Skrivanje lajkova od sada je dostupno i u Hrvatskoj

Od samog uvođenja lajkovi su činili jedan od važnijih elemenata za ocjenu angažmana influencera, stoga njihovo uklanjanje neće proći neopaženo.

3 min za čitanje
Piše: Tea Tizaj

Davne 2012. godine imali smo priliku svjedočiti natječaju za posao koji je uvjetovao zapošljavanje novih kadrova na osnovi broja sakupljenih lajkova. Na službenim su stranicama grupacije srpskih web portala osvanule objave potencijalnih kandidata kojima je upravo oznaka „sviđa mi se“ presudila hoće li dobiti posao.

U kojoj mjeri robujemo lajkovima danas dokazuje i influencer marketing, koji se u velikoj mjeri oslanja na prikupljanje lajkova, što predstavlja jedan od faktora u mjerenju uspješnosti angažiranih influencera.

Očekivanja i prijetnje

Instagram je u studenom 2019. s novim ažuriranjem aplikacije svojim korisnicima ponudio opciju javnog uklanjanja lajkova i taj je potez obrazložio na prvu dosta kontradiktornom tezom – poboljšanje stope organskog dosega objava. Preko noći našli smo se u situaciji u kojoj je jedna od važnijih metrika u influencer marketingu jednostavno nestala. Mogućnost uklanjanja lajkova od nedavno je dostupna i u Hrvatskoj.

Nedvojbeno, ostvareni angažman važan je dio poslovanja influencera, a odluku Instagrama da ukloni lajkove možemo promatrati s pozitivne i s negativne strane. U pozitivnom smislu možemo očekivati da će se kreatori sadržaja usredotočiti na produkciju kvalitetnijeg sadržaja koji ne podliježe površnim metrikama, te posljedično biti nagrađeni većim dosegom objava, dok bismo u negativnom smislu mogli zamisliti potencijalnu migraciju influencera s Instagrama na druge platforme.

Zbogom ili doviđenja?

Iako influenceri još uvijek mogu vidjeti broj ostvarenih lajkova na svojim postovima, brendovi i agencije morat će s njima ostvariti izravni kontakt kako bi doznali tu informaciju. Od javno vidljivih podataka tako ostaje dostupan uvid u broj pratitelja i komentara ispod postova.

Prema riječima Adama Mosserija, glavnog direktora Instagrama, iza odluke o ukidanju lajkova stoji ideja da se pratiteljima omogući više prostora da se usredotoče na povezivanje s ljudima koje vole i stvarima koje ih nadahnjuju. Ovakav pomalo utopistički cilj bio bi održiv da većina influencera u zemljama u kojem je opcija skrivanja lajkova postala dostupna nije potvrdila da je izgubila između 3% i 15% ukupnog broja lajkova na svojim objavama.

Ako se vratimo na početak i prisjetimo predviđanja o većoj stopi organskog dosega, vrlo je izgledno kako će Instagram biti primoran promijeniti algoritam kojim će izaći ususret pristalicama opcije bez lajkova. Hoće li opcija skrivanja lajkova biti održiva, a autentični sadržaj više doći do izražaja, pokazat će vrijeme. U svakom slučaju, radi se o zanimljivom društvenom eksperimentu koji ostavlja otvoreno pitanje hoćemo li se s lajkovima pozdraviti privremeno, ili ćemo im zauvijek reći zbogom.

 

 

Izdvojeno

Skrivanje lajkova od sada je dostupno i u Hrvatskoj

Od samog uvođenja lajkovi su činili jedan od važnijih elemenata za ocjenu angažmana influencera, stoga njihovo uklanjanje neće proći neopaženo.

Kako graditi uspješan odnos s klijentima

Vrijeme pandemije možda je promijenilo način na koji radimo, ali osnovna pravila za dobar client service i dalje se baziraju na istim principima.

Je li nam digitalna tehnologija (ne)prijatelj?

Ispitanici su uglavnom razvili pozitivan odnos s digitalnom tehnologijom, iako većina nema osigurane adekvatne uvjete na radnom mjestu.