Kružna ekonomija ključna je za razvoj održivog poslovanja

Najveći izazov sustav gospodarenja otpadom

3 min za čitanje
Piše: Marija Margareta Klika, Starija savjetnica, Dialog komunikacije

U sklopu #StartDialog ciklusa online panela, u organizaciji platforme THE GREEN HUB održana je rasprava pod nazivom „Izazovi održivog poslovanja u proizvodnim kompanijama“. Pod moderatorskim vodstvom direktorice agencije Dialog komunikacije Marine Čulić Fischer, u panel diskusiji sudjelovali su Ivana Petričević (Fortenova grupa/Jamnica plus), Matija Hlebar (Podravka), Vesna Petrović (Folder) i Tihana Veljačić (THE GREEN HUB, Ditch Plastic Croatia).

Pred okupljenim sudionicima raspravljalo se o novo usvojenom Zakonu o gospodarenju otpadom kojim se u hrvatsko zakonodavstvo prenosi Direktiva o smanjenju utjecaja određenih plastičnih proizvoda na okoliš, kružnoj ekonomiji kao ekonomiji budućnosti i o odgovornosti svih dionika u procesu zaštite okoliša – potrošača, proizvođača i regulatora tržišta.

Ivana Petričević istaknula je kako Grupa pića, koja je dio Fortenova grupe, a čine ju proizvodne kompanije Jamnica plus, Sarajevski kiseljak i Mg Mivela, godinama prilagođava svoje proizvodne procese i dizajn proizvoda kako bi doprinijela smanjenju plastične ambalaže te istovremeno smanjila emisiju CO2 u okoliš.

Kao najveće izazove s kojima se susreće Podravka, Matija Hlebar naveo je postojeću infrastrukturu gospodarenja otpadom, te što još nisu u potpunosti ponuđena alternativna rješenja  za određene vrste višeslojne ambalaže koja se koristi za pakiranje proizvoda. Cilj Podravke je pronaći vrste višeslojne ambalaže koje se mogu lako i jednostavno prikupljati, sortirati i reciklirati, te na tome zajednički radi sa svojim strateškim dobavljačima.

Vesna Petrović iz tvrtke Folder istaknula je važnost prelaska s dosadašnje linearne na kružnu ekonomiju, u kojoj je gospodarenje otpadom direktno povezano s proizvodnjom, te kao primjer dobre prakse ponovne uporabe navela suradnju kompanije Labud i trgovine Žabac u kojoj se deterdženti ovog proizvođača mogu kupiti u rinfuzi u povratnoj ambalaži.

“Kada pričamo o budućnosti kružne ekonomije u Hrvatskoj, potrebna je promjena u svijesti potrošača i odmak od “throw away” kulture. Kada se to dogodi, i kompanije će se morati prilagoditi novim zahtjevima i potrebama potrošača. Osnova svega je edukacija potrošača, promjena navika i  prepoznavanje kompanija koje ulažu napore kako bi svoje poslovne i proizvodne procese učinile održivijima i manje štetnima za okoliš i zajednicu u kojoj djeluju.”, izjavila je Tihana Veljačić, suosnivačica platforme THE GREEN HUB i pokretačica inicijative Ditch Plastic Croatia.

https://www.youtube.com/watch?v=uGJIzhpj8y4

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Savladajte javni nastup u 10 ključnih koraka

Dok su neki „rođeni“ za javni nastup, drugima to može predstavljati značajan izazov, srećom savladiv!

Kreativnost i pomoć onima u potrebi ključni su za uspjeh blagdanskih kampanja brendova

Koliko pažnje poklanjamo blagdanskim kampanjama? Privlače li nas više inovativni koncepti ili tradicionalni motivi? Odgovore na ova i mnoga druga pitanja pronašli smo provodeći anketu Vox Populi u prosincu.

Reputacijski rizici u fokusu 2025.

Kome idu 24 milijarde USD?