Kada i kako napisati demanti

U slučaju neistinitih tvrdnji objavljenih u medijima, pravovremeni demanti ključan je za zaštitu ugleda brendova i kompanija.

3 min za čitanje
Piše: Marko Sitar

Kada govorimo o demantiju u kontekstu PR-a, radi se o opovrgavanju ili traženju ispravka neistinitih tvrdnji koje su objavljene u medijima, bez obzira o kojim kanalima se radi. U moru informacija kojima smo svakodnevno izloženi, netočna ili lažna informacija može izazvati veliku štetu za ugled brenda ili kompanije, stoga se demanti ističe kao ključni alat kojim se protiv takvih objava možemo boriti.

Kada napisati demanti?

Važno je znati da je pravo na objavu demantija zajamčeno brojnim međunarodnim ugovorima, pa tako i Ustavom Republike hrvatske i Zakonom o medijima, stoga svatko tko je u medijima izložen neutemeljenim ili lažnim informacijama ima pravo demantirati netočne navode.

Iznimno je važno brzo i pravovremeno reagirati u slučaju lažnih optužbi ili insinuacija zbog potencijalnih pravnih i poslovnih posljedica koje takva informacija može prouzročiti. U nekim zemljama čak postoji zakonska obveza reagiranja na određene oblike medijskih izvještavanja, u cilju da se spriječe pravne posljedice. Međutim, za medije ne postoji pravna obveza objave demantija, iako u tom slučaju mediji riskiraju tužbu od oštećene stranke.

Kako napisati demanti?

U situacijama kada se netočna informacija ili neutemeljena tvrdnja objavi u medijima, a ne predstavlja visoki reputacijski rizik, prvi korak je direktni poziv novinaru koji je informaciju objavio, uz zamolbu da se navod ispravi.

Kada se pak radi o vijesti koja je glasno odjeknula medijskim prostorom i izazvala reakciju javnosti, te predstavlja ozbiljan reputacijski rizik – pišemo demanti. Važno je u samom naslovu istaknuti da se radi o demantiju ili ispravku netočnog navoda, a potom već u prvom odlomku jasno navesti gdje su netočne informacije objavljene, uključujući naziv medija, autora/icu teksta ili priloga, datum objave i naslov članka ili emisije.

Dalje, potrebno je detaljno objasniti koje su informacije netočne, poželjno je uključiti i citate izvornog teksta, te na njih odgovoriti ispravnim informacijama. Iznošenje ispravnih činjenica mora biti učinjeno na jasan i koncizan način, koristeći se profesionalnim i nepristranim tonom.

Kada se demanti šalje na redakciju potrebno je uvijek u komunikaciju staviti autora/icu teksta ili priloga i odgovornog urednika/cu i uključiti kontakt podatke agencije ili kompanije u slučaju dodatnih pitanja ili potrebe za daljinom komunikacijom. Također, ako se radi o pravno osjetljivim pitanjima, preporučljivo je uključiti pravnika i konzultirati se s njim prije slanja demantija.

Nadamo se da vam ovi savjeti nikad neće biti potrebni 🙂

 

 

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Sve što trebate znati o Direktivi Europske unije o greenwashingu

Donosimo vam četiri pozitivne implikacije i četiri izazova

Ima li povratka nakon otkazivanja?

Proveli smo istraživanje o upoznatosti naših pratitelja s kulturom otkazivanja i njenim popratnim pojavama. Saznajte što smo otkrili!

Hoće li TikTok zamijeniti Google kao pretraživač?

Sve više mladih koristi TikTok ne samo za zabavu nego i za pretraživanje informacija, od restorana do turističkih destinacija. Može li ova društvena mreža ugroziti Googleovu poziciju glavnog izvora informacija?