Propast Stop For Hate pokreta?

Istraživanje pokazalo da preko 40% kompanija nije sudjelovalo u bojkotu Facebookovih platformi.

Piše: Viktorija Stukar

Piše: Viktorija Štukar

 

U želji da detektiramo kakav su stav organizacije u Hrvatskoj zauzele po pitanju #StopForHate kampanje i bojkota oglašavanja na platformama u vlasništvu Facebooka, te da pomognemo donositeljima odluka u planiranju i provedbi komunikacije, lansirali smo još jedno #DialogKnows istraživanje, koje je provedeno u kolovozu i u kojem je sudjelovalo 50 ispitanika.

Kampanju podržala tek četvrtina ispitanika

Većina (86,2%) ih je čula za #StopForHate pokret, a do informacija su uglavnom  dolazili putem društvenih mreža (44,9%) i portala (26,5%), te u razgovoru sa suradnicima ili drugim ljudima koje je ta tema zanimala (26,5%).

Iako je kampanja dobila veliki medijski publicitet, prema istraživanju čak je 42,6% kompanija u Hrvatskoj odlučilo da u njoj neće sudjelovati, dok se njih 25,5% priključilo pokretu. Nešto više od trećine ispitanika (31,9%) o tome još nije donijelo odluku. Razlog za to možda leži u činjenici da nešto više od polovice ispitanika (56,3%) misli da kompanije koje su se odlučile priključiti pokretu takvim stavom ne mogu profitirati, dok njih 43,7% ima suprotan stav.

Bojkot neće uzdrmati Facebook

Kao razlog za priključenje pokretu većina ispitanika (73,9%) navodi poboljšanje reputacije kompanije. Zanimljivo je i što većina ispitanika (60,4%), smatra kako kompanije koriste ovu priliku kao izliku za smanjivanje budžeta zbog loših ekonomskih pokazatelja i prognoza.

Facebookova reakcija na pokret bila je, blago rečeno, mlaka, što iznenađuje obzirom da se #StopForHate kampanji priključilo preko 400 brendova, uključujući Coca-Colu i Starbucks. Većina ispitanika (45,1%) Facebookov stav podržava, njih 23,5% takvu reakciju ne opravdava, a 31,4% o tome ima neutralan stav.

Bez obzira smatraju li reakciju Facebooka primjerenom ili ne, većina (66,7%) ispitanika misli da će #StopForHate pokret ipak pridonijeti uklanjanju govora mržnje i rasističkog sadržaja.

Nastavi li se bojkot i tokom jeseni, samo 40% kompanija od onih koje su se uključile na početku nastavit će svoju podršku, dok će isti broj njih odustati. Većina ispitanika (75%) mišljenja je da bojkot neće ostaviti dugoročne posljedice na platforme Facebooka.

Izdvojeno

djeca youtuberi

Najpraćeniji i najplaćeniji Youtuberi današnjice su – djeca!

Djeca danas zarađuju milijune na svojim YouTube kanalima i pri tome se dobro zabavljaju.

DialogMythbuster: ako nemaš bar 100k pratitelja, nemaš ništa!

Što veće, to bolje. Je li moguće da na takav način razgovaramo čak i nakon što najveće društvene mreže aktivno koristimo više od desetljeća? Ako mislite da je odgovor ne, varate se.

Nemoj biti kao Doris

Sijećate li se medijske buke koja je nastala zbog influencerice Doris i njene želje za suradnjom s restoranom u Poreču?