Je li nam digitalna tehnologija (ne)prijatelj?

Ispitanici su uglavnom razvili pozitivan odnos s digitalnom tehnologijom, iako većina nema osigurane adekvatne uvjete na radnom mjestu.

2 min za čitanje
Piše: Dialog komunikacije

Vox populi anketom koju smo proveli kroz mjesec svibanj na oko 70 ispitanika istražili smo utjecaj digitalne tehnologije na kvalitetu života, radnu atmosferu i privatno okruženje.

Većina ispitanika nikad nije provela digitalni detoks

Očekivano, čak se 85% ispitanika izjasnilo da digitalne uređaje koristi u prevelikoj mjeri, no zanimljiva je činjenica kako i dalje većina smatra kako ima pozitivan odnos s digitalnom tehnologijom, a nastavno na tu činjenicu, u anketnom istraživanju 60% ispitanika je izjavilo kako nikad nisu proveli digitalni detoks. Većina (57%) se izjasnila kako slobodno vrijeme najradije provodi uz offline aktivnosti, uključujući i pauzu na poslu.

Iako bi radno mjesto trebalo biti ergonomski prilagođeno, praksa je često drugačija, a tome u prilog govori i podatak kako 60% ispitanika na svom radnom mjestu nema osiguranu adekvatnu opremu poput tipkovnice, miša i stolice. Također, više od pola ispitanika ne smatra da ih poslodavci dovoljno (ili u bilo kojoj mjeri) ohrabruju da se nakon radnog vremena „isključe“ i posvete aktivnostima koje ne uključuju posao.

Kako je nemoguće postalo moguće

Kada govorimo o utjecaju digitalnih tehnologija na svakodnevni život, možemo zaključiti kako su bez dvojbe vidljive promjene u načinu razmišljanja i poslovanja. Samo 22% ispitanika ima u svojem domu kutak u kojemu ne koristi digitalne uređaje, ne koriste ni aplikacije za praćenje vremena provedenog na mobitelu (27%), a još manje osjećaju potrebu za savjetima kako koristiti pametne uređaje bez negativnih posljedica, što dovodi do zaključka kako smo svi zajedno u velikoj mjeri prigrlili proces digitalizacije.

Digitalna tehnologija danas više nije pitanje izbora, ona je neizbježna, a na nama je da postavimo razumne granice u kojima ćemo ju koristiti. Svjedoci smo njezine masovne primjene izazvane onemogućenim fizičkim kontaktom, a uz adekvatne uvjete na radnom mjestu i pažljivim doziranjem kroz privatni život, maksimalno treba iskoristiti sve dobro što nam donosi.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

#DK2024: Pet trenutaka koje ćemo pamtiti

Buzzword: fake news

Može li promjena narativa promijeniti način na koji ljudi doživljavaju ESG?

Promjenom kompliciranog ESG jezika kompanije mogu dobiti puno više podrške za svoje održive napore.

Tko su i što znaju najveći utjecajnici današnjice?

Vrijednost influencer marketinga bi do 2032. trebala dosegnuti 200 milijardi dolara.