pri čemu je više od tri četvrtine sudionika ankete na Instagramu već koristilo ChatGPT ili drugi AI chatbot na radnom mjestu. Stoga ne iznenađuje podatak da je stav prema korištenju AI na poslu među sudionicima ankete većinom pozitivan. Na LinkedInu je stav izrazito pozitivan (72 %), dok sudionici na Instagramu u nešto manjoj mjeri imaju pozitivan stav prema korištenju AI-ja na poslu (52 %). Pritom većina smatra da AI neće zamijeniti njihovo radno mjesto (81 %).

 

AI može biti koristan u kriznoj komunikaciji

Nastavili smo Vox Populi s pitanjima o korištenju AI-a u praksi u odnosima s javnošću. Otprilike polovina sudionika ankete, kako na Instagramu, tako i na LinkedInu, koristi AI za izradu kreativnih koncepata. Podjednak je broj anketiranih pratitelja na Instagramu koji smatraju da AI može ispravno procijeniti sentiment medijskih objava, kao i onih koji ne znaju može li ispravno procijeniti sentiment (40 %). Pritom, čak dvije trećine pratitelja smatra kako AI može biti koristan u kriznoj komunikaciji, a isto toliko ih vjeruje da AI može pomoći u istraživanju mišljenja publike.

 

Može li sadržaj napisan pomoću Chat GPT-ja biti zabavan?

Do kraja prve jesenske ankete došli smo s pitanjem o korištenju AI-a u pisanju sadržaja za web ili društvene mreže. Otprilike polovina naših pratitelja na Instagramu koristi AI prilikom copywritinga. Pritom, 57 % njih smatra da sadržaj za web ili društvene mreže napisan pomoću AI-a može biti zabavan, a točno polovina ih smatra da takav sadržaj može potaknuti na kupnju.

 

S obzirom da je naš subjektivan dojam da se u našem okruženju ne razgovara otvoreno o korištenju AI-a na radnom mjestu, zanimalo nas je imaju li naši ispitanici grižnju savjesti kada koriste ChatGPT u copywritingu. Ispostavilo se da samo manji broj ispitanika ima grižnju savjesti, njih 14 % na Instagramu i 10 % na LinkedInu.

 

 

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

#DK2024: Pet trenutaka koje ćemo pamtiti

Buzzword: fake news

Može li promjena narativa promijeniti način na koji ljudi doživljavaju ESG?

Promjenom kompliciranog ESG jezika kompanije mogu dobiti puno više podrške za svoje održive napore.

Tko su i što znaju najveći utjecajnici današnjice?

Vrijednost influencer marketinga bi do 2032. trebala dosegnuti 200 milijardi dolara.