LinkedInov B2B marketing izvještaj donosi optimizam
Unatoč globalnim nestabilnostima i ekonomskim poremećajima, B2B lideri diljem svijeta su optimistični oko investicija, a marketing im je iznimno važan u razvoju poslovanja.
—
3 min za čitanje
Piše:
Kristina Rak
B2B tržište u proteklih nekoliko godina značajno se promijenilo, a danas su upravo B2B kompanije među nekima od globalno najuspješnijih. Kakvo je trenutno stanje i koji su najvažniji trendovi koje možemo očekivati u budućnosti otkrivamo premaistraživanju i predviđanjima LinkedIna, najveće društvene mreže za poslovno umrežavanje. U nastavku donosimo najvažnije zaključke iz LinkedIn B2B izvještaja za 2023.
Budžeti će rasti
Usprkos trenutnoj ekonomskoj situaciji, polovica ispitanika je optimistična što se tiče prihoda za sljedeću godinu. Jedan od mogućih uzroka tome je i porast marketinških budžeta. Čak 59 % ispitanika izjavilo je kako su budžeti za marketing bili veći u protekloj godini u usporedbi s godinom prije, a 67 % ih očekuje kako će nastaviti rasti i sljedeće godine.
B2B marketinški stručnjaci prepoznaju važnost razvoja brenda, povezivanja s klijentima te izgradnje povjerenja, tako da se najveći dio budžeta (36 %) ulaže u generiranje leadova, 30 % u brendiranje, 20 % na stvaranje potražnje, a 15 % na account-based marketing. Smatraju kako će pronalaženje novih klijenata predstavljati najveći marketinški izazov idućih par godina, stoga će više ulagati u stjecanje novih klijenata nego u zadržavanje postojećih.
Povratak događanja uživo
Sudionici LinkedInovog istraživanja istaknuli su i važnost online te offline marketinških kanala. Spomenuli su događaje uživo kao marketinšku strategiju koju planiraju najviše koristiti u sljedećoj godinijer oni pružaju odlične prilike za networking. Personalizacija i izgradnja odnosa s klijentima bit će važnija od promocije proizvoda, zato će na digitalnim kanalima najviše biti zastupljeni video sadržaj (59 %) ithought leadership (57 %), odnosno sadržaj kojim se CEO pozicionira kao stručnjak u svojem području. Za B2B marketing, LinkedIn je i dalje najkorištenija društvena mreža (80 %), a slijede ju YouTube (63 %), Facebook (57 %) i Instagram (52 %).
AI je učinkovit, ali ne može zamijeniti kreativnost
Jedan od novijih alata koji se danas koristi u skoro svakoj industriji, pa tako i B2B marketingu, je generativni AI. Ispitanici su naglasili učinkovitost i stvaranje sadržaja kao njegove glavne prednosti. AI planiraju koristiti u budućnosti jer im to pruža više vremena za važnije zadatke. Međutim, AI ima svoja ograničenja. Iako je odličan za obradu i analizu velike količine podataka, ispitanici su suglasni kako ne može zamijeniti ljudsku kreativnost.
Analiza podataka vještina je budućnosti
Marketinški stručnjaci trebali bi stalno razvijati svoje vještine kako bi bili spremni na neprestane promjene u industriji koje su rezultat razvoja novih tehnologija i ekonomskih (ne)prilika. Kreativnost i storytelling, korištenje tehnika pripovijedanja kako bi se povezali s ciljnom publikom, među najvažnijim su vještinama u marketingu i komunikaciji općenito. Ipak, iako se veliki fokus stavlja na kreativne vještine, ne smiju se zaboraviti ni one tehničke. Kao jednu od vještina koje je potrebno usvojiti ispitanici su izdvojili svladavanje marketinške tehnologije i analize podataka. Ključna je poruka ovdje kako je dobra analiza temelj za poboljšanje marketinških strategija i ostvarivanje zadanih ciljeva.
Prijavite se na naš Newsletter!
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Izdvojeno
Više od pola potrošača prepoznalo je neiskrene društvene inicijative brandova!
Potrošači nemaju dovoljno povjerenja u društveno odgovorne tvrdnje kompanija, traže više transparentnosti, a trećina ih smatra da bluewashing može imati dugoročne posljedice!
Koristimo kolačiće kako bismo unaprijedili korisničko iskustvo na našem mrežnom sjedištu. Odaberite kolačiće koje želite dopustiti da postavimo na vaše računalo. Za više informacija pogledajte našu "Politiku Kolačića" i "Zaštitu privatnosti.
Nužni
Nužni su za funkcioniranje mrežnog sjedišta i ne mogu se isključiti. Uobičajeno se postavljaju kao odgovor radnje Korisnika koje uključuju zahtjev za uslugama, kao što su postavke kolačića, prijava ili ispunjavanje obrazaca.
Izvedbeni
Omogućuju anonimno bilježenje posjeta i izvora prometa, koji dijelovi mrežnog sjedišta su više ili manje posjećeni, kretanje Korisnika po mrežnom sjedištu kako bismo mogli mjeriti i poboljšati učinkovitost mrežnog sjedišta. Ne pohranjuju izravno osobne podatke, ali temelje se na jedinstvenoj identifikaciji preglednika i internetskog uređaja Korisnika.