Rat u Ukrajini pogađa sve, a posljedice će biti dalekosežne

Čak 74% ispitanika smatra da će se ukrajinska kriza odraziti na gospodarstvo.

2 min za čitanje
Piše: Anamarija Morić

Osim strašne ljudske patnje i humanitarne krize, rat u Ukrajini za posljedicu ima i utjecaj na sigurnost, geopolitičku situaciju u Europi i gospodarstvo. Našu najnoviju #VoxPopuli anketu proveli smo tijekom travnja na Facebooku i Instagramu, te po prvi put i na LinkedInu.

Ispitanici osjećaju neizvjesnost i strah

Teško nam je prihvatiti činjenicu da smo u 21. stoljeću i da u svijetu dolazi do ratova ovakvih razmjera. Zato ne čudi da je velika većina (79%) ispitanika dotaknuta trenutnom situacijom u Ukrajini. Kod nešto manjeg broja (76%) rat na istoku Europe budi neizvjesnost, dok 24% osjeća strah. Gotovo jednaki broj (26%) ispitanika smatra da će ukrajinska kriza imati utjecaj na sigurnost u Europi, a njih čak 74% krizu smatra problemom koji će se odraziti na gospodarstvo.

Pogodit će nas inflacija i poremećaji u opskrbi

Velika većina ispitanika (84%) uvjerena je kako će se zbog rata u Ukrajini smanjiti poslovne aktivnosti, dok nešto više od polovice (54%) već sada osjeća ekonomske posljedice na svom radnom mjestu. Podijeljena su mišljenja oko toga na koji segment će kriza najviše utjecati – 42% ispitanika smatra kako će se promjene najviše osjetiti na cijeni hrane, 38% izjasnilo se za poremećaje u energetici, a 21% za poremećaje u opskrbi. Kada je riječ o vrstama industrija koje će najviše osjetiti posljedice rata, preko 60% ispitanika na prvo je mjesto stavilo energetiku.

Rat će se odraziti i na marketinška ulaganja

Većina ispitanika (66%) smatra da brendovi mogu i trebaju naći način da kvalitetno komuniciraju sa svojom publikom i u vrijeme krize. Da su uspješno promijenili ton i stil komunikacije već na početku rata misli 58% ispitanih. Veliki broj ispitanika (71%) smatra kako će rat u Ukrajini imati posljedice po marketinška ulaganja, a 36% njih misli da će najviše biti pogođen influencers marketing.

Manja očekivanja od turističke sezone

Dok 66% ispitanika koji su na anketu odgovarali na Instagramu i Facebooku smatra kako će rat u Ukrajini trajati godinama, mišljenje LinkedIn zajednice nešto je optimističnije – 57% ispitanika smatra kako će konflikt završiti do ljeta. Više od 2/3 ispitanika (68%) smatra kako će se konflikt odraziti na turističku sezonu, kao i na sigurnost na putovanju (78%). Najveći postotak ispitanika (91%) uvjeren je kako će napad na Ukrajinu donijeti geopolitičko preslagivanje u Europi.

 

 

Izdvojeno

Hoće li u Hrvatskoj uskoro zaživjeti trend održivih putovanja?

Na valu rastuće ekološke osviještenosti i s većom potražnjom za putovanjima nakon pandemije, trend održivih putovanja sve je popularniji.

Kakve veze imaju budućnost rada i komunikacija?

Rad od doma, povratak u ured ili hibridni model rada? Pitajte svoje zaposlenike!

Je li napokon odzvonilo clickbait sadržaju na LinkedInu?

S posljednjim promjenama LinkedIn algoritma trebali bismo vidjeti više konstruktivnog sadržaja, a manje clickbait i like hunting objava.