Pretplata na Instagramu neće doprinijeti kvaliteti sadržaja

U novom izdanju Vox Populija istražili smo kakvo je mišljenje domaće publike o novoj opciji na Instagramu i mogućnosti pretplate na sadržaj.

4 min za čitanje
Piše: Anamarija Morić

Meta kompanija nedavno je predstavila novu opciju odnosno mogućnost pretplate na sadržaj odabranih kreatora na Instagramu. Pretplata se odnosi na Instagram priče putem kojih će kreatori stvarati ekskluzivan sadržaj samo za pretplatnike. Iako će ova opcija tijekom testnog razdoblja biti dostupna samo ograničenom broju američkih kreatora, planirano je proširiti ju na veći broj autora tijekom sljedećih nekoliko mjeseci. Kako bismo doznali što nam donosi mogućnost pretplate na sadržaj na Instagramu na ovaj način, upravo smo se tom temom pozabavili u našem posljednjem Vox Populi istraživanju.
S obzirom na to da više od pola sudionika istraživanja ne voli isprobavati nove opcije na Instagramu, nije iznenađujuće kako uopće nisu čuli novost o dolasku pretplate na Instagram storyje. Ispitanici su ujedno prilično ujednačeni u stavu kako ne podržavaju opciju uvođenja pretplate na Instagramu. Isti broj njih, visokih  94%, smatra kako  opcija pretplate neće privući nove korisnike same aplikacije.

PRIHVATLJIVA TARIFA ZA PRETPLATU

Uspješni kreatori sadržaja na Instagramu ulažu mnogo vremena u svoj rad kako bi njihov feed izgledao što atraktivnije i mnogima od njih je to svakodnevni posao za kojeg žele da je adekvatno plaćen. Kada je riječ o dodatnim mogućnostima za zaradu kreatora sadržaja kroz opciju pretplate, većina odgovora (85%) pokazuje kako sudionici Vox Populija ne bi pristali na plaćanje Instagram sadržaja kreatorima. Isti broj ispitanika smatra kako kreatori neće stvarati bolji sadržaj za koji bi se isplatilo izdvojiti novce. Iznos pretplate koji je sama platforma predložila varira od 0,99$ do 99$ te većina ispitanika, 95% njih, bi pristalo plaćati minimalan iznos za pretplatu, ako se na to odluče.

ZARAĐUJU LI KREATORI SADRŽAJA DOVOLJNO?

Kreatori sadržaja moraju biti što inovativniji i u korak s trendovima kako bi mogli zarađivati na ovaj način. Same društvene mreže počivaju na tome da što dulje zadrže korisnika u svojem okruženju, a kreatori sadržaja u tome imaju značajnu ulogu. Ipak, dvije trećine sudionika istraživanja smatra kako kreatori već sada dovoljno zarađuju. Njih 57% ujedno smatra kako pretplata na sadržaj neće pomoći u dodatnoj zaradi kreatora. Štoviše, njih 67%, smatra kako će pretplata utjecati na smanjenje broja followera kreatora sadržaja.

RADIJE ĆEMO SE PRETPLATITI NA EDUKATIVAN SADRŽAJ

Kako bismo provjerili ima li vrsta sadržaja ulogu u odluci bi li se sudionici istraživanja pretplatili na sadržaj koji objavljuju kreatori sadržaja na Instagramu, upitali smo koliko bi njih pristalo plaćati pretplatu za edukativni sadržaj, a koliko za zabavan. Njih 29% odabralo je zabavni sadržaj, a 71% edukativni.  Iako edukativni sadržaj na društvenim mrežama nije zastupljen u tolikoj mjeri kao zabavan,  po rezultatima istraživanja jasno se vidi da bi publika prije pristala platiti pretplatu na sadržaj koji će moći primijeniti za osobni rast , razvoj i učenje. Temeljem  ovih rezultata, tijekom testnog razdoblja bit će zanimljivo pratiti hoće li se povećati udio edukativnog sadržaja na društvenim mrežama te hoće li to utjecati na pojavu nekih novih formata koje će kreatori sadržaja osmisliti kako bi odgovorili na želje svojih pratitelja. Uvođenjem novih Instagram opcija i sama platforma mogla bi zaraditi, međutim mišljenje naših ispitanika oko toga je podijeljeno (48% se slaže, dok 52% njih se ne slaže s tom činjenicom).

Opcija pretplate na platformi Instagrama još uvijek je u testnom razdoblju i nije zagarantirano da će zaživjeti u ovom obliku, a pogotovo je rano reći u kojem trenutku će bilo kakva opcija pretplate zaživjeti u našem podneblju. Ipak, iako 9% sudionika Vox Populi istraživanja ima pretplatu na sadržaje na drugim platformama, jasno je kako su prema opciji pretplate na sadržaj na Instagramu u ovom obliku kritični i smatraju kako neće doprinijeti kvaliteti sadržaja na platformi, barem za sada.

 

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Kako i zašto koristiti AI u tržišnim komunikacijama

Generativna umjetna inteligencija sve je prisutnija u našem radu

Went My Own Way And I Made It

Što brendovi i pojedinci mogu naučiti iz uspjeha Charli XCX i albuma Brat

Tko zapravo štiti naše podatke?

Korisnici interneta sve više sumnjaju u zaštitu svojih podataka, ali i dalje rado ostaju u digitalnim prostorima koji ih prate – često i bez čitanja uvjeta korištenja.