Pet osnovnih koraka do izgradnje brand awarenessa

Svijest o brendu moguće je graditi i širiti na mnogo načina, a evo i kako svoj brend možete učiniti prepoznatljivim

Piše: Viktorija Stukar

Cilj svake kompanije prepoznatljivost je njihovog brenda, bilo da se radi o korporativnom brendu, proizvodu ili usluzi. Tvrtke žele da njihov brend korisnicima bude sinonim za kategoriju, da prepoznaju njegovu osobnost i ključne poruke, da u vezi s njim imaju pozitivne asocijacije i da ga rado preporučuju svojim prijateljima, poznanicima i poslovnim partnerima.

Svijest o brendu moguće je graditi i širiti na mnogo načina – putem oglašavanja, dizajna, prepoznatljivosti na mjestu prodaje, društvene odgovornosti, employer brendinga, sponzorstava, web stranice, društvenih mreža i dr.

Kako svoj brend možete učiniti prepoznatljivim u samo pet (naizgled) jednostavnih koraka:

  1. Utvrdite po čemu se razlikujete od drugih

Prvi korak u izgradnji identiteta vašeg brenda je definiranje njegovih osobina. Je li prpošan, vrckav, duhovit, seksi, pouzdan, inovativan ili ozbiljan? Imajte na umu da ne može biti sve, pazite da je atraktivan ciljnoj grupi i da se razlikuje od konkurencije. Koncentrirajte se na one osobine koje su samo vaše, koje su autentične i imaju kredibilitet (jer imidž nije ono što vi mislite o sebi, nego ono što drugi pričaju o vama).

  1. Definirajte svoju publiku

Puno ćete lakše izgraditi svijest o svom brendu ako točno znate kome se obraćate i što je to što određenu skupinu pokreće, koji su im problemi i kako im možete pomoći. Target 18-65 nije pravi put do uspjeha.

Precizno definirajući svoje kupce privući ćete prave ljude i lakše postići usklađenost između njih i vas.

  1. Budite dosljedni

Svaka šansa da korisnik čuje za vaš brend, ostvari s njim neku interakciju ili se odluči za kupnju je dragocjena. Pobrinite se ostaviti najbolji mogući dojam i zainteresirajte ga. Svi vaši kanali (web stranica, društvene mreže, newsletter itd.) moraju slati jednaku poruku. Neka poruka koju pokušavate prenijeti bude dosljedna, a vaši kanali usklađeni jer ćete u suprotnom zbuniti korisnike i vrlo lako ih izgubiti.

  1. Budite pozitivni

Ciljevi brend komunikacije za različite kompanije i brendove podrazumijevaju različite stvari. Neki žele da svi znaju da su ekološki osviješteni, drugi da budu prvi koji vam padnu na pamet kada pomislite da se morate zdravije hraniti, a treći pak da pojedete još taj jedan slatkiš više – jer jednom se živi!

Bez obzira na što se odnosi poruka koju brend šalje, jedna stvar je konstanta – ona mora biti pozitivna. Nitko neće ni pomisliti na kupnju vašeg proizvoda ili usluge ukoliko će se nakon primljene komunikacije osjećati kao da je upravo pogledao dnevnik. Uostalom, biste li vi?

Ljudi se žele osjećati dobro, a nakon kupnje vašeg proizvoda ili usluge želite da su radosni kao djeca koja su upravo dobila novu igračku.

  1. Upotrijebite svoje ime, logotip i URL za jačanje identiteta svog brenda

Olakšajte korisnicima upoznavanje s vašim brendom. Posvetite posebnu pažnju dijelu svoje web stranice „O nama“, jer će neki korisnici upravo tamo stvoriti svoj prvi dojam o vama.

Vaš logo, ime vašeg brenda i URL moraju biti u skladu s vašim željenim identitetom. Potrudite se od početka odabrati ih tako da ne djeluju kao kopija nekog postojećeg brenda i provjerite postoje li slična imena na društvenim mrežama koje planirate koristiti. Iako možda nećete na sve kanale izaći odmah, sigurno ne želite da vam se dogodi da ime koje želite bude zauzeto na pola planiranih platformi i prisili vas na razne izvedenice imena koje zatim zbunjuju korisnike i djeluju neozbiljno.

Prije početka komunikacije registrirajte svoje ime na svim planiranim platformama i tako izbjegnite neke od potencijalnih problema.

Priliku da povećate svijest među korisnicima  imate svaki put kad netko spomene vašu marku, podijeli vaš URL ili vidi vaš logotip. Sve je to dio vašeg identiteta, zato iskoristite baš sve što možete!

 

Više savjeta po pitanju brand awareness strategije možete pročitati i ovdje.

 

Izdvojeno

Hoće li influencers marketing preživjeti 2020.?

Peto izdanje DIABLOGA na temu promjena u influencers marketingu.

S umjerenim optimizmom u 2021.

Kraj godine vrijeme je kada se zbrajaju poslovni rezultati i rade planovi za iduću poslovnu godinu i to je valjda jedino što se u 2020. u odnosu na prethodne godine nije promijenilo.

Linkedin story

LinkedIn story: Još jedna opcija koja nas treba potaknuti na razgovor

LinkedIn story tek se nedavno pojavio na našim ekranima i probudio znatiželju, a mi smo za vas proučili kako funkcionira, što nudi i kako ga najbolje iskoristiti.