Politika i društvene mreže: Glasamo li ili samo skrolamo?

Društvene mreže nezaobilazan su alat i u političkoj komunikaciji, ali rezultati pokazuju da prisutnost ne znači nužno i utjecaj.

2 min za čitanje
Piše: Bruna Trze

Uoči lokalnih izbora, proveli smo novu Vox Populi anketu kako bismo ispitali koliko pažnje građani posvećuju političkim kampanjama. Gledamo li sadržaj političara na društvenim mrežama? Vjerujemo li im više kao osobama ili kao predstavnicima stranaka? I može li nas ijedan story ili reel uvjeriti da promijenimo svoj izbor? Odgovore donosimo u nastavku!

Kampanja ne mijenja mišljenje – barem ne još

Samo 55 % ispitanika na Instagramu i LinkedInu pratilo je političke kampanje uoči lokalnih izbora. Kampanje su većinom ocjenili prosječnima (75 %). Tri četvrtine ih se izjasnilo kako planira izaći na izbore, a većina je u danom trenu znala za koga će glasati. Štoviše, iznimno visok postotak (87 %) potvrdilo je kako aktualna kampanja uopće nije utjecala na izbor političke opcije, odluku su donijeli neovisno o onome što su vidjeli ili čuli posljednjih tjedana. Slično vrijedi i za samu izlaznost – kampanja nije bila motivator za 83% sudionika. Temeljem rezultata postavlja se pitanje koliko su dobro postavljene komunikacijske strategije, a same kampanje učinkovit alat.

Političari na mrežama: prisutni, ali nedovoljno uvjerljivi

Kad je riječ o stilu komunikacije, osobni pristupi političara uvjerljivo su učinkovitiji od stranačkih – 85 % birača više cijeni direktan i osoban nastup. Unatoč tome, 63 % smatra da bi političke objave na društvenim mrežama trebale biti jasnije regulirane i transparentnije označene, što ukazuje na potrebu za većom odgovornošću u digitalnom prostoru. Ako žele biti relevantni, političari će morati ponuditi više od prisutnosti – jasnu poruku, autentičnost i sadržaj koji birači doživljavaju kao vjerodostojan.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Otkivamo tajni sastojak za uspješan pitch

Agencijski natječaji postaju sve kompleksniji, a rokovi sve kraći.

Politika i društvene mreže: Glasamo li ili samo skrolamo?

Društvene mreže nezaobilazan su alat i u političkoj komunikaciji, ali rezultati pokazuju da prisutnost ne znači nužno i utjecaj.

Kako i zašto koristiti AI u tržišnim komunikacijama

Generativna umjetna inteligencija sve je prisutnija u našem radu