Kako i zašto koristiti AI u tržišnim komunikacijama

Generativna umjetna inteligencija sve je prisutnija u našem radu

2 min za čitanje
Piše: Marina Fischer

U posljednjih nekoliko godina tržišne komunikacije prolaze kroz značajnu transformaciju pod utjecajem generativne umjetne inteligencije. Dinamika komunikacije nikad nije bila brža – a da bismo je pratili, oslanjanje na alate koji omogućuju automatizaciju procesa postalo je neizbježno.

Ubrzanje i dostupnost

Jedna od najvećih prednosti korištenja umjetne inteligencije u agencijskom radu jest ubrzavanje operativnih procesa – od tekstualne i vizualne produkcije, preko istraživanja tržišta, zakupa i monitoringa medija, pa do izvještavanja. AI omogućuje brzo generiranje sadržaja, daje ideje, pojednostavljuje produkciju i često olakšava kreativne zadatke onima koji možda nemaju formalnu edukaciju iz određenog područja. Ako imate ideju i talent, umjetna inteligencija vam može pomoći da brzo i efikasno isporučite osnovne produkcijske zahtjeve klijenata.

Brzina ipak nije uvijek prednost

Ipak, važno je prepoznati granice. Postoje brojna područja unutar tržišnih komunikacija u kojima jednostavno nije moguće “skratiti put”. Tu prije svega govorimo o strateškom promišljanju – izradi komunikacijskih koncepata, planova i strategija. Ti zahtjevi traže više od informiranosti: traže kritičko razmišljanje, sposobnost povezivanja elemenata u širem kontekstu te dubinsko razumijevanje industrije u kojoj klijent posluje.

Slično vrijedi i za odnose s javnošću i stakeholderima – novinarima, influencerima, partnerima, pa i zaposlenicima. Ljudski kontakt, intuicija i emocionalna inteligencija u tim odnosima i dalje su nezamjenjivi. I u disciplinama poput iskustvenog marketinga ili event managementa, osobni dojam i fizička prisutnost još su uvijek ključni faktori uspjeha.

AI kao asistent

Mi zato umjetnu inteligenciju doživljavamo otprilike kao agencijskog asistenta. Ona ima svoju vrijednost i funkciju, ali još uvijek je u fazi razvoja u kojoj je nužno ljudsko znanje da bi krajnji rezultat bio u skladu s profesionalnim standardima. AI može značajno olakšati posao iskusnim agencijskim profesionalcima – dizajnerima, copywriterima, accountima i planerima, no ne predstavlja adekvatnu zamjenu za godine ljudskog iskustva i angažmana.

 

 

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Otkivamo tajni sastojak za uspješan pitch

Agencijski natječaji postaju sve kompleksniji, a rokovi sve kraći.

Politika i društvene mreže: Glasamo li ili samo skrolamo?

Društvene mreže nezaobilazan su alat i u političkoj komunikaciji, ali rezultati pokazuju da prisutnost ne znači nužno i utjecaj.

Kako i zašto koristiti AI u tržišnim komunikacijama

Generativna umjetna inteligencija sve je prisutnija u našem radu