Samo bol i ljubav mijenjaju ljude

Donosimo predviđanja o promjenama u očekivanjima potrošača, par riječi o osviještenom kapitalizmu i naš izbor pobjedničkih brendova.

2 min za čitanje
Piše: Marina Čulić Fischer

Globalna pandemija, koja je prouzrokovala još jednu svjetsku ekonomsku krizu, utjecala je na poslovne rezultate ogromnog broja kompanija i s tim povezane oglašivačke budžete. Neke od tvrtki iz krize su profitirale, a neke su bile prisiljene promijeniti svoje marketinške strategije. I jedno i drugo vezano je uz ponašanje i preferencije potrošača i kao i uvijek neke promjene će zaživjeti, a neke vremenom biti zaboravljene.

Potrošači žele održive brendove

Futurolog Gerd Leonhard u nedavnom je razgovoru za Jutarnji list rekao: “Samo bol ili ljubav mijenjaju ljude, bilo da je riječ o pojedincima, kompanijama ili vladama.. Kada doživite krizu, kažete si: Gotov sam. Odlazim u nešto potpuno različito.” S tom tezom slaže se i marketinški guru Philip Kotler, koji upozorava da se sadašnji kapitalizam više ne uklapa u budućnost, te zaziva “prosvijećeni konzumerizam”, kojeg neki zovu još i “postkapitalizmom”, održivim ili osviještenim kapitalizmom, u kojem se socijalni aspekt sljubljuje s principima slobodnog tržišta, što je još jedan važni element u promjeni očekivanja i vrijednosnog sustava potrošača.

Promjene su nezaustavljive

Kada s druge strane pogledamo Interbrandovu ljestvicu najvrjednijih svjetskih brendova, bitnih pomaka u zadnje dvije godine nema i na njoj prednjače tehnološke kompanije, uz predstavnike industrije hrane i pića i zabave, te dva automobilska brenda.

U bliskoj će budućnosti ipak doći do značajnog pomaka u vrijednosti i marketinškom pristupu potrošački orijentiranih brendova i najviše će profitirati oni koji će se prilagoditi promjenama navika i očekivanja potrošača, odnosno nove kompanije koje su startale na novim principima i rješavaju potreba potrošača na način kako to oni žele, kada i gdje. Booking.com, TikTok, Uber, Wolt, Glovo, About You, Tesla ili Rimac automobili za to su sjajni primjeri.

Izdvojeno

Kružna ekonomija ključna je za razvoj održivog poslovanja

Najveći izazov sustav gospodarenja otpadom

Sedam savjeta za pripremu osnovnog PR alata

Jedan od najčešćih zadataka u životu svakog PR-ovca je pisanje priopćenja za javnost. Donosimo vam jednostavna pravila za produkciju ovog naizgled jednostavnog sadržaja.

Kvalitetna korisnička podrška – hit ili mit?

Glas naroda je rekao svoje, hrvatske kompanije ne mogu se pohvaliti kvalitetnom korisničkom podrškom.