Savladajte javni nastup u 10 ključnih koraka
Dok su neki „rođeni“ za javni nastup, drugima to može predstavljati značajan izazov, srećom savladiv!
Najveći izazov sustav gospodarenja otpadom
U sklopu #StartDialog ciklusa online panela, u organizaciji platforme THE GREEN HUB održana je rasprava pod nazivom „Izazovi održivog poslovanja u proizvodnim kompanijama“. Pod moderatorskim vodstvom direktorice agencije Dialog komunikacije Marine Čulić Fischer, u panel diskusiji sudjelovali su Ivana Petričević (Fortenova grupa/Jamnica plus), Matija Hlebar (Podravka), Vesna Petrović (Folder) i Tihana Veljačić (THE GREEN HUB, Ditch Plastic Croatia).
Pred okupljenim sudionicima raspravljalo se o novo usvojenom Zakonu o gospodarenju otpadom kojim se u hrvatsko zakonodavstvo prenosi Direktiva o smanjenju utjecaja određenih plastičnih proizvoda na okoliš, kružnoj ekonomiji kao ekonomiji budućnosti i o odgovornosti svih dionika u procesu zaštite okoliša – potrošača, proizvođača i regulatora tržišta.
Ivana Petričević istaknula je kako Grupa pića, koja je dio Fortenova grupe, a čine ju proizvodne kompanije Jamnica plus, Sarajevski kiseljak i Mg Mivela, godinama prilagođava svoje proizvodne procese i dizajn proizvoda kako bi doprinijela smanjenju plastične ambalaže te istovremeno smanjila emisiju CO2 u okoliš.
Kao najveće izazove s kojima se susreće Podravka, Matija Hlebar naveo je postojeću infrastrukturu gospodarenja otpadom, te što još nisu u potpunosti ponuđena alternativna rješenja za određene vrste višeslojne ambalaže koja se koristi za pakiranje proizvoda. Cilj Podravke je pronaći vrste višeslojne ambalaže koje se mogu lako i jednostavno prikupljati, sortirati i reciklirati, te na tome zajednički radi sa svojim strateškim dobavljačima.
Vesna Petrović iz tvrtke Folder istaknula je važnost prelaska s dosadašnje linearne na kružnu ekonomiju, u kojoj je gospodarenje otpadom direktno povezano s proizvodnjom, te kao primjer dobre prakse ponovne uporabe navela suradnju kompanije Labud i trgovine Žabac u kojoj se deterdženti ovog proizvođača mogu kupiti u rinfuzi u povratnoj ambalaži.
“Kada pričamo o budućnosti kružne ekonomije u Hrvatskoj, potrebna je promjena u svijesti potrošača i odmak od “throw away” kulture. Kada se to dogodi, i kompanije će se morati prilagoditi novim zahtjevima i potrebama potrošača. Osnova svega je edukacija potrošača, promjena navika i prepoznavanje kompanija koje ulažu napore kako bi svoje poslovne i proizvodne procese učinile održivijima i manje štetnima za okoliš i zajednicu u kojoj djeluju.”, izjavila je Tihana Veljačić, suosnivačica platforme THE GREEN HUB i pokretačica inicijative Ditch Plastic Croatia.
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Dok su neki „rođeni“ za javni nastup, drugima to može predstavljati značajan izazov, srećom savladiv!
Koliko pažnje poklanjamo blagdanskim kampanjama? Privlače li nas više inovativni koncepti ili tradicionalni motivi? Odgovore na ova i mnoga druga pitanja pronašli smo provodeći anketu Vox Populi u prosincu.
Kome idu 24 milijarde USD?