
Pinkwashing i momwashing – manipulacija ili podrška?
Koliko su skriveni lažni pokušaji aktivizma i kako možemo pružiti stvarnu podršku?
Čak 74% ispitanika smatra da će se ukrajinska kriza odraziti na gospodarstvo.
Osim strašne ljudske patnje i humanitarne krize, rat u Ukrajini za posljedicu ima i utjecaj na sigurnost, geopolitičku situaciju u Europi i gospodarstvo. Našu najnoviju #VoxPopuli anketu proveli smo tijekom travnja na Facebooku i Instagramu, te po prvi put i na LinkedInu.
Ispitanici osjećaju neizvjesnost i strah
Teško nam je prihvatiti činjenicu da smo u 21. stoljeću i da u svijetu dolazi do ratova ovakvih razmjera. Zato ne čudi da je velika većina (79%) ispitanika dotaknuta trenutnom situacijom u Ukrajini. Kod nešto manjeg broja (76%) rat na istoku Europe budi neizvjesnost, dok 24% osjeća strah. Gotovo jednaki broj (26%) ispitanika smatra da će ukrajinska kriza imati utjecaj na sigurnost u Europi, a njih čak 74% krizu smatra problemom koji će se odraziti na gospodarstvo.
Pogodit će nas inflacija i poremećaji u opskrbi
Velika većina ispitanika (84%) uvjerena je kako će se zbog rata u Ukrajini smanjiti poslovne aktivnosti, dok nešto više od polovice (54%) već sada osjeća ekonomske posljedice na svom radnom mjestu. Podijeljena su mišljenja oko toga na koji segment će kriza najviše utjecati – 42% ispitanika smatra kako će se promjene najviše osjetiti na cijeni hrane, 38% izjasnilo se za poremećaje u energetici, a 21% za poremećaje u opskrbi. Kada je riječ o vrstama industrija koje će najviše osjetiti posljedice rata, preko 60% ispitanika na prvo je mjesto stavilo energetiku.
Rat će se odraziti i na marketinška ulaganja
Većina ispitanika (66%) smatra da brendovi mogu i trebaju naći način da kvalitetno komuniciraju sa svojom publikom i u vrijeme krize. Da su uspješno promijenili ton i stil komunikacije već na početku rata misli 58% ispitanih. Veliki broj ispitanika (71%) smatra kako će rat u Ukrajini imati posljedice po marketinška ulaganja, a 36% njih misli da će najviše biti pogođen influencers marketing.
Manja očekivanja od turističke sezone
Dok 66% ispitanika koji su na anketu odgovarali na Instagramu i Facebooku smatra kako će rat u Ukrajini trajati godinama, mišljenje LinkedIn zajednice nešto je optimističnije – 57% ispitanika smatra kako će konflikt završiti do ljeta. Više od 2/3 ispitanika (68%) smatra kako će se konflikt odraziti na turističku sezonu, kao i na sigurnost na putovanju (78%). Najveći postotak ispitanika (91%) uvjeren je kako će napad na Ukrajinu donijeti geopolitičko preslagivanje u Europi.
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Koliko su skriveni lažni pokušaji aktivizma i kako možemo pružiti stvarnu podršku?
Dok su neki „rođeni“ za javni nastup, drugima to može predstavljati značajan izazov, srećom savladiv!
Koliko pažnje poklanjamo blagdanskim kampanjama? Privlače li nas više inovativni koncepti ili tradicionalni motivi? Odgovore na ova i mnoga druga pitanja pronašli smo provodeći anketu Vox Populi u prosincu.