Napeto, ali bez sadržaja

Parlamentarni izbori 2020. još jednom su pokazali komunikacijsku nefleksibilnost hrvatskih političara

4 min za čitanje
Piše: Nataša Blagojević

Treći #StartDialog online panel protekao je u znaku političke komunikacije, i to ne bez razloga – hrvatski parlamentarni izbori održat će se za manje od mjesec dana i to će biti prvi izbori u razdoblju post-korone. Što misle o “sigurnom” sloganu HDZ-a, rastu rejtinga  SDP-a i ponašanju predsjednika Milanovića moderatorici Marini Čulić Fischer u živoj su diskusiji ispričali Mislav Bago (Nova TV), Damira Gregoret (RTL Hrvatska), Jerko Trogrlić (VAJT) i Gordan Turković (CTA komunikacije).

 

Sigurnost građena na strahu

Rasprava je započela premisom kako je timing izbora bio očekivani korak stranke na vlasti (HDZ), koji se dogodio na valu uspješne komunikacije vezane uz borbu protiv koronavirusa. Panelisti su se složili da se situacija u međuvremenu dramatično promijenila i da je bilo potrebno poruke prilagoditi novom okruženju, što se nije dogodilo. Mislav Bago naglasio je da je jedina šansa HDZ-a da biračima uspješno plasira slogan “Sigurna Hrvatska” ponovno pobuđivanje osjećaja straha – ovaj put od neizvjesne gospodarske situacije, tj recesije u koju Hrvatska sasvim sigurno ide, s čime se složio i Jerko Trogrlić rekavši kako su poruke od jučer zastarjele i kako birači već danas gledaju prema budućnosti. Istaknuo je i problem eventualne promjene na čelu države u kontekstu nesigurnosti birača u razvoj situacije, kao i izostanak osjećaja liderstva od strane čelnika oporbe Davora Bernardića, te dvojbene autentičnosti Restart koalicije. Panelisti su se složili da ni jedna politička opcija ne nudi viziju budućeg razvoja zemlje i da svima kronično nedostaje sadržaja, te otvorili mogućnost skorih ponovnih izbora bez trenutno ključnih političkih lidera – Andreja Plenkovića i Davora Bernardića. Mislav Bago slikovito je rekao da njih dvojica igraju utakmicu života.

Seks od pet minuta

Kada govorimo o tome koje komunikacijske poruke bi stranke trebale plasirati biračima, Bago je istaknuo kako programi nisu ono što pokreće ljude, te da birači svoj vrijednosni sud i odluku za koga će glasati donose ranije, na osnovu vlastitih preferencija i emocija. Trogrlić se s time nije složio u potpunosti, te je poentirao kako se dio neodlučnih ili pasivnih birača može motivirati kvalitetnim kampanjama koje stvaraju podražaj, pažljivo biranim ciljanim porukama i konzistentnom komunikacijom. Hrvatsku izbornu komunikaciju slikovito je nazvao “seksom u kojem postoji isključivo misionarski položaj za vrijeme kojeg su ugašena svjetla i sve je gotovo za pet minuta”, dok birači očekuju da ih se zavodi.

Turković se nadovezao zaključkom kako u hrvatskoj političkoj komunikaciji nedostaje ideja i inovacija, kako se ne slušaju savjeti komunikacijskih stručnjaka, niti koriste svi raspoloživi alati, osobito oni digitalnog karaktera. Bago se složio s tim i zaključio kako je to posljedica stava domaćih političara da su oni zapravo najbolji PR-ovci i komunikacijski stručnjaci.

 

Milanović protiv SDP-a

Komentirajući recentnu komunikaciju predsjednika Milanovića, Damira Gregoret je ustanovila kako su poruke i ponašanje predsjednika kontradiktorne i pomažu premijeru, odnosno mobilizaciji desnog biračkog tijela, s čime SDP zasigurno nije sretan.

U završnom dijelu panela, Trogrlić je savjetovao političarima da se ne bave banalnostima i ideološkim raspravama i da neodlučnim biračima ponude viziju nove Hrvatske, Turković je poručio da više koriste savjete stručnjaka, Gregoret da pažljivo biraju bitke i imaju jasne ciljeve, a Bago da imaju na umu da je manje ustvari više i da ne varaju birače jer će to ovu zemlju povući u još veću depresiju.

Cijelu raspravu možete pogledati i poslušati na Dialog YouTube kanalu, a kako biste doznali o čemu će biti riječi na sljedećem #StartDialog panelu, pretplatite se na naš newsletter putem https://bit.ly/Dialog_newsletter.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Savladajte javni nastup u 10 ključnih koraka

Dok su neki „rođeni“ za javni nastup, drugima to može predstavljati značajan izazov, srećom savladiv!

Kreativnost i pomoć onima u potrebi ključni su za uspjeh blagdanskih kampanja brendova

Koliko pažnje poklanjamo blagdanskim kampanjama? Privlače li nas više inovativni koncepti ili tradicionalni motivi? Odgovore na ova i mnoga druga pitanja pronašli smo provodeći anketu Vox Populi u prosincu.

Reputacijski rizici u fokusu 2025.

Kome idu 24 milijarde USD?