Hrvati sve više kupuju online

Iako je rast broja online kupaca u Hrvatskoj usporio, povećala se učestalost online kupnje, a najviše se kupuju proizvodi iz kategorije mode.

3 min za čitanje
Piše: Nataša Blagojević

Prema podacima udruge eCommerce Hrvatska, prije pojave pandemije koronavirusa, 36% naših sugrađana kupovalo je online barem jednom mjesečno, a čak 20% nekoliko puta tjedno. Godinu dana kasnije, njihovo novo istraživanje pokazalo je kako se broj onih koji su kupovali online barem jednom mjesečno povećao za 2%, dok je njih 4% više kupovalo nekoliko puta tjedno. E-trgovina se pokazala otpornom na pandemijske izazove i kao jedan od ključnih faktora gospodarskog i društvenog oporavka. Mnoge tvrtke su se više okrenule online aktivnostima, a kupci sve više uživaju u blagodatima kupnje iz naslonjača. Pokazuje to i najnovije istraživanje o online kupnji u Hrvatskoj Shopper’s Mind 2021.

Navike online kupnje nakon pandemije

Hrvatski građani sve se više priklanjaju e-trgovini te je u 2021. kod online kupaca zabilježena pojačana učestalost i intenzitet online kupnje. Čak 82% ispitanika obuhvaćenih istraživanjem izjasnilo se kako online kupuje vrlo često, na mjesečnoj razini. Dvije trećine korisnika interneta u Hrvatskoj obavi online kupnju najmanje četiri puta godišnje. Iako nije primjetan značajan rast broja osoba koje kupuju online, promijenila se njihova struktura. Najviše je onih koje pripadaju Generacijama X (44%) i Z (33%), a zanimljivo je kako Baby Boom generacija s udjelom od 30% bilježi najveći rast (6% od 2019. do 2021.). Jedan od izazova kojeg će zbog toga hrvatski e-trgovci sasvim sigurno morati savladati je i prilagodba korisničkog iskustva i ponude bitno različitim skupinama kupaca.

Najviše kupujemo odjeću i obuću

Kategorija mode te proizvodi poput odjeće, obuće i modnih dodataka ostvaruju najbolje rezultate. Podaci Shopper’s Mind 2021 istraživanja pokazuju kako ova kategorija ima 43% udjela online kupnje (rast za 7%). Modu slijedi elektronika s udjelom od 18% (pad za 4 %). S 12% udjela, na trećem mjestu su proizvodi za ljepotu i zdravlje, a na četvrtom proizvodi za dom i vrt sa samo 1% manje (11%). Unatoč tome, upravo košarica proizvoda za dom i vrt bilježi najveću vrijednost prosječne kupnje, ukupno 1.242 KN. Za usporedbu, prosječna vrijednost košarice je 627 KN. Njezina prosječna vrijednost u pogledu svih kategorija je u posljednjih 12 mjeseci porasla za 39 KN.

Strahujemo li od plaćanja karticom?

Podaci spomenutog istraživanja pokazali su i kako prilikom online kupnje većina građana preferira plaćanje karticom (51%), ali je još uvijek vrlo visok udio onih koji biraju plaćanje pouzećem (40%). Pretpostavka je da još uvijek postoji strah od krađe podataka te da je potrebno još više edukacije kako bi se građani osjećali sigurnijima dok kupuju online. Prema još jednom istraživanju udruge eCommerce Hrvatska, za više od 94% online kupaca je sigurnost podataka iznimno važna, što je prepoznalo 75% online trgovaca koji su sudjelovali u istom istraživanju. Jednostavna i brza, ali prije svega sigurna kupnja ono je što će i dalje predstavljati jedan od ključnih čimbenika za rast ne samo intenziteta kupnje i vrijednosti košarice, već i broja online kupaca.

 

Izdvojeno

Lansirali smo Central Point Adria

CPA je regionalni hub za komunikacijski menadžment.

Ispreplitanje virtualnog i stvarnog bit će još veće

Prenosimo sadržaj razgovora naše Savjetnice za uvide i planiranje Nataša Blagojević za portal Glas Slavonije o trendovima u influencers marketingu.

Formula za vječnu mladost i uspješni plasman na tržište

Medijima i influencerima predstavili smo novu NIVEA Cellular Expert Lift liniju proizvoda uz retro 80's koncept.