Kuhanje se na TikToku čini lako, a kuhati može svatko

TikTok ne diktira trendove samo na društvenim mrežama, već i u prehrambenoj industriji.

5 min za čitanje
Piše: Nataša Blagojević

Koliko puta ste se zatekli kako fotografirate desert kako biste ga objavili na Instagram ili tražite inspiraciju na YouTubeu za recept kojim ćete oduševiti goste na ručku? Društvene mreže nepovratno su promijenile prehrambenu industriju, a novi game changer u tom području je TikTok. Hashtagovi koji se odnose na sadržaje poput recepata broje milijarde pregleda. Samo #food ima skoro 600 milijardi pregleda, dok #yummy ima 92 milijarde. Čak i ako niste korisnik TikToka, vrlo vjerojatno niste propustili trendove poput tjestenine s feta sirom i dalgona kave, koji su preplavili i ostale društvene mreže.

 

Primjer  viralnog TikTok recepta

@feelgoodfoodie

Baked feta pasta with cherry tomatoes!! Recipe on blog • Inspired by @grilledcheesesocial ???? #tiktokpartner #LearnOnTikTok #fetapasta #recipes

♬ original sound – Feel Good Foodie

 

U nastavku donosimo kako trenutno najpopularnija društvena mreža na svijetu utječe na to kako kupujemo i pripremamo hranu te gdje i kako jedemo.

 

Kuhanje nikad nije izgledalo jednostavnije

 

Iako se na TikToku mogu pronaći različiti sadržaji na temu hrane, poput recenzija restorana, isprobavanja hrane ili kupnje u trgovini, najčešći su recepti. Ono što ih možda razlikuje od dosadašnjih trendova jest to da su idejno sve jednostavniji, ne zahtijevaju previše namirnica i pripremaju se u svega nekoliko koraka. To je posebno zanimljivo mlađim generacijama, koji se upravo uz recepte TikTokera uče kuhati. Korisnici su danas u potrazi za brzim, ali zdravim obrocima, koje u nedostatku vremena mogu jednostavno pripremiti, a zadržati kvalitetu i ugodu koju pruža jelo spremljeno kod kuće. TikTok obiluje upravo takvim receptima, koji su k tome još lako razumljivi vizualno privlačni.

 

Koliko je utjecaj TikTok jak, dobro potvrđuju i primjeri trgovina koji su primijetili potražnju za određenim proizvodima koji su bili trend na ovoj platformi. Tako se na internetskim stranicama i policama sve više njih nalaze posebno istaknuti upravo proizvodi koji su potrebni za pripremu prema receptima koji su omiljeni korisnicima.

 

TikTokerima nije teško odvesti se u restoran u drugom gradu

 

Osim što nas inspirira da se okušamo u raznim receptima i gastronomskim izazovima, čini se kako uz TikTok rado biramo i restorane čiji nam se sadržaj svidi ili ako ih kreatori sadržaja pozitivno ocijene. Istraživanje provedeno među korisnicima TikToka u SAD-u pokazalo je kako ih je 36 % posjetilo restoran ili naručilo hranu iz njega nakon što su vidjeli TikTok video o restoranu. Privukla ih je hrana koja je u videima izgledala iznimno ukusno i primamljivo (55 %) ili nešto jedinstveno u ponudi restorana (51 %). Prilikom donošenja odluka o restoranima, istraživanje je pokazalo kako na TikTokere najviše utječu mišljenja korisnika koje osobno poznaju i kojima vjeruju o restoranima, dok su na drugom mjestu video sadržaji TikTok food influencera. Ne manje važno i posebno zanimljivo u kontekstu turizma, čini se kako korisnicima TikToka nije teško niti posjetiti drugi grad, kako bi ondje pronašli nešto posebno i drugačije za isprobati.

