Samo bol i ljubav mijenjaju ljude

Donosimo predviđanja o promjenama u očekivanjima potrošača, par riječi o osviještenom kapitalizmu i naš izbor pobjedničkih brendova.

2 min za čitanje
Piše: Marina Čulić Fischer

Globalna pandemija, koja je prouzrokovala još jednu svjetsku ekonomsku krizu, utjecala je na poslovne rezultate ogromnog broja kompanija i s tim povezane oglašivačke budžete. Neke od tvrtki iz krize su profitirale, a neke su bile prisiljene promijeniti svoje marketinške strategije. I jedno i drugo vezano je uz ponašanje i preferencije potrošača i kao i uvijek neke promjene će zaživjeti, a neke vremenom biti zaboravljene.

Potrošači žele održive brendove

Futurolog Gerd Leonhard u nedavnom je razgovoru za Jutarnji list rekao: “Samo bol ili ljubav mijenjaju ljude, bilo da je riječ o pojedincima, kompanijama ili vladama.. Kada doživite krizu, kažete si: Gotov sam. Odlazim u nešto potpuno različito.” S tom tezom slaže se i marketinški guru Philip Kotler, koji upozorava da se sadašnji kapitalizam više ne uklapa u budućnost, te zaziva “prosvijećeni konzumerizam”, kojeg neki zovu još i “postkapitalizmom”, održivim ili osviještenim kapitalizmom, u kojem se socijalni aspekt sljubljuje s principima slobodnog tržišta, što je još jedan važni element u promjeni očekivanja i vrijednosnog sustava potrošača.

Promjene su nezaustavljive

Kada s druge strane pogledamo Interbrandovu ljestvicu najvrjednijih svjetskih brendova, bitnih pomaka u zadnje dvije godine nema i na njoj prednjače tehnološke kompanije, uz predstavnike industrije hrane i pića i zabave, te dva automobilska brenda.

U bliskoj će budućnosti ipak doći do značajnog pomaka u vrijednosti i marketinškom pristupu potrošački orijentiranih brendova i najviše će profitirati oni koji će se prilagoditi promjenama navika i očekivanja potrošača, odnosno nove kompanije koje su startale na novim principima i rješavaju potreba potrošača na način kako to oni žele, kada i gdje. Booking.com, TikTok, Uber, Wolt, Glovo, About You, Tesla ili Rimac automobili za to su sjajni primjeri.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Pet ključnih trendova koji oblikuju influencer marketing u 2025.

Industrija dostiže procijenjenu globalnu tržišnu vrijednost od 32,55 milijardi dolara

Od hashtaga do ulice – mobiliziraju li društvene mreže građane ili sve ostaje na online podršci?

Jesu li društvene mreže pokretač promjena ili samo platforma za virtualno negodovanje?

Glavni izazovi u kontekstu ESG komunikacije

Očekivanja potrošača, transparentnost i korporativna kultura na vrhu su liste