Poznate osobe na eventima- da ili ne?

Naša posljednja #VoxPopuli anketa ispitala je koliko je publici važno prisustvo poznatih osoba na različitim eventima.

Piše: Viktorija Stukar

Prilikom planiranja eventa organizatori većinom pokušavaju angažirati i privući što je više moguće poznatih ličnost kako bi na kraju privukli što više sudionika, prodali više karata, dobili više naslova u medijima i slično. Pritom poznata osoba može biti svatko, od pjevačice, influencera, stručnjaka ili bilo koga drugog koga će publika prepoznati.

Naša posljednja #VoxPopuli anketa ispitala je koliko je publici važno prisustvo poznatih osoba na različitim eventima, a ovo su rezultati:

Samo 25% ispitanika reklo je da su im privlačniji eventi na kojima sudjeluju poznate osobe dok je čak 75% njih odgovorilo da im to uopće nije važno.

Sigurni smo da se mnogi organizatori evenata neće složiti s ovakvim odgovorima budući da iz iskustva znaju da eventi s poznatim osoba imaju mnogo veću posjećenost, no, u ovom slučaju treba itekako uzeti u obzir tip eventa koji se organizira, kakav mu je cilj, a i kakva je ciljana publika. Naravno da se edukativni eventi, humanitarna događanja ili predstavljanja novih proizvoda nikako ne mogu usporediti.

Među ispitanicima 42% je onih koji  smatraju da poznate osobe daju kredibilitet eventima, a 58% onih koji tvrde  da to nije tako.

 

Rezultati su ovdje ipak nešto blaži i bliži polovici, što smo i očekivali. Poznata osoba itekako može dati kredibilitet određenom eventu, ali ga i sniziti. Ukoliko je tema eventa blisko povezana s područjem u kojem je osoba uspješna i „na vrhu ljestvice“ ona će sigurno eventu dati na vrijednosti, isto tako može dodati vrijednost novom proizvodu kojeg predstavlja ukoliko se životni stil i uvjerenja osobe preklapaju s idejom novog proizvoda. S druge strane,  angažman poznatih i slavnih na nekom eventu samo radi njihovog imena koje bi trebalo odzvoniti u ušima sudionika vjerojatno će ih samo odbiti.

Velika većina ispitanika (njih čak 89%) misli da poznate osobe koje se pojavljuju na eventima nisu autentične.

Zašto? Zato jer se na najrazličitijim eventima, različitih tema i svrhe konstantno pojavljuju jedne te iste osobe. Vjerujte, publika to itekako primjećuje i zamjera. Ne samo da će vas zbog angažmana poznatih koji doslovno „iskaču iz paštete“ prestati promatrati kao nešto bolje od ostalog, poželjno i zabavno već  će vas prestati primjećivati uopće, a to je kontraefekt kojem sigurno niste težili.

Na kraju, 30% ispitanika smatra da poznate osobe trebaju naplaćivati svoje prisustvo na edukativnim eventima, a čak 70% njih misli da svoje prisustvo na edukativnim eventima ne bi trebalo naplaćivati.

Mišljenje ispitanika s kojim se nikako ne možemo složiti i moramo stati u obranu poznatih. Edukativni event nije humanitarna akcija. Ukoliko netko dolazi odraditi predavanje i prenijeti svoje znanje, koje je relevantno za područje, zašto to ne bi trebao naplatiti? Među publikom se  već unatrag nekoliko godina ustalila ta čuda atmosfera gdje dobra većina smatra da što je osoba poznatija to više duguje zajednici i mora „vratiti natrag“.  Za svaki uspjeh potreban je trud i rad, za svako predavanje od sat vremena potrebne su godine učenja, za svako pojavljivanje na edukativnom eventu potrebni su sati pripreme, a to je jednako kao i svaki drugi posao koji ne biste ni pomislili ne naplatiti.

Na kraju, temeljem rezultata ankete i vlastitog dugogodišnjeg iskustva možemo zaključiti da poznate osobe same po sebe neće dodati nikakvu vrijednost vašem eventu ukoliko nisu usko povezane s područjem tj. temom eventa ili ako sudjeluju na baš svakom eventu.

Ne treba ih izbjegavati, dapače, treba samo vrlo pomno odabrati koga pozvati.

Izdvojeno

Pet osnovnih koraka do izgradnje brand awarenessa

Svijest o brendu moguće je graditi i širiti na mnogo načina, a evo i kako svoj brend možete učiniti prepoznatljivim

djeca youtuberi

Najpraćeniji i najplaćeniji Youtuberi današnjice su – djeca!

Djeca danas zarađuju milijune na svojim YouTube kanalima i pri tome se dobro zabavljaju.

DialogMythbuster: ako nemaš bar 100k pratitelja, nemaš ništa!

Što veće, to bolje. Je li moguće da na takav način razgovaramo čak i nakon što najveće društvene mreže aktivno koristimo više od desetljeća? Ako mislite da je odgovor ne, varate se.