![](https://dialog-komunikacije.hr/wp-content/uploads/2025/01/Untitled-design-4-400x225.png)
Savladajte javni nastup u 10 ključnih koraka
Dok su neki „rođeni“ za javni nastup, drugima to može predstavljati značajan izazov, srećom savladiv!
Kome idu 24 milijarde USD?
Komunikacijska industrija dinamično se mijenja kako se mijenja ponašanje potrošača i uz to vezana konzumacija medija, pa možemo reći da nam je svima u biznisu 2024. bila uzbudljiva, a 2025. sigurno skriva nova iznenađenja.
Prema podacima HURA-e i IAB-a, u Hrvatskoj prevladavaju ulaganja u televiziju i digitalne kanale, među kojima se ističu društvene mreže, a društvenim mrežama vladaju influenceri (i Meta). Prema nekim izvorima, vrijednost ulaganja u influencer marketing na svjetskoj je razini dosegnula 24 milijarde USD i ne pokazuje usporavanje.
Naši interni podaci pokazuju da polovica brend ulaganja u medijske kanale mimo televizije odlazi na ulaganja u influencer marketing, a samo u prvih šest mjeseci godine na izmaku realizirali smo više od 30 influencer kampanji.
Ono što bi trebalo brinuti komunikacijske menadžere i savjetnike je da, iako influenceri s jedne strane predstavljaju komunikacijski potencijal, s druge strane mogu biti i potencijalna prijetnja reputaciji brendova.
Kultura otkazivanja uvukla se u sve mrežne pore, no prema DialogVoxPopuli istraživanju većina ispitanika (88%) vjeruje da se brendovi mogu vratiti na scenu čak i nakon “otkazivanja”. Za to je, naravno, potrebno imati spremne krizne scenarije, što toplo preporučam kao jedno od glavnih ulaganja u 2025.
Drugi trend i strategija koju primjećujemo kod oglašivača, ali je i sami aktivno provodimo kroz hub Central Point Adria, jest regionalno komunikacijsko povezivanje. To nam je u prvih šest mjeseci ove godine donijelo rast prihoda od 60%, međutim i tu postoje zamke na koje treba paziti.
Prvo, u zemljama regije i dalje postoje društvene, medijske i političke razlike, što znači da “one-size-fits-all” pristup ne funkcionira. Drugo, cijene usluga na susjednim jugoistočnim tržištima nisu više zanemarive u odnosu na Hrvatsku i treće, bez jasnih prioriteta i strukture nema optimalnog sustava. Ugradite to u planove za 2025. ako razmišljate regionalno.
Treći trend je društvena odgovornost koja se nakon niza kriznih godina i ad-hoc taktika vraća u punom sjaju. Iako istraživanja pokazuju da je većina (posebno mlađih) potrošača izuzetno osjetljiva na teme zaštite okoliša, kompanije se sve više okreću podršci lokalnim zajednicama (dok zaposlenici i dalje ostaju visoko na listi prioriteta).
Rizik u ovom slučaju predstavlja potencijalni izostanak fokusa, ali jasna strategija koja može obuhvatiti više teritorija sigurno će donijeti željene rezultate. Dokazala je to i kompanija za koju smo proveli izuzetno uspješnu kampanju fokusiranu na pošumljavanje područja oko Vukovara, uz angažman internih javnosti.
Nama je ekspertiza na području aktivnosti vezanih uz okolišne teme prošle godine u odnosu na prethodnu kroz platformu The Green Hub donijela rast prihoda od 45%, a u 2025. očekujemo daljnji dvoznamenkasti rast.
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Dok su neki „rođeni“ za javni nastup, drugima to može predstavljati značajan izazov, srećom savladiv!
Koliko pažnje poklanjamo blagdanskim kampanjama? Privlače li nas više inovativni koncepti ili tradicionalni motivi? Odgovore na ova i mnoga druga pitanja pronašli smo provodeći anketu Vox Populi u prosincu.
Kome idu 24 milijarde USD?