Početak kraja hijerarhijskog modela liderstva

Liderstvu po birokratskom top-down modelu došao je kraj – zaključak je studije “Ketchum Leadership Communication Monitor 2015.”, koju je po četvrti put proveo Ketchum, jedna od vodećih svjetskih agencija za odnose s javnošću.

2 min za čitanje
Piše: Dialog Komunikacije

Istraživanje je provedeno na uzorku od preko 6000 ispitanika u 12 zemalja, od kojih su se tražili odgovori koji se tiču učinkovitog liderstva, komunikacije i poveznice između dvaju pojmova. Ključna je spoznaja istraživanja činjenica da 41% ispitanika smatra da liderstvo treba dolaziti od same organizacije i svih njezinih članova, a ne od strane izvršnih direktora, za što se opredijelilo tek 25% ispitanih. Samo jedna četvrtina ispitanika vjeruje da su, ukupno gledajući, lideri učinkoviti, a više od polovice ispitanih kupit će manje ili čak potpuno prestati kupovati određene proizvode ako se razočaraju ponašanjem čelnika kompanija.

Rezultati studije označili su početak kraja birokratskog top-down modela vodstva, koji je nastupio zbog kolizije s današnjim umreženim svijetom u kojem ljudi na sve većem broju platformi neprestano izmjenjuju informacije u realnom vremenu. Prvenstvo vodstva pridaje se visoko umreženim i utjecajnim “liderima bez titule”, a takva kolaborativna komunikacijska kultura osnažuje pojedince bez obzira na njihovo mjesto na hijerarhijskoj ljestvici.

Istraživanje je pokazalo da je pet najvažnijih karakteristika učinkovitog lidera u svojoj osnovi i dalje povezano s njihovim načinom komuniciranja. Tako se prvenstvo pridaje davanju osobnog primjera (63%), potom otvorenom i transparentnom komuniciranju (61%), priznavanju pogrešaka (59%), uočavanju i poticanju najboljeg u drugima (58%) te smirenom i samouvjerenom rješavanju kriznih situacija (58%).

Ovogodišnja studija pokazuje i da visokih 61% ispitanika očekuje da su muškarci ti koji bi trebali voditi svijet kroz narednih pet godina, što je u odnosu na prošlogodišnje rezultate porast od čak 7%. Ipak, žene lideri su se i ove godine pokazale uspješnijima od muških kolega u tri od pet ključnih osobina koje dobar lider mora posjedovati.

“Ovogodišnja KLCM studija pokazala je i porast kredibiliteta društvenih mreža kada se radi o utjecaju korporativnih lidera na javno mnijenje. Ljudi žele da su njihovi lideri osobno prisutni u komunikaciji prema ciljanim javnostima. Važnu ulogu u formiranju korporativnog imidža ipak još uvijek imaju i priopćenja za javnost, televizijski i print intervjui, službene web stranice i javni nastupi lidera. Utjecaj oglašavanja u ovom kontekstu bilježi pad.”, naglasila je Marina Čulić Fischer, direktorica agencije Dialog komunikacije, Ketchumova ekskluzivnog zastupnika u Hrvatskoj.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Savladajte javni nastup u 10 ključnih koraka

Dok su neki „rođeni“ za javni nastup, drugima to može predstavljati značajan izazov, srećom savladiv!

Kreativnost i pomoć onima u potrebi ključni su za uspjeh blagdanskih kampanja brendova

Koliko pažnje poklanjamo blagdanskim kampanjama? Privlače li nas više inovativni koncepti ili tradicionalni motivi? Odgovore na ova i mnoga druga pitanja pronašli smo provodeći anketu Vox Populi u prosincu.

Reputacijski rizici u fokusu 2025.

Kome idu 24 milijarde USD?