Ako ste oglašivač, na YouTubeu svoj novac trošite, ili ljepše rečeno, ulažete u doseg svoje publike. Međutim, ako ste kreator sadržaja, odnosno YouTuber, na istoj platformi možete dobro zaraditi.
—
2 min za čitanje
Piše:
Karla Sedak Benčić
Za to postoje četiri načina:
Oglasi – uvjet je da dosegnete 1.000 pretplatnika i 4.000 sati pregleda videa u roku od godine dana. YouTube plaća preglede videa u kojima su oglasi i interakciju koju vaša publika ima s tim oglasima. Uvjet je da gledatelj klikne na oglas, a zarada ovisi o tome koliko će ga dugo gledati.
YouTube Premium – ovo je usluga mjesečne pretplate koja obožavateljima omogućuje gledanje omiljenog sadržaja bez oglasa. YouTuberi dobivaju udio od pretplate na temelju broja pregleda koje njihov kanal ostvaruje.
Suradnja s brendovima ili influencers marketing – brendovi angažiraju YouTubere kako bi ih promovirali ili potaknuli prodaju njihovih proizvoda. Honorari mogu biti fiksni ili mogu ovisiti o rezultatima – bilo da se radi o povećanju prodaje, preusmjeravanju publike na webshop ili povećanju broja pratitelja.
Prodaja vlastitih proizvoda – gotovo svaki veliki YouTuber ima svoju liniju odjeće, modnih dodataka, kućanskih pomagala, kozmetike ili drugih stvari koje može prodati svojim pratiteljima. Procjenjuje se da PewDiePie, najpopularniji svjetski YouTuber, od prodaje vlastite robe zarađuje preko šest milijuna dolara mjesečno.
Također, izgradnja vlastite publike stavlja vas u sjajnu poziciju za mogućnost zarade na temelju objavljenog sadržaja na razne načine.
Prilikom analize svojih pratitelja obratite pažnju na:
Spol kako biste utvrdili postoji li sklonost određene grupe.
Dobni raspon u koji spada većina vaših pratitelja.
Zemljopisni položaj – zemlje ili gradovi – u kojima se gledaju vaši videozapisi.
Ukupni angažman vaše publike ili “vrijeme gledanja”.
S ovim demografskim podacima bolje ćete razumjeti vlastitu publiku i moći ćete bolje surađivati s brendovima.
Nakon svega navedenog, preostaje vam samo izraziti svoje ideje na što kreativniji način kako bi rezultat bio što uspješniji.
Koristimo kolačiće kako bismo unaprijedili korisničko iskustvo na našem mrežnom sjedištu. Odaberite kolačiće koje želite dopustiti da postavimo na vaše računalo. Za više informacija pogledajte našu "Politiku Kolačića" i "Zaštitu privatnosti.
Nužni
Nužni su za funkcioniranje mrežnog sjedišta i ne mogu se isključiti. Uobičajeno se postavljaju kao odgovor radnje Korisnika koje uključuju zahtjev za uslugama, kao što su postavke kolačića, prijava ili ispunjavanje obrazaca.
Izvedbeni
Omogućuju anonimno bilježenje posjeta i izvora prometa, koji dijelovi mrežnog sjedišta su više ili manje posjećeni, kretanje Korisnika po mrežnom sjedištu kako bismo mogli mjeriti i poboljšati učinkovitost mrežnog sjedišta. Ne pohranjuju izravno osobne podatke, ali temelje se na jedinstvenoj identifikaciji preglednika i internetskog uređaja Korisnika.