Psihologija storytellinga: zašto ljudi vole pričati i slušati priče?

Stvaranje povezanosti s potrošačima kroz priče

3 min za čitanje
Piše: Marinela Štrk

Storytelling je umjetnost pričanja priča koja se koristi kako bi se stvorila emocionalna povezanost između pripovjedača i publike. On je danas moćan alat u marketingu koji brendovima daje mogućnost da promoviraju svoje proizvode i usluge na inovativan i kreativan način te da se tako pozicioniraju u svijesti potrošača i stvore dugoročne odnose.

Što je posebno u pričama?

Bilo da se radi o pričama iz mitologije, bajkama ili anegdotama, od najranijih vremena ljudi su koristili priče za prenošenje znanja, emocija i iskustava. One pomažu ljudima da se lakše povežu s izvorom priče te da lakše razumiju složene ideje i situacije. To nam omogućuje bolje pamćenje jer je lakše zapamtiti informacije koje su prezentirane u obliku priče nego one koje su samo iznesene kao niz podataka.

Vrste storytellinga

Postoji nekoliko vrsta storytellinga. Jedan od njih je brand storytelling koji ističe nastajanje i povijest brenda, njegov identitet i osnovne vrijednosti, misiju i viziju kroz koje se povezuje s publikom. Zatim, product storytelling koji u središte priče stavlja sam proizvod ili uslugu, naglašava kako proizvod ili usluga može poboljšati kvalitetu života korisnika. Ovdje brend komunicira da je proizvod više od samog objekta, simbolizira ga kao rješenje za potrebe i želje potrošača.

Customer storytelling koristi stvarne potrošače za pričanje priče. On daje glas potrošačima koji potom dijele svoja iskustva sa samim proizvodom ili brendom. Ove priče su najefektivnije pri utjecaju na odluke novih kupaca. Pristup problem – rješenje je vrsta storytellinga koja u fokusu ima isticanje problema koji će potom brend moći riješiti. Ova vrsta se najčešće koristi za iskazivanje prednosti proizvoda ili usluge.

Recept za uspješan storytelling

Zašto bi netko u moru istih proizvoda izabrao baš vaš? Dobar proizvod ili usluga sama po sebi će rijetko stvoriti povezanost s potrošačima. Ono što zapravo dugoročno povezuje brend i potrošače je doživljaj koji se stvara pričanjem priče brenda. Važno je da priča bude dovoljno zanimljiva da zaokupi pažnju i da se pozicionira u svijesti potrošača. Također, bitno je i da izazove pozitivnu emociju koju će kasnije potrošači povezivati uz brend. Primjerice, Coca-Cola je jedan od brendova koji vješto koristi storytelling u svojim kampanjama. Coca-Cola je izgradila svoj imidž ne samo kao brend koji prodaje gazirane napitke, već kao simbol zajedništva i pozitivnih trenutaka jer je pričala priče o obiteljskim okupljanjima, prijateljstvu i ljubavi koje je povezivala s trenucima uživanja u napitku.

Ukratko, storytelling omogućuje brendovima da budu više od samo još jednog proizvoda na tržištu, omogućuje im da se istaknu od konkurencije i stvore dugoročan odnos sa svojim potrošačima.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Voice-over i zvuk u digitalnom marketingu: Novi horizonti za brendove

U eri sve kraće pažnje i prezasićenosti vizualima, zvuk – a posebno voice-over – dobiva sve važniju ulogu u digitalnom marketingu.

Kako napisati medijsku adremu

Tajne uspješne PR komunikacije kroz dobro vođenu adremu

Naša direktorica dobitnica je priznanja PRO PR GLOBE PEOPLE ACHIEVEMENT AWARD!

Veliko priznanje za našu Marinu