 

Primjer inovativne i orignalne ponude restorana

@tildeathdouspart

So Creative! ???? #fyp #foryoupage #socal #unicorn #disney #spongebob #cottoncandy #polarplayground #dateideas #ItStartsOnTikTok #foodies #datenight

♬ It’s Tricky – RUN DMC

 

 

Uz TikTok upoznajemo druge kulture i prehrambene navike

 

Bilo da je riječ o nacionalnim kuhinjama zemalja koje su nam zanimljive, a do sada ih nismo posjetili ili isprobali poznatija i manje poznata jela tih kuhinja, ili posebnim prehrambenim potrebama, na TikToku možemo pronaći sve ove sadržaje.

 

Možda i najbolji primjer jela koji je obišao svijet, korejska je ulična hrana odnosno slatkiš Dalgona. Dalgona je popularnost stekla nakon što su korisnici TikToka počeli rekreirati ideju koju su vidjeli u Netflixovoj seriji Igra lignje. Također, pažnju je privukao i talijanski koktel, nakon što je video u kojem glumica Emma D‘Arcy otkrila kako je njezino omiljeno piće “Negroni Sbagliato s Proseccom” postao viralan. Korisnike je nasmijalo kako je glumica istaknula pripremu s proseccom, što u Sbagliato verziji „koktela s greškom“ nije potrebno spominjati jer se već iz imena da zaključiti kako nije prema originalnom receptu koji uključuje gin, već „pogrešnom“ koji je naziv upravo dobio jer je navodno konobar prilikom pripreme koktela uzeo krivu bocu, onu s prossecom umjesto s ginom.

 

Originalni Negroni Sbagliato video / audio trending

@hbomaxbr

Emma D’Arcy falando “negroni… sbagliato… prosecco…” não sai da minha cabeça há 3 dias #ACasaDoDragão #HouseoftheDragon #Rhaenyra #Alicent

♬ Aceitas um negroni sbagliato – HBO Max Brasil

 

Kreatori sadržaja koji predstavljaju nacionalna jela imaju veliku odgovornost prema publici jer ih TikTokov algoritam može nagraditi milijunima pregleda, što je izvrsna prilika za promociju najboljeg što njihova zemlja može ponuditi. Veliku odgovornost imaju i kreatori sadržaja koji progovaraju o specifičnim zdravstvenim problemima i potrebama za prilagođenu prehranu. Kod njih, tema je posebno osjetljiva. Korisnicima koji su u potrazi za takvim sadržajem, pomaže pronaći druge korisnike sa sličnim problemima i uz njihov sadržaj lakše usvojiti nove prehrambene navike.

 

TikTok obiluje i savjetima kako prilagoditi prehranu treninzima, što može biti korisno prilikom uvođenja novih ili potrebe za pojačanim unosom nekih specifičnih nutritivno bogatih namirnica. Dodatno, tema koja je sve prisutnija vezana je uz različite poremećaje o prehrani. Međutim, iako je važno podići svijest o njima, baš kao i promovirati zdrav i aktivan životni stil, izazov je pronaći sadržaj koji je stručno utemeljen. Platforma će u budućnosti morati ulagati još više kako bi osigurala sadržaj koji će za korisnike biti primjeren i siguran, a korisnike educirati kako odgovorno pristupati sadržajima koje vide i kritički ih promišljati.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Može li promjena narativa promijeniti način na koji ljudi doživljavaju ESG?

Promjenom kompliciranog ESG jezika kompanije mogu dobiti puno više podrške za svoje održive napore.

Tko su i što znaju najveći utjecajnici današnjice?

Vrijednost influencer marketinga bi do 2032. trebala dosegnuti 200 milijardi dolara.

Žene dominiraju u komunikacijskoj industriji – mit ili istina?

Istraživanje Vox Populi u ožujku otkrilo je da većina ispitanika smatra da muškarci imaju veće izglede za zapošljavanje na tržištu radu, no da je u komunikacijskoj industriji ipak više žena